Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
"Lite omständig" Han yrar ju osammanhängande och allt han säger är mer eller mindre allmängods, eller något han precis läst (vilket han ofta säger själv också) Kan du peka på ett enda tillfälle när han har givit prov på imponerande kunskaper? .
Lite omständlig eller mycket omständlig, bestäm du själv..
Som sagt, jag är själv sedan 30 år historiskt intresserad och kan direkt säga att han har historiska kunskaper som gemene man inte har.
Han utgår ofta ifån någon artikel eller reportage, där har du helt rätt. Men som sagt utöver det kommer han med fakta som INTE är allmängods.
Nej! Jag håller inte reda på avsnitten, jag bara vet att han är kunnig.
Citat:
Exempelvis låter det " Ja hej jag läste i DN i dag " Robban avbryter "Det är alltstå historieLennart" " ja ja just det, alltså det är himla intressant det här med företagare, Förut hade man ju inte kvartalsrapporter som nu, utan möjligen årsrapporter. (Här försöker gästen göra en invändning) "Jovisst hörrru det finns ju ingen långsiktighet i dag etc etc"
Men självklart har han ju inte alltid ett historiskt perspektiv utan diskuterar väl OFTAST dagens ämne.
Citat:
Eller yrar han om något annat. Vid enstaka tillfällen har Robban en gäst som kan något och faktiskt säger emot honom och då tystnar han, fast ringer oftast tillbaka en timme senare efter att ha läst något annat. Fast hela programmet är ju en freakshow, men just Lennart får ju många att tappa livslusten av kommentarer att döma på twitter och annorstädes.
Tappar man livslusten av en inringare på radio kanske man gör bäst i att ta sitt liv...
Jaja! Du tycker ditt och jag vet mitt.
Det görs ju inga banköverföringar över helgen. Så vem vet din hypotes kanske stämmer :O