2012-06-07, 23:43
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Hörru, nu är det såhär att Lennart kan en hel del om historia, jag kan berätta att vid andra boerkriget - när de kamouflerade soldaterna gick i krig mot de mångtaligt fler brittiska soldaterna som ändå var chanslösa eftersom de bar röda västar vilket gjorde att boerna kunde använda dem som måltavlor. Det påverkade hela den militära tänket kring uniformer så det var en stor händelse i den militära historien.

För att citera Robert Aschberg: "Du slår in öppna dörrar"
Citera
2012-06-07, 23:48
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
För att citera Robert Aschberg: "Du slår in öppna dörrar"
Jag gillar Lennart som fan, han har en skön röst och utsvävningarna är trots allt rätt underhållande. Skulle faktiskt kunna tänka mig att lyssna på ett sommarprogram med honom, gärna med Jari på ett hörn.
Citera
2012-06-07, 23:51
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag gillar Lennart som fan, han har en skön röst och utsvävningarna är trots allt rätt underhållande. Skulle faktiskt kunna tänka mig att lyssna på ett sommarprogram med honom, gärna med Jari på ett hörn.

Själv börjar jag tröttna rätt rejält på samtliga "stammisar", de är rätt enformiga allihop.
Citera
2012-06-08, 00:57
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Själv börjar jag tröttna rätt rejält på samtliga "stammisar", de är rätt enformiga allihop.

T.o.m den "allmänbildade" Lennart?
Citera
2012-06-08, 01:25
Medlem
towbs avatar
Citat:
Efter ett år är det rätt tröttsamt ja. Hade man vetat att man någon gång skulle få hela historien av Lennart i ett vettigt sammanhang så kanske det skulle gå an. Men en massa snuttar här och där om och om igen funkar inte för mig.
Citera
2012-06-11, 01:11
Medlem
Scrapers avatar
Men alltså, den här kvinnan i studion, Shabnam: är hon verkligen journalistutbildad (som hon sade någon dag)? Krävs det inte mer av en journalist än att hålla med Aschberg i allt han säger, och tidvis göra uttalanden som avslöjar en IQ på runt 85? Bra radioröst, men sensationellt puckad.
Citera
2012-06-14, 00:36
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Men alltså, den här kvinnan i studion, Shabnam: är hon verkligen journalistutbildad (som hon sade någon dag)? Krävs det inte mer av en journalist än att hålla med Aschberg i allt han säger, och tidvis göra uttalanden som avslöjar en IQ på runt 85? Bra radioröst, men sensationellt puckad.

Ja det är lite chockerande att hon är 28 faktiskt.
Citera
2012-06-14, 09:51
Medlem
Antevantes avatar
Inger! Snälla, kan inte någon ta i från henne telefonen. Jag funderar på självmord när jag hör henne. Vad är det för fel på henne? Hon verkar vara i 50+ åldern, hon har tydligen studerat i Paris, eller är det bara hittepå? Hon pratar som en retarderad för fan.
Citera
2012-06-14, 11:37
Medlem
08oss avatar
Ringaren till Aschberg efter en diskussion: "Du har fel", och lägger på.
Aschberg: haha, Du har fel? Bra argumentation där...

Som om inte Aschberg jämt säger samma sak

En annan fråga, är han fortfarande kommunist?
Citera
2012-06-14, 13:31
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08os
Ringaren till Aschberg efter en diskussion: "Du har fel", och lägger på.
Aschberg: haha, Du har fel? Bra argumentation där...

Som om inte Aschberg jämt säger samma sak

En annan fråga, är han fortfarande kommunist?

Nej Aschberg har gjort avbön för kommunisttiden för säkert 25-30 år sedan. I dag är han nog snarare åt det liberala hållet.
Citera
2012-06-14, 13:31
Medlem
Skön gubbe som ringde in och gnällde över att han betalade 640kr/mån för en massa satellitkanaler fast han bara tittar på 25...
Citera
2012-06-14, 20:36
Medlem
Cuprums avatar
Citat:
Inger! Snälla, kan inte någon ta i från henne telefonen. Jag funderar på självmord när jag hör henne. Vad är det för fel på henne? Hon verkar vara i 50+ åldern, hon har tydligen studerat i Paris, eller är det bara hittepå? Hon pratar som en retarderad för fan.

Ja! Hörde henne första gången för typ en vecka sedan, och ringer typ in varje dag numera. Man trodde de var nog med Ingegärd.

Jobbigt att lyssna på henne, men jag tycker samtidigt lite synd om kvinnan då hon inte verkar ha alla hästar i hagen, märks verkligen att Aschberg tar på sig silkesvantar när hon ringer in av de skälet.

Ingegärd tycker jag är jobbig av en helt annan anledning, håller knappt med henne i nånting och så är hon så himla envis, trångsynt och självgod så att man spyr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in