2012-10-04, 18:51
Medlem
Robert_Goatses avatar
Tydligen är den här den enda tråden om Radio 1.

Hur som helst, är det bara jag som är trött på alla
dessa "trailers" de envisas med att sända i samband med reklamavbrott?
Reklam tar jag, det måste sändas om Radio 1 skall få in några pengar, men alla förbannade "trailers" för övriga program i kanalen.
Snart fimpar jag Radio 1.
Är jag ensam om att tycka så?
Citera
2012-10-04, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robert_Goatse

Reklam tar jag, det måste sändas om Radio 1 skall få in några pengar, men alla förbannade "trailers" för övriga program i kanalen.

Ladda ner det i efterhand istället.
Citera
2012-10-04, 20:57
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Robban har förklarat det som att det dels är en liten kanal så det finns inte folk till att sitta i en sluss och dels att han vill lita tillräckligt mycket på folket som ringer in så att det inte ska behövas någon sluss. Några få gånger när busringarna har vart för ihärdiga så har dom fått sätta in lite folk att sköta det där ändå. Själva idén är ju faktiskt att man ska få ringa in och säga att man tycker någon är dum i huvudet om man nu gör det, fast då ska det självklart gå att argumentera för varför man tycker det också annars blir man droppad

Jag har inte hört dagens program än men kan tänka mig att folk ringde och härjade på gästen men oftast tycker jag det funkar att släppa på folk rakt in

Den dagen de börjar "slussa" folk slutar jag lyssna. Tjusningen är just vad som kan komma, när helst det kommer, i vilken form som helst.
Citera
2012-10-04, 21:03
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birabacken
Den dagen de börjar "slussa" folk slutar jag lyssna. Tjusningen är just vad som kan komma, när helst det kommer, i vilken form som helst.
Precis. Ibland blir det för mycket, ibland för lite men folk får i alla fall chansen. Ibland missuppfattar Robban och avslutar samtalen lite väl tidigt och ska det sitta nån person och bestämma sånt redan innan lär ju ännu mer gå bort.
Citera
2012-10-04, 21:07
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birabacken
Skulle det inte öka kvaliteten på samtalen? Som det är nu så verkar det vara 50/50, dvs hälften seriösa samtal och hälften idioter. Jag lyssnade på programmet med Gunilla Persson som var underhållande, men när en kille ringde in och frågade om Gunilla var bajsnödig, då tyckte jag att det blev riktigt pinsamt, faktiskt.
Senast redigerad av enfindam 2012-10-04 kl. 21:10.
Citera
2012-10-04, 21:28
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Skulle det inte öka kvaliteten på samtalen? Som det är nu så verkar det vara 50/50, dvs hälften seriösa samtal och hälften idioter. Jag lyssnade på programmet med Gunilla Persson som var underhållande, men när en kille ringde in och frågade om Gunilla var bajsnödig, då tyckte jag att det blev riktigt pinsamt, faktiskt.

Nu har jag inte hört det programet men ja tycker att det är lite det som är charmen att sånna samtal ändå kan komma fram. Sen finns det en viss gräns såklart att det inte är kul att höra sånt flera ggr om dagen.

Men jämför med andra kanaler, hur stor är "chansen" att man får höra en sån replik?

Det är charmen att ens möjligheten finns att vem som helst kan ringa in och få säga sin sak.
Ska dom hålla på att slussa bort samtal så faller ju nästan hela konceptet, då skulle dom i teorin kunna välja helt vilka åsikter som skall få presenteras av inringarna....
Citera
2012-10-04, 21:39
Bannlyst
Inget program idag?
Citera
2012-10-04, 22:11
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Nu har jag inte hört det programet men ja tycker att det är lite det som är charmen att sånna samtal ändå kan komma fram. Sen finns det en viss gräns såklart att det inte är kul att höra sånt flera ggr om dagen.

Men jämför med andra kanaler, hur stor är "chansen" att man får höra en sån replik?

Det är charmen att ens möjligheten finns att vem som helst kan ringa in och få säga sin sak.
Ska dom hålla på att slussa bort samtal så faller ju nästan hela konceptet, då skulle dom i teorin kunna välja helt vilka åsikter som skall få presenteras av inringarna....
Men varför återkommer samma personer hela tiden, som dessa tre, fyra "stammisar" som hänger på telefonen? Då får man ju ändå en viss likriktning på åsikterna!
Senast redigerad av enfindam 2012-10-04 kl. 22:19.
Citera
2012-10-04, 22:48
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Men Gunilla Persson är ju en person som många inte tar seriöst och som många tydligen stör sig på och då tenderar extra många tramsare att ringa. En del program med riktigt seriösa och intressanta gäster kan vara hur bra som helst utan en enda dåre, utöver möjligen Jari då
Citera
2012-10-05, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert_Goatse

Nej, du är inte ensam. Varje trailer är ok att höra EN gång. Sen kräks jag på dem och byter kanal direkt när jag hör dom igen!

Eva Rusz kräks jag också på samt Gerts pladder och hans ofog med att konstant avbryta dem han samtalar med. Kim Kärnfalk är bara så förutsägbar..tråkig och bisexuell i precis allt hon gör. Ta bort bägge.
Citera
2012-10-05, 11:50
Bannlyst
Jag förstår inte varför Arschberg insisterar konstant på att människoraser inte existerar!
På vår planet finns det olika arter och arter delas upp i raser som jag har förståt.
Fan att det är svårt att förstå detta.

Så fort något pratar om djurraser och människoraser så säger han att det inte finns människoraser.

Är han dum i huvudet eller vad är det frågan om?

Hans kvinnliga kollega säger ofta att man la ner någon rasbiologisk institut för 30 år sedan och bara för det finns det inte raser..

Förstår inte hur dom kan sitta och ljuga för något sådant.

Hur kan det finnas olika raser hos alla andra djur men inte hos människan?
Citera
2012-10-05, 11:51
Medlem
rutger9999s avatar
Varför lyssnar ni inte på podcasten då? Då slipper ni trailers, reklam och nyheter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in