Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-11-09, 22:19
Medlem
hur tar man E, ska ja tugga tugga eller vad ?
Citera
2010-11-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monnz

vad tror du själv?

Hur brukar man ta piller
Citera
2010-11-09, 22:34
Medlem
Svälja typ :P
Citera
2010-11-09, 22:51
Medlem
JiNZs avatar
Citat:
Svälja typ :P

precis! du kan ju tugga om du vill det med det smakar nog inte så gott.
Citera
2010-11-09, 23:03
Medlem
THE-OJAs avatar
Citat:
Testa att läsa första sidan, massa bra info ju. Dvs. en faq...
Citera
2010-11-10, 00:27
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trigger99
För ca. 2 månader sedan så åkte jag och 4 kompisar (vi var 3 som poppa och en 'sitter') upp till en av kompisarnas sommarstuga och tog 3,5 Gröna Recycle var.

Vi blev inte Eade, alltså, vi hade alla E-sympton: svettades som tokar, kunde 'prata ut' en heldel, en av oss spydde, vi fick alla 3 någon form av lätta hallucinationer (jag såg en färgglad drake på ett tak samt fraktaler i himlen mellan stjärnorna, en såg mitt ansikte morphas och den 3:e såg också div. fraktaler här och där.)

Men det viktigaste av allt: vi fick ingen E-eufori, snarare 'tjackglädje', men var samtidigt helt uppspelta.

2 av oss har tagit methylone tidigare så vi visste hur ruset ska kännas.

Nu (i fredags) så tog jag och en av kompisarna som var med 2 E var av samma batch som blev över senast och vart riktigt jävla tok-eade.

Hur kunde det bli så första gången? Alla symtom men ingen eufori?
Kan en sitter som är nykter påverka så att man inte får euforin?
Kan det vara så att den 3:e som var med oss inte 'trodde' på euforin på samma sätt att det bara inte gick o känna lyckan? Eller vad i helvete var det som gick fel?

Någon som varit med om liknande?
Känner igen din berättelse och jag har upplevt flera olika typer av MDMA-rus på exakt samma batch vid olika tillfällen.

Förklaringen är Set & Setting. Vilket humör du är på innan du tar knappen, stämningen i rummet, sällskapet du är med och hur omgivningen ser ut bestämmer hur ruset blir.
Citera
2010-11-10, 18:26
Medlem
Hysteria90s avatar
Jag har en intressant fråga jag funderat på ett bra tag. När jag var i Portugal i somras kostade rena MDMA-kristaller 40€/grammet. Överdoserade såklart ganska kraftigt och fick inget bra rus överhuvudtaget. Fick en MDMA-buzz men den klassiska eurofin var inte där.

I efterhand har jag kommit på att anledningen till det var att jag och min polare var ganska upprörda och på dåligt humör vid intag, eftersom vi blivit blåsta på Sanpedromeskalin i pulverform. Tömdes mina serotonindepåer i samma utsträckning som när man får ett lyckat rus?

Jag menar, om man tar E utan att peaka ordentligt p.g.a. ogynsamma omständigheter borde väl hjärnan spara en del serotonin?
Citera
2010-11-11, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Känner igen din berättelse och jag har upplevt flera olika typer av MDMA-rus på exakt samma batch vid olika tillfällen.

Förklaringen är Set & Setting. Vilket humör du är på innan du tar knappen, stämningen i rummet, sällskapet du är med och hur omgivningen ser ut bestämmer hur ruset blir.

Okej, har aldrig tidigare läst om någon som har fått samma sorts rus.
Det konstiga är att vi hade mycket(!) sämre setting den gången vi fick rus..

Menmen, har kristaller som väntar på mig, får se till att det blir riktigt fint då.
Vad tror ni, sitter eller inte? Känns som det var sittern som gjorde att vi inte blev Eade senast.
Citera
2010-11-11, 11:34
Medlem
Superfluous.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trigger99
Vad tror ni, sitter eller inte? Känns som det var sittern som gjorde att vi inte blev Eade senast.

Sitter är inte nödvändigt, om det inte finns några speciella omständigheter jag inte känner till. Oftast är det viktigare att alla är på samma nivå, att man kan släppa allt och bara flyta in i ruset utan tankar på vad någon annan tycker/tänker/säger. Lycka till!
Senast redigerad av Superfluous. 2010-11-11 kl. 11:54.
Citera
2010-11-11, 13:22
Medlem
nabbgaddans avatar
Är det någon som har testat och duschat medans dem varit e:ade?
Har ju barat skvalpat av ansiktet med vatten under en tripp, det var inte fy skam
Citera
2010-11-11, 13:25
Medlem
JiNZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabbgaddan
Är det någon som har testat och duschat medans dem varit e:ade?
Har ju barat skvalpat av ansiktet med vatten under en tripp, det var inte fy skam

jag har inte duschat, men jag har badat pool på E och det var underbart!
Citera
2010-11-11, 13:29
Medlem
nabbgaddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JiNZ
jag har inte duschat, men jag har badat pool på E och det var underbart!

Låter mysigt värre, humm kanske ska ta och köpa sig en uppblåsbar pool och ha i badrummet

Mer vatten när man e:ar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in