Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-15, 19:07
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radichal
Testat preloada med 5-htp i veckor, fungerade inte.

Ketamin lagar receptorerna som förstörts av MDMA vid missbruk.
Piracetam sägs öka blodflödet i hjärnan därmed kan serotonin från kroppen passera och ruset blir som första gången. Dock måste man dosera över minst 2g Piracetam per dag. Tar man mindre än det kommer effekten bli den motsatta.

Vad tror ni, preloada med Ketamin eller Piracetam?

Källor på dessa påståenden vore på sin plats. Preloada med ketamin låter helt galet efterblivet.
Citera
2013-01-15, 21:16
Medlem
Radichals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theloveforthemusic
Vad menar du med "fungerade inte"? Vet du ens vad 5-htp gör?

Fungerade inte att återställa de förbrukade serotoninet från senaste MDMA-sessionen.

Citat:
Ursprungligen postat av POMJUP53
Källor på dessa påståenden vore på sin plats. Preloada med ketamin låter helt galet efterblivet.

Angående Ketamin:
http://www.theatlantic.com/health/archive/2012/10/the-biggest-breakthrough-in-depression-research-in-50-years-is-ketamine/263400/

"SSRIs are intended to increase brain levels of serotonin, but they do also, eventually, restore neurons. Ketamine is able to repair these synaptic connections in mice with near-miraculous speed. Indirect evidence from brain imaging supports the theory that this "synaptogensis" is the mechanism allowing for ketamine's rapid effects in humans as well."

Angående Piracetam:
http://www.bluelight.ru/vb/archive/index.php/t-610157.html?

"Piracetam does not 'restore' serotonin receptors, but it does move the existing supply of serotonin and dopamine preferentially into the highest cognitive center, the prefrontal cortex.
Meaning the surviving receptors will get a lot more action.
It also increases communication between the two hemispheres and bloodflow to the corpus collosum that connects them. In high enough doses, it protects the brain from ischemia - meaning it improves blood perfusion and oxygenation."

EDIT: Ketamin läker praktiskt taget minsta lilla skador i serotonin- & dopaminsynapserna. Hjärnan har du mår ett jobba med och serotoninet ökar snabbt, mycket snabbt!
http://sv.wikipedia.org/wiki/NMDA-receptorn

http://www.disinfo.com/2012/10/ketamine-is-the-most-important-discovery-in-50-years-for-treating-depression/
It didn’t seem likely that a drug could repair brain cells within hours, but new research explored suggests just that. Ketamine rapidly spurs the growth of new synapses, the connections between brain cells, and is associated with “reversal of the atrophy caused by chronic stress,” the authors write.
Senast redigerad av Radichal 2013-01-15 kl. 21:21.
Citera
2013-01-16, 19:57
Medlem
Richard-Feynmans avatar
Vägde upp 150mg av ett vitt pulver som ska vara MDMA, smakade typ som salt.
Visst mådde jag bra, fick kärlekskänslor och tänkte på några tjejer.
Men ruset var ganska kort, runt en timme tror jag sen dalade det ner.
Inte så extatiskt som jag hade väntat mig.
Vad hände egentligen?
Citera
2013-01-16, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Feynman
Vad hände egentligen?

Kan mycket väl ha varit bra ladd. Men o andra sidan köpte du det i pulver för ca 300kr istället för kristall ala 1000kr så kan de mycket väl inte varit ladd för då går säljaren dunder back.

kan även vara så att dosen va låg.. 150mg av mdma är inte mycket alls! en dos mellan 250-400mg är att räkna med om man vill bli riktigt go.

1timme på 150mg.. låter inte troligt..troligen fick du någon RC drog
Citera
2013-01-17, 14:23
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Feynman
Vad hände egentligen?
Låter verkligen inte som MDMA...
Citera
2013-01-17, 18:36
Medlem
timetoendits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Låter verkligen inte som MDMA...

Nä tycker inte jag heller. Lukten är ju ett ganska säker kort att gå på annars vad jag vet. Lakrits/salmiak doft är tummen upp
Citera
2013-01-17, 18:38
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timetoendit
Nä tycker inte jag heller. Lukten är ju ett ganska säker kort att gå på annars vad jag vet. Lakrits/salmiak doft är tummen upp
Ja Ett rus i en timme låter som 3-mmc. Ska ju vara likt MDMA så kan vara så att han blåst och sagt att det varit MDMA. Jag drog några linor 3-mmc förra helgen men var redan stenhög på MDMA så kände inte om det var likt MDMA, men effekten höll iaf bara en timme
Citera
2013-01-17, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Ja Ett rus i en timme låter som 3-mmc. Ska ju vara likt MDMA så kan vara så att han blåst och sagt att det varit MDMA. Jag drog några linor 3-mmc förra helgen men var redan stenhög på MDMA så kände inte om det var likt MDMA, men effekten höll iaf bara en timme

Skum doft....mina luktar kemikalier iaf...ryser lite av den dova doften..vet vad det innebär
Kan inte förklara det riktigt...

Edit luktat bra länge nu

Som ni säger lakrits/salmiak och bakom en doft av kemikalier. Har blåa blackberry
Senast redigerad av Derileec 2013-01-17 kl. 18:59.
Citera
2013-01-18, 16:50
Medlem
Ovcharkas avatar
Verkade inte finnas nån MDMA-tråd, så det får bli denna.

Kort fråga: Om man känner att det blir för mycket MDMA, funkar det att dra i sig lite (Lite nu, inga direkta "bli hög"-doser) opiater, typ heroin för att lugna ner? Eller är det enbart livsfarligt, korkat och dumt?
Citera
2013-01-18, 17:15
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Verkade inte finnas nån MDMA-tråd, så det får bli denna.

Kort fråga: Om man känner att det blir för mycket MDMA, funkar det att dra i sig lite (Lite nu, inga direkta "bli hög"-doser) opiater, typ heroin för att lugna ner? Eller är det enbart livsfarligt, korkat och dumt?
Ja, det funkar utmärkt. MDMA + opiater är en väldigt härlig kombo, sen är det ju inte helt hälsosamt att blanda uppers och downers men livsfarligt skulle jag inte säga att det är.
Citera
2013-01-18, 17:44
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Ja, det funkar utmärkt. MDMA + opiater är en väldigt härlig kombo, sen är det ju inte helt hälsosamt att blanda uppers och downers men livsfarligt skulle jag inte säga att det är.

Tror säkert det är härligt, men hälsoaspekten är den som är intressant. Vill ju bli "friskare", inte "sjukare". Det är det som är målet. Ta in rummet.
Citera
2013-01-18, 18:12
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Tror säkert det är härligt, men hälsoaspekten är den som är intressant. Vill ju bli "friskare", inte "sjukare". Det är det som är målet. Ta in rummet.
Ja alltså jag tycker att opiaterna tar udden av ruset. Hjärtat lugnar ner sig, man blir lugnare och inte lika stissig och obehaget som kan finnas försvinner. Så ja, du kommer bli "friskare".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in