2012-05-05, 20:26
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
"Lite omständig" Han yrar ju osammanhängande och allt han säger är mer eller mindre allmängods, eller något han precis läst (vilket han ofta säger själv också) Kan du peka på ett enda tillfälle när han har givit prov på imponerande kunskaper? .

Lite omständlig eller mycket omständlig, bestäm du själv..
Som sagt, jag är själv sedan 30 år historiskt intresserad och kan direkt säga att han har historiska kunskaper som gemene man inte har.
Han utgår ofta ifån någon artikel eller reportage, där har du helt rätt. Men som sagt utöver det kommer han med fakta som INTE är allmängods.
Nej! Jag håller inte reda på avsnitten, jag bara vet att han är kunnig.

Citat:
Exempelvis låter det " Ja hej jag läste i DN i dag " Robban avbryter "Det är alltstå historieLennart" " ja ja just det, alltså det är himla intressant det här med företagare, Förut hade man ju inte kvartalsrapporter som nu, utan möjligen årsrapporter. (Här försöker gästen göra en invändning) "Jovisst hörrru det finns ju ingen långsiktighet i dag etc etc"

Men självklart har han ju inte alltid ett historiskt perspektiv utan diskuterar väl OFTAST dagens ämne.
Citat:
Eller yrar han om något annat. Vid enstaka tillfällen har Robban en gäst som kan något och faktiskt säger emot honom och då tystnar han, fast ringer oftast tillbaka en timme senare efter att ha läst något annat. Fast hela programmet är ju en freakshow, men just Lennart får ju många att tappa livslusten av kommentarer att döma på twitter och annorstädes.

Tappar man livslusten av en inringare på radio kanske man gör bäst i att ta sitt liv...

Jaja! Du tycker ditt och jag vet mitt.
Citera
2012-05-05, 22:30
Medlem
zapatistas avatar
Birgitta ringde in och sa att hon hade blivit mordhotad i ett tidgigare avsnitt, där hon tydligen hade haft åsikter om invandring... något som minns vilket detta avsnitt var?

Jag tvivlar starkt på att det ens har hänt, jag har inget minne av det alls. Sannolikt har hon tittat för djupt ned i glaset igen..
Citera
2012-05-07, 11:21
Medlem
Nu har det gått flera dagar och det senaste har inte lagts upp än. Någon som vet något mer om detta? Avsnittet när Betnér är gäst alltså.
Citera
2012-05-07, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darwino
Nu har det gått flera dagar och det senaste har inte lagts upp än. Någon som vet något mer om detta? Avsnittet när Betnér är gäst alltså.

Den girige låtsaskommunisten Betnér har väl förbjudet Radio1 att lägga upp det utan att han ska få något fett arvode eller dylik kompensation, kan tänkas. Skulle inte bli förvånad.
Citera
2012-05-07, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Den girige låtsaskommunisten Betnér har väl förbjudet Radio1 att lägga upp det utan att han ska få något fett arvode eller dylik kompensation, kan tänkas. Skulle inte bli förvånad.

Haha, pengarna har väll kommit in på hans konto nu för avsnittet lades precis upp Det görs ju inga banköverföringar över helgen. Så vem vet din hypotes kanske stämmer :O
Citera
2012-05-07, 13:24
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Lite omständlig eller mycket omständlig, bestäm du själv..
Som sagt, jag är själv sedan 30 år historiskt intresserad och kan direkt säga att han har historiska kunskaper som gemene man inte har.

Det måste vara väldigt gemena män du umgås med.

Citat:
Nej! Jag håller inte reda på avsnitten, jag bara vet att han är kunnig.

Jag menade förstås att du kunde gå in på sidan och välja ut ett enda citat där han säger något som tyder på kunnighet. Han är stollig och långrandig och extremt insnöad och klarar aldrig av en dialog. När han skulle imponera på Hoa-hoa med någon persons prestationer, avbröt Hoa och sade "Den mannen är känd för att ljuga om allting" Plötsligt kunde inte Lennart använda en tveksam figurs självbiografi som källa och blev än mer irrande

Det är ju mest virrpannor och galningar som ringer till det där programmet, men inte trodde man att någon skulle förväxla det någon säger med kunskaper.
Citera
2012-05-07, 18:54
Medlem
towbs avatar
Trodde dom försökte snuva mig på fredagens avsnitt med Magnus Betnér men så visar det sig att jag fick trycka ”hämta” manuellt på skiten. Ofta krångel med avsnitten. Visserligen skickas det ut rätt mycket varje dag så riskerna ökar ju men då tycker man att dom borde ha flytet inlärt
Citera
2012-05-07, 20:04
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Det måste vara väldigt gemena män du umgås med.

Jag menade förstås att du kunde gå in på sidan och välja ut ett enda citat där han säger något som tyder på kunnighet. Han är stollig och långrandig och extremt insnöad och klarar aldrig av en dialog. När han skulle imponera på Hoa-hoa med någon persons prestationer, avbröt Hoa och sade "Den mannen är känd för att ljuga om allting" Plötsligt kunde inte Lennart använda en tveksam figurs självbiografi som källa och blev än mer irrande

Det är ju mest virrpannor och galningar som ringer till det där programmet, men inte trodde man att någon skulle förväxla det någon säger med kunskaper.

Självklart har jag bättre saker för mig än att leta upp saker åt dig, men det finns massor med exempel.

Orkar inte tjafsa mer med dig utan låter dig leva med din tro.

Lev väl!
Citera
2012-05-08, 14:21
Medlem
Cuprums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattbushcity
Re: Lennart.

Han verkar helt klart kunnig men jag känner på mig att han är en enstöring som inte är bra på det sociala samspelet. Nämligen när han ringer in ångar han på och håller sina föredrag men verkar ha svårt att föra ett samtal när någon avbryter eller vill ställa en motfråga, då verkar han komma av sig och låter väldigt obekväm med situationen. Men kunnig, det tror jag verkligen han är! Och han är aldrig otrevlig!

Jari är en stjärna, även om jag tror han trollar.

Birgitta från Östermalm verkar vara en halvalkis som aldrig vill något vettigt när hon ringer.

Ingegerd har en förmåga att tycka precis tvärtemot mig precis hela tiden. Irriterande kärring som aldrig lyssnar.

Lisa =

Karim är kungen av självklarheter men jag skrattade högt när han i ett program hävdade att sanna muslimer samlar kiss och smetar in husen i kobajs. I något senare program ringde en muslimsk kärring och sa att han snackade i nattmössan eftersom muslimer inte gör sådant och i nästa andetag halvskrek hon att Karim skulle låta muslimer samla sitt kiss och bajs om de ville!

Hur var det nu, samlade de på kiss och bajs eller inte?

Då måste du höra när Karim drar fram sin teori om Kabastenen i Mecka om du inte gjort de redan. Han ringer in och påstår att kabastenen ser ut som en slida, ergo ber alla muslimer åt Guds fitta (hans ord).
På sättet han förde fram de med hans ton och så fick mig att gapskratta i tunnelbanan.
Citera
2012-05-08, 14:24
Medlem
Cuprums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Det är en kille som kallar sig Jerker tror jag, sån jävla skön ironi över invandringen.

Han tjatade om de nya sedlarna, ringde in under flera dagar och ville hitta nån person som ej var född i Sverige men som ändå hade påverkat Sverige såpass mycket att personen ifråga kunde få komma på våra nya svenska sedlar

Sen så är det nån gammal gubbe som bor ute i nacka, han är så sjukt pessimistisk hela tiden, även när det gäller invandringen. Riktigt rolig att lyssna på, skrattade länge när han en gång sa att allt är försent, det har gått så långt att det går inte att rädda det svenska samhället... han säger det på sånt sätt och med sån uppriktighet att det blir roligt, även om jag på sätt och vis håller med honom.

Tror han heter Uffe eller Bosse, blandar ihop alla namn ibland.

Tror han bor i Bagis faktiskt, då kan man ju förstå pessimismen.
Citera
2012-05-08, 19:19
Medlem
sigurts avatar
Nån borde ringa in och fråga den där nyhetsuppläsaren Patrik varför han nämner SDs siffror i opinionsundersökningar ENDAST när de har tappat väljare.

Var på nyheterna idag om en undersökning där SD hade gått framåt och DÅ minsann är det knäpptyst om det!

Skulle vara kul att höra hans svar på en sån direkt fråga (han brukar ju sitta med i studion ett tag under morgonen på Gerts värld)
Citera
2012-05-08, 20:58
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Nån borde ringa in och fråga den där nyhetsuppläsaren Patrik varför han nämner SDs siffror i opinionsundersökningar ENDAST när de har tappat väljare.

Var på nyheterna idag om en undersökning där SD hade gått framåt och DÅ minsann är det knäpptyst om det!

Skulle vara kul att höra hans svar på en sån direkt fråga (han brukar ju sitta med i studion ett tag under morgonen på Gerts värld)

De har fått frågan och vad jag minns så sa de att de aldrig nämner alla partier utan endast de som gjort en stor ökning eller stor minskning.

Och tittar man på SD siffror ligger de oftast stilla, mindre ökningar och mindre minskningar. Sen beror det också på vilket opinionsinstitut man använder sig av.

De pratar ju rätt ofta om invandringspolitiken och Åkesson har ju t.o.m varit gäst i kanalen så jag tror vi kan avskriva ev. konspirationsteorier.

Jag avser inte att diskutera detta vidare då det är off topic men ville svara eftersom jag hörde när de svarade på frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in