Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-12-07, 17:02
Medlem
Tom.Bombadills avatar
har mdma korstolerans med hallucinogener? Känns inte helt rätt att köra mdma dagen efter att man kört världens jävla dpt-tripp och rullat runt med eufori.

Citat:
Ursprungligen postat av kruxifluxdelux
Har fått tag på rena MDMA kristaller jag tänkte prova på nyår.
Vad är en bra nybörjar dos?

Finns det någon risk att man kommer må dåligt?

Tacksam för svar.
Man kan spy och få värmeslag. Liten risk att man kan nojja också.
Citera
2012-12-07, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sauce-Bamp
Läste häromveckan om en grabb och hans flickvän där flickvännen åkt på en hård AT efter ecstacy.
Bör man vara orolig för att åka på en AT eller några biverkningar efter en kväll med ecstacy?

Går inte att ge ett definitivt svar. Vissa får aldrig AT på mdma, vissa mår i stort sett alltid dåligt.
Citera
2012-12-07, 17:51
Medlem
kruxifluxdeluxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POMJUP53
Beror lite på vikt osv, din vikt gånger 0.02g brukar vara en bra måttstock. Doseringen beror förstås på omgivningen och miljön såklart, ska det tas på hemmafest där det är rätt lugn stämning och moralen inte slår i taket tycker jag du kan köra på dosen ovanför. Ska du däremot ut och härja på krogen skulle jag reka en lite mindre dos då du kan se rätt fucked ut på MDMA.

Om du vill ha så mild AT som möjligt föreslår jag att du dricker vatten under ruset samt att du skippar alkoholen. Om du ska fylla på gör det endast en gång och då ungefär 1/3 eller 1/2 av startdosen. Tror alkoholen är den största boven i dramat när det gäller avtädningarnar på MDMA eller att det varit utblandat med diverse andra substanser. Kom ihåg att under ruset är det lätt hänt att man vill flyga lika högt igen och då pular i sig mycket mer kristaller än man borde, detta går inte att uppnå utan du kommer bara spä på bieffekterna som MDMA ger.

Okej okej, då skiter jag i att dricka alkohol. Så en 0.1 är en relativt hög dos?
Har en annan fråga, det är så att min tjej vill prova också. Hon är väldigt liten i kroppen och har alrig provat droger innan. Är ganska nojjig för att ge henne något men hon tjatar på mig och är så grymt sugen att ta mdma med mig på nyår. Om jag nu ska dela med mig lite till henne, hur mycket ska jag ge henne då? Som sagt, hon har aldrig provat några droger förut. Bara en del alkohol. Är det inte så smart att ge henne MDMA om hon aldrig ens vet hur ett rus är?

Eller kommer hon bara må super bra?

Tacksam för svar, trevlig helg på er.

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill
har mdma korstolerans med hallucinogener? Känns inte helt rätt att köra mdma dagen efter att man kört världens jävla dpt-tripp och rullat runt med eufori.

Man kan spy och få värmeslag. Liten risk att man kan nojja också.

Jag förstår. Får ta de lugnt då!
Citera
2012-12-07, 19:01
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vrocker32
0,002g menar du nog
äh, inte så noga...

Citat:
Okej okej, då skiter jag i att dricka alkohol. Så en 0.1 är en relativt hög dos?
Har en annan fråga, det är så att min tjej vill prova också. Hon är väldigt liten i kroppen och har alrig provat droger innan. Är ganska nojjig för att ge henne något men hon tjatar på mig och är så grymt sugen att ta mdma med mig på nyår. Om jag nu ska dela med mig lite till henne, hur mycket ska jag ge henne då? Som sagt, hon har aldrig provat några droger förut. Bara en del alkohol. Är det inte så smart att ge henne MDMA om hon aldrig ens vet hur ett rus är?
0.1g är inte en hög dos, hög dos skulle jag säga ligger på 0.2g+ för en normal grabb. Om du nu ska ge en liten späd brud som aldrig tagit något skulle jag säga runt 0.1g men inte mer. Tycker att MDMA är en svårsnead drog så tror nog inte hon ska ha något problem med att hantera ruset, alkohol är mycket svårare.
Citera
2012-12-07, 19:02
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vrocker32
0,002g menar du nog
äh, inte så noga...

Citat:
0.1g är inte en hög dos, hög dos skulle jag säga ligger på 0.2g+ för en normal grabb. Om du nu ska ge en liten späd brud som aldrig tagit något skulle jag säga runt 0.1g men inte mer. Tycker att MDMA är en svårsnead drog så tror nog inte hon ska ha något problem med att hantera ruset, alkohol är betydligt mycket svårare om jag ska jämföra med något ni antagligen kör lite oftare.
Citera
2012-12-07, 19:04
Medlem
kruxifluxdeluxs avatar
Citat:
äh, inte så noga...

0.1g är inte en hög dos, hög dos skulle jag säga ligger på 0.2g+ för en normal grabb. Om du nu ska ge en liten späd brud som aldrig tagit något skulle jag säga runt 0.1g men inte mer. Tycker att MDMA är en svårsnead drog så tror nog inte hon ska ha något problem med att hantera ruset, alkohol är mycket svårare.

Okej okej, haha "späd brud" Så det blir inte för mycket med en 0.1 för henne då?
Kanske snear och blir lite rädd i början av ruset men jag är ju hos henne hela tiden så hon vet att hon är trygg

Och, då tar jag en 0.2a. Hoppas inte de blir för mycket bara
Citera
2012-12-07, 19:05
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:

Eller kommer hon bara må super bra?

Tacksam för svar, trevlig helg på er.

Jag förstår. Får ta de lugnt då!
100mg är inte en stor dos. Mdma är en ganska bra drog att börja med.
Citera
2012-12-07, 19:15
Medlem
kruxifluxdeluxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill
100mg är inte en stor dos. Mdma är en ganska bra drog att börja med.

Va de ironi eller?
Citera
2012-12-07, 19:26
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Va de ironi eller?
Om jag skulle få föreslå 2 droger att börja med är det nog först amfetamin och sen MDMA just pga att rusen är så pass lätthanterliga. Många skulle säga cannabis men tycker det är ett mycket tyngre och mindtwistat rus än dessa 2.

Så nej, han är nog rätt så jävla seriös.
Senast redigerad av POMJUP53 2012-12-07 kl. 19:28.
Citera
2012-12-07, 19:31
Medlem
kruxifluxdeluxs avatar
Citat:
Om jag skulle få föreslå 2 droger att börja med är det nog först amfetamin och sen MDMA just pga att rusen är så pass lätthanterliga. Många skulle säga cannabis men tycker det är ett mycket tyngre och mindtwistat rus än dessa 2.

Så nej, han är nog rätt så jävla seriös.

Okej.. nu när jag tänker efter så låter det ganska rimligt ändå.
Fast de lär ju komma som en chock när ruset kommer alltså.
Jag har ätit en del E under mina år och har varit med om lite otäcka händelser när det kickat in.

Dock aldrig provat rent MDMA. Kanske inte finns något negativt med rent MDMA?
Citera
2012-12-07, 19:44
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Jag har ätit en del E under mina år och har varit med om lite otäcka händelser när det kickat in.

Kanske var knappar som innehöll andra substanser än just MDMA i sånt fall. Ett rent MDMA-rus tycker jag är mycket avslappnat och mysigt, all stress och oro försvinner för mig. Har dock sett folk bli helt efterblivna av MDMA. En stor avgörande faktor är ju hur stabil/stark man är psykiskt. Har man tex massa problem i sitt vanliga liv som ligger och gror och irriterar kan det lätt komma upp till ytan under påverkan av såna här droger, vilket i sin tur kan göra ruset till något jobbigt och emotionellt. Ha det i åtanke innan du erbjuder henne denna drog.

Lycka till.
Citera
2012-12-07, 19:51
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Va de ironi eller?
Absolut inte. Mdma sägs av många vara en av världens skönaste droger, ren kärlek. Svårt att snea på E.

Citat:

Jo självklart kan det bli lite obehagligt, man kan frysa eller tycka att det är för varmt eller något. mdma är ju en borderline hallucinogen och något jag lärt mig av feta trippar är att om man känner sig obekväm så prova ändra på något. På så sätt kan man vända en jättestark tripp som känns ohanterlig till den bästa i sitt liv. Det hände mig på DPT IM förra veckan.
Senast redigerad av Tom.Bombadill 2012-12-07 kl. 19:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in