2013-04-23, 23:13
Medlem
kungl1gts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sglass
Okej kanske ska vänta lite då, jag läser överallt på nätet om att det skadar hjärnan. Min kran poppa E varje helg och verkar inte lida av det. Dock ser jag han kanske inte när han är på sitt depri mode...

Eftersom det var så SJUKT nice så jag vill festa på ecstasy igen på valborg.

Okej men om man tar serotonin tillskott, typ htp5. Skulle man kunna ta E varannan helg då utan lika stora risker? Ursäkta om jag är luddig, är helt bränd

Jag vet precis vad du är ute efter, jag tänkte exakt likadan efter min e-oskuld! Jag skulle svara nej på frågan, varför? MDMA tömmer ditt serotoninförråd. Skulle du köra MDMA varannan helg skulle dina receptorer få jobba stenhårt vilket 9/10 gånger inte kommer sluta speciellt bra. 5-HTP har jag fått lära mig att man endast bör ta för att slippa eventuell AT. Dessutom så kommer den magiska känslan försvinna p.g.a att du bygger upp en tolerans mot dina receptorer.

Receptorerna måste få tid att återhämta sig och komma tillbaka i någon form utav balans, jag ger dig endast råd och tips: Valet är däremot ditt!
Citera
2013-04-23, 23:36
Medlem
knark-o-musiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollasse
Tvärt om, dvs. MDMA dagen innan amfetamin, ska ju vara värre. Detta då serotoninnivåerna inte återställs lika snabbt som dopaminnivåerna.

Hur farligt skulle ni säga att det är att ta amfetamin dagen efter MDMA? Många upplever ju en mycket grövre AT efter att ha kört amf.+MD. Har ni upplevt någon ovanlig hemsk amf.-AT då ni tagit det dagen efter MDMA?

Om man ni ska ta amf. dagen efter MD, hur minskar man riskerna bäst då? 5-HTP? Eller SSRI i slutet av MD-ruset och innan amf. dagen efter?
Jag körde tjack en natt, en vecka efter att ha kört stenhårt på mdma en hel helg. Fick ingen at efter den helgen, men Fyfan i helvete vilken äcklig jävla at jag fick av tjacket en vecka senare, antar att det har nåt med varandra att göra.
Skulle hellre köra på tjack och E samtidigt, bästa combon som finns.
Citera
2013-04-23, 23:49
Medlem
Sglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Du är inte först med att bli nyfrälst heller kan jag lova. I början försöker man komma på anledningar och intala sig själv hela tiden med att det kanske inte är så farligt i alla fall. Även om du inte står ut med att vänta 3 månader mellan tillfällena så är det nog nyttigare att vänta en månad i alla fall i stället för att köra varje helg. Är suget för stort finns det andra droger att fresta med som inte påverkar samma signalsubstanser.
Okej, ja jag förstår det. E är en farlig drog då man mår så sjukt bra när man har tagit den, när jag inte märker av några bieffekter heller så vill jag självklart ta det igen.. Vad skulle du rekommendera för andra droger för fest då? Helst inte kokain då jag vet att jag misstänker att jag skulle falla i träsket om jag börjar med det, har relativt dålig självkontroll.
Citera
2013-04-24, 09:23
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Okej, ja jag förstår det. E är en farlig drog då man mår så sjukt bra när man har tagit den, när jag inte märker av några bieffekter heller så vill jag självklart ta det igen.. Vad skulle du rekommendera för andra droger för fest då? Helst inte kokain då jag vet att jag misstänker att jag skulle falla i träsket om jag börjar med det, har relativt dålig självkontroll.
Tja, det är ju en fråga om smak men amfetamin har ett mycket trevligt stimulerande rus och är relativt snällt prissatt. Dessutom får de flesta lite AT vilket kanske gör en uppmärksam att det är inte så hälsosamt att köra stenhårt på stimulanter hela tiden (till skillnad mot E där det ofta är frid o fröjd dagen efter). Däremot så återhämtar sig hjärnan mycket snabbare från ett amfetaminrus än vad den gör vid MDMA. Personligen försöker jag hålla mig till 4-5 sessioner MDMA/Ecstasy om året, amfetamin blir dock bra mycket oftare.
Citera
2013-04-24, 09:26
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-o-musik
Jag körde tjack en natt, en vecka efter att ha kört stenhårt på mdma en hel helg. Fick ingen at efter den helgen, men Fyfan i helvete vilken äcklig jävla at jag fick av tjacket en vecka senare, antar att det har nåt med varandra att göra.
Skulle hellre köra på tjack och E samtidigt, bästa combon som finns.
Har testat alla kombinationer (Tjack dagen efter MDMA, MDMA dagen efter tjack och båda samtidigt) och kan säga att när jag kört båda samtidigt har jag mått i särklass värst efteråt. Inte ens värt det. När jag tagit den ena substansen dagen efter den andra har jag inte märkt av någon skillnad i rus eller AT, är dock intresserad av vad man helst bör undvika för att vara så snäll som möjligt mot skallen. I sommar lär det bli en del kaka på kaka misstänker jag nämligen...
Citera
2013-04-24, 09:39
Medlem
gebbes avatar
Citat:
Jag testade E för första gången i fredags, tog 3 tabletter under ca 12h och hade världens roligaste/trevligaste natt. Dagen efter så tog jag 2 stycken på en fest, jag hade nästan exakt samma rus som dagen innan.
Jag trodde att man sänkte rusnivån med typ 70% om man poppar sådär tätt inpå?

Tänkte ta E i helgen också, kommer ruset vara mycket sämre då tror ni? Min kran sa att det var tjack i tabletterna, tjack+mdma är väl ingen bra blandning, med tanke på hur mkt dopamin som frigörs?
Kan tillägga att jag hade nästan ingen som helst at utan känner mig mer taggad på livet än innan.

Gör det inte, jag ångrar så sjukt mycket att jag inte lyssnade på folk på fb när jag började ta mdma. Tog det ca 12 ggr på 1 år och nu är ruset inte mycket bättre än ett cannabisrus för mig. 3 månader mellan varje gång är något man bör försöka följa imo.
Citera
2013-04-24, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gebbe
Gör det inte, jag ångrar så sjukt mycket att jag inte lyssnade på folk på fb när jag började ta mdma. Tog det ca 12 ggr på 1 år och nu är ruset inte mycket bättre än ett cannabisrus för mig. 3 månader mellan varje gång är något man bör försöka följa imo.

Vänta 6-12månader. Det kommer alltid tillbaka. Magin från mdma försvinner...fruktansvärt lätt. Efter ett tag är det set & settning som får magin att stanna, sen är det space i mellan rullningarna... Till den nyfrälsta där uppe, gör dig en jävla tjänst och lyssna på folk här. Missbruka e regelbundet=fler än 4-6ggr år kommer resultera i att rusets längd och intensitet dramatiskt minskar. Ge det tid, lång tid om du vill njuta av vackra Eva flera gånger
Citera
2013-04-24, 14:29
Medlem
knark-o-musiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Har testat alla kombinationer (Tjack dagen efter MDMA, MDMA dagen efter tjack och båda samtidigt) och kan säga att när jag kört båda samtidigt har jag mått i särklass värst efteråt. Inte ens värt det. När jag tagit den ena substansen dagen efter den andra har jag inte märkt av någon skillnad i rus eller AT, är dock intresserad av vad man helst bör undvika för att vara så snäll som möjligt mot skallen. I sommar lär det bli en del kaka på kaka misstänker jag nämligen...
Hmm, skumt. Min favorit combo är att börja med tjack sen runt sex på morgonen droppa e för fucka ur innan jag somnar, har klarat mig undan at hittills på det iaf
Citera
2013-04-24, 14:31
Medlem
knark-o-musiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Vänta 6-12månader. Det kommer alltid tillbaka. Magin från mdma försvinner...fruktansvärt lätt. Efter ett tag är det set & settning som får magin att stanna, sen är det space i mellan rullningarna... Till den nyfrälsta där uppe, gör dig en jävla tjänst och lyssna på folk här. Missbruka e regelbundet=fler än 4-6ggr år kommer resultera i att rusets längd och intensitet dramatiskt minskar. Ge det tid, lång tid om du vill njuta av vackra Eva flera gånger
Jag körde e hårt som fan fyra gånger på fyra månader i vintras, har märkt att ruset blev bra mycket sämre efter det så nu är jag inne på tredje månaden på en sex månaders paus, tror du sex månader räcker eller ska jag hålla mig ända till qlimax i november?
Citera
2013-04-24, 16:02
Medlem
Citat:
Jag körde e hårt som fan fyra gånger på fyra månader i vintras, har märkt att ruset blev bra mycket sämre efter det så nu är jag inne på tredje månaden på en sex månaders paus, tror du sex månader räcker eller ska jag hålla mig ända till qlimax i november?

Oj din tolerans gick onekligt fort att bygga upp, vi alla är olika. Om du klarar vänta tills ditt möte med rave, så vänta. Annars kan du gotta dig en nu snart. Tre mån är bra väntetid
Citera
2013-04-24, 21:32
Medlem
knark-o-musiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Oj din tolerans gick onekligt fort att bygga upp, vi alla är olika. Om du klarar vänta tills ditt möte med rave, så vänta. Annars kan du gotta dig en nu snart. Tre mån är bra väntetid
Att toleransen gick upp så fort beror nog på att jag låg på doser upp emot 800mg och kunde köra från kväll till lunch dagen efter, lite därför jag nu har paus på sex månader, och ska hålla mig till doser runt 200mg från och med nu. Att ha paus är ju inte svårt, knappast abstinens eller nåt sånt, blir bara bra jävla sugen ibland då jag drar på rave väldigt ofta och ser hur bra vissa mår haha.

Liten ströfråga såhär, från och med nu kör jag E max vart tredje månad och tjack max en gång i månaden (Endast en natt). Hur pass tror ni jag fuckar upp skallen genom att hålla mig till det? Jag måste sätta upp såna regler för mig själv för att inte spåra ur haha, är inte orolig vore bara intressant med andras synpunkter
Citera
2013-04-24, 22:12
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Att toleransen gick upp så fort beror nog på att jag låg på doser upp emot 800mg och kunde köra från kväll till lunch dagen efter, lite därför jag nu har paus på sex månader, och ska hålla mig till doser runt 200mg från och med nu. Att ha paus är ju inte svårt, knappast abstinens eller nåt sånt, blir bara bra jävla sugen ibland då jag drar på rave väldigt ofta och ser hur bra vissa mår haha.

Liten ströfråga såhär, från och med nu kör jag E max vart tredje månad och tjack max en gång i månaden (Endast en natt). Hur pass tror ni jag fuckar upp skallen genom att hålla mig till det? Jag måste sätta upp såna regler för mig själv för att inte spåra ur haha, är inte orolig vore bara intressant med andras synpunkter

Det låter bra.

Tror inte du skadar din hjärna om du håller dig till detta, men visst är allt individuellt. Men det är bra att ha ordentliga regler för sig själv, annars är det lättare än man tror att det seglar iväg och ballar ur. Hur god självdisciplin man än nu har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in