Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-02, 14:15
Medlem
Stolarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnfallPsykfall
Hejhej
Är det dumt att köra E första gången på en festival som Emmaboda? Ska man testa innan och veta vad det handlar om eller spara det?
Nej det tror jag inte, ta bara en och vänta tills det börjar gå ner innan du tar nästa.
Körde själv för första gången nu på nyår och det var nog den bästa dagen i mitt liv. På festival lär det vara ännu fetare
Citera
2012-01-02, 16:53
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigt
Hur mycket MDMA innehåller vanligtvis en knapp?

Varierar ju så sjukt mkt, vissa inehåller inget alls. Borde inehålla mellan 120-150mg om den ska vara okey!
Senast redigerad av POMJUP53 2012-01-02 kl. 16:56.
Citera
2012-01-02, 17:37
Medlem
THE-OJAs avatar
Citat:
Hejhej
Är det dumt att köra E första gången på en festival som Emmaboda? Ska man testa innan och veta vad det handlar om eller spara det?
Det är som gjort för att ta på festival där festivalkärleken ligger i luften dygnet runt. Även musiken på exempelvis Emmaboda brukar passa ganska bra till faktiskt. Åtminstone de två åren som jag varit där.
Citera
2012-01-04, 15:14
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Hejhej
Första gången är väldigt speciell och kommer lämna emotionella spår. Jag rekommenderar att man gör det på något stort event, som en festival.

Att ta det med sin käraste första gången är också en bra idé.

Att sitta ett gäng polare och dricka bärs när man tar E första gången är ganska bortkastat.
Citera
2012-01-05, 19:30
Medlem
tja
har några frågor
• Hypnotremia. Egentligen ingen biverkning orsakad av Ecstasy men kan erhållas om du dricker för mycket vatten (i rädsla för att torka ut). vad menas med hypnotremia?
sen skall man dricka dagen efter vatten och kan man dricka för mycket så man får hypnotremia?
Citera
2012-01-05, 21:05
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rofle92
tja
har några frågor
• Hypnotremia. Egentligen ingen biverkning orsakad av Ecstasy men kan erhållas om du dricker för mycket vatten (i rädsla för att torka ut). vad menas med hypnotremia?
sen skall man dricka dagen efter vatten och kan man dricka för mycket så man får hypnotremia?

Menar du hyponatremi? Det betyder att du har för lite natriumjoner i blodet. Det är dock inte så vanligt att man får av att dricka för mycket vatten. Däremot kan man få vattenförgftning vilket är snarlikt men inte riktigt samma sak. Om man ska dricka vatten dagen efter? Ja, det är väl klart. Man ska dricka vatten varje dag, det är nyttigt i rimliga mängder.
Citera
2012-01-05, 22:25
Medlem
Hysteria90s avatar
Jag har ställt den här frågan i FAQ:en två gånger tidigare utan att ha fått något svar. Jag provar igen i hopp om att någon kan ge mig ett svar.

- Om man tar MDMA under ickegynnande omständigheter och får en halvkass upplevelse, förbrukar hjärnan då lika mycket serotonin som om du hade peakat uppe bland stjärnorna?

Med andra ord, spelar set & setting någon roll för serotoninförbrukningen?

Logiskt borde ju vara, NEJ.
Citera
2012-01-06, 18:17
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Jag har ställt den här frågan i FAQ:en två gånger tidigare utan att ha fått något svar. Jag provar igen i hopp om att någon kan ge mig ett svar.

- Om man tar MDMA under ickegynnande omständigheter och får en halvkass upplevelse, förbrukar hjärnan då lika mycket serotonin som om du hade peakat uppe bland stjärnorna?

Med andra ord, spelar set & setting någon roll för serotoninförbrukningen?

Logiskt borde ju vara, NEJ.

Hittade den här artikeln för ett halvår sedan: http://www.sciencedaily.com/releases/2006/02/060224102254.htm
Kanske inte riktigt vad du sökte efter men hög musik förbättrar ju upplevelsen så att säga..
Citera
2012-01-06, 18:42
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Hittade den här artikeln för ett halvår sedan: http://www.sciencedaily.com/releases/2006/02/060224102254.htm
Kanske inte riktigt vad du sökte efter men hög musik förbättrar ju upplevelsen så att säga..
Har också läst den artikeln men det är ju ett skolboksexempel på vinklad fakta.
Naturligtvis uppskattar inte möss hög musik, det är oväsen för dem. För en människa kan hög musik vara en portal till himmelriket.
Citera
2012-01-06, 18:59
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Har också läst den artikeln men det är ju ett skolboksexempel på vinklad fakta.
Naturligtvis uppskattar inte möss hög musik, det är oväsen för dem. För en människa kan hög musik vara en portal till himmelriket.

Har faktiskt inte läst artikeln helt och hållet förrän nu... läste bland annat att de injicerade 3 mg/kg och kallade det för en låg dos också och massa annan skit.
Citera
2012-01-06, 19:10
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Har faktiskt inte läst artikeln helt och hållet förrän nu... läste bland annat att de injicerade 3 mg/kg och kallade det för en låg dos också och massa annan skit.
Visst är det förfärligt att "war on drugs" även innefattar djurplågeri...
Citera
2012-01-06, 19:50
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Visst är det förfärligt att "war on drugs" även innefattar djurplågeri...

Ja det känns verkligen underbart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in