2012-02-19, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obin_gam
Skulle ni kunna ge några förslag på bra program? Är ju tämligen ett stort antal avsnitt och på 90 minuter känns det lite mastigt att gå igenom alla på blindo.

Det vore ett tjänstefel att missa tomteprogrammet som gick den 21 december har jag för mig! Även Tina Thörner som var gäst för 3-4 veckor sedan var riktigt bra. Ovanstående pekade också ut två fina program.
Citera
2012-02-21, 01:56
Medlem
kalasetistans avatar
Hahaha, lyssnar på programmet med Sean Banan. Har är, som alla vet, ganska pajasaktig men han är rolig och kvicktänkt.

http://vodpdl.vss.viasat.tv/mtgradio/radio1/catchup/4f427dcc72935.mp3
Citera
2012-02-21, 02:15
Medlem
08oss avatar
Fast det blev lite mycket barnprogramskänsla ibland även om jag drog på smilbanden några gånger... och det gjorde Shabbe med
Citera
2012-02-21, 17:38
Medlem
nattbushcitys avatar
Julprogrammet (21/12) är nog det bästa programmet hittills!

Kjell-Henry och Ingegerd hamnar i luven på varandra och ringer in något dussin gånger var (och mellan varven ringer det in folk som härmar Lisa med den bortsprungna hunden samt att någon påtalar att Kjell-Henry hatar negrer).

Några dagar tidigare hade Aschberg "försvarat" folk som åt skräpmat vilket Ingegerd blev förbannad över eftersom "man ska leva sunt, och det är fel av Aschberg att uppmuntra till osunt levende". Då hade Robban avspisat henne så hon surade i flera dagar innan hon äntligen ringde igen (det aktuella programmet) och tog upp att hon kände sig sårad över Robbans kommentarer. Robban kallar henne känslig och att hon måste sluta tjura.
  • Kjell-Henry: "Jag vill bara säga åt Ingegerd att hon inte får skälla på folk som är tjocka!"
Aschberg: "Okej, men nu lämnar vi det. Säg något snällt om Ingegerd nu när det snart är jul och allt!"
  • Kjell-Henry: "Jag vill bara säga åt Ingegerd att hon inte får skälla på folk som är tjocka!"
Aschberg: "Nej, jag sa att du ska säga något snällt om henne!"

*tystnad*

Citera
2012-02-24, 13:11
Medlem
samfishers avatar
Jimmie Åkesson på Radio 1 kl 15:00 idag Ska bli intressant
Citera
2012-02-24, 19:04
Medlem
maxioffs avatar
Idag var J Åkesson på besök. Minst sagt underhållande
Citera
2012-02-25, 17:11
Medlem
Calogeros avatar
Aschberg är väldigt bra!
Citera
2012-02-27, 17:39
Medlem
Den här tjejen Shabbe , hon är riktigt begåvad

Aschberg berättar en Göteborgsvits om kungens bröllop med Silvia:

"Döö , kungen får de änna jobbigt nu när han gift sig med Silvia som er lat"

varpå Shabbe svarar, vaaa ???????
Citera
2012-02-27, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tirfing1
Den här tjejen Shabbe , hon är riktigt begåvad

Aschberg berättar en Göteborgsvits om kungens bröllop med Silvia:

"Döö , kungen får de änna jobbigt nu när han gift sig med Silvia som er lat"

varpå Shabbe svarar, vaaa ???????

Jaa..denna Shabbe är inte ett direkt under av intelligens..

Kul vits btw!
Citera
2012-02-29, 00:49
Medlem
towbs avatar
Lyssnat på podden sen radio1 var ganska färskt (sveriges nya pratradio blablabla).

En hel del människor som återkommer. Vissa mer eller mindre underhållande.

Lisa har ringt in både som Lisa och Karin till andra program på radio1 vet jag. Verkar hitta på saker rätt friskt och det är alltid något stackars djur som hon hetsar upp sig över eller börjar grina om. Samma sak gäller hennes gamla farsa eller morsa som blev slagen av någon sköterska på långvården tydligen.

Lennart tycker att en hel del är "intressant hörru" och så kommer han alltid att tänka på något angående ämnet som gör att han helt kan byta spår och dra någon gammal historia om något helt annat. Gärna om någon gammal boxare back in the days.

Erik, som blev Jerka efter programmet om stockholmsslang om jag minns rätt, är det väl inget större fel på förutom när det kommer till killens humor som är så sjukt urusel att det blir roligt.

Någon kille som alltid kommer in på USA eftersom att han bott där och ska jämföra allt med hur det är och hur det funkar i staterna.

Urban Wallgren, rättsröta!

Kjell-Henry borde ringa in lite oftare. Sveriges mest förvirrade man? Fast han har ju sin egen tråd https://www.flashback.org/t802502

http://www.youtube.com/watch?v=zv8pfcYDTk4
http://www.youtube.com/watch?v=SdtG5tCkeSo

Men det absolut bästa med programmet är när Robban skrattar gott åt något. Det skrattet!!!

Lyssnade en del på Gert förut men han kommer alltid in på att prata om sig själv och vid det här laget har man hört precis alla av hans historier som han upprepar om och om igen.
Citera
2012-02-29, 14:30
Medlem
Oliveiras avatar
Nu har Shabbe läst tråden också

Citat:
Fan vad mycket skit det står om mig på Flashback. Jag trodde inte jag skulle ta åt mig, men jag blir uppriktigt arg och ledsen
Citera
2012-02-29, 15:30
Medlem
towbs avatar
Hahahaha! Robban outade "Lisa"

Edit…
IGEN!
Senast redigerad av towb 2012-02-29 kl. 16:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in