2013-10-30, 11:49
Medlem
Smått Politisk Korrekt kanal men , bra att andra sidan får komma till tals även om Aschberg gör sitt yttersta för att släpa dit vänsteråsiktsmakare och slå ned på SD oftast motsatt effekt än önskat. Sen kan man undra vem egentligen inringaren och finnpajsaren Jarri är. Men nu sjunger kanalen på sista versen och läggs ned vid nyår propgramankarna Aschberg med kompanjonen Fylking har höstlov med sjukdom som förevändning.
Senast redigerad av Bajsolle2 2013-10-30 kl. 11:52.
Citera
2013-10-30, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smackyhead
OK, Kristian eller Christoffer, vad du nu vill kalla dig själv när du ringer in till Eva, och inte bidrar med annat än tjafs och ödslar tid. Lyssnar hellre på samtal med folk jag kan lära mig något av. Vem som helst kan förstå att ingen kan bli botad på ett par minuter. Det antagligen inte det hon försöker med heller. Att hennes tips och snack kan vara tjatigt är en sak, men ditt hat och din besatthet är fan skrämmande. Hennes böcker, bra eller dåliga, är det hon gör för att försörja sig. Du behöver inte läsa böckerna. All reklam är bra reklam, så dina sågningar bidrar bara till att hon blir mer känd. För att ta reda på om hon verkligen är en dålig psykolog behöver vi en testperson. Du kan ju gå in till en session med henne och sen bedöma om det hjälpt dig. Du lär nog behöva en psykolog oavsett vem det är.
Det är nåt fel på dig!
Citera
2013-10-30, 15:34
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rafi-IBR
Det finns alltför många tragiska och trasiga Halbmencshen inringare såsom förtidspensionärer och sjuksimulanter som lyfter bidrag och annat patrasskräp som älskar Radio1. Inringare med skånsk dialekt är de värsta, de ringer både till Radio1 och Ring P1! UNDANTAG: Kent Andersson! !

Ett gott råd från ett medieproffss, dvs råd från mig, är att alla som inte behärskar Stockholmska eller klarar av anpassa sitt talspråk till riktets normer (stockholmska= rikssvenska) borde inte höras eller synas i etern eller i bild på TV. Tyvärr ägnar sig Pubic Service åt kvotering där både kreti o pleti får raljera i både TV-rutan i ffa SVT och SR. Vidrigt med utsocknes icke-Stockholmsdialekt. Uschiamej. Finlandssvensk dialekt är ok. Däremot är skånska., norrländska och östgötska bara en evinnerlig pina och outhärdligt för hörselorganet hos oss stockholmare. Själ zappar bort för stt slippa dessa krakar som man inte förstår vad fan de gaggar om?? Borde inte vara så efterson jag betalar TV-licens och vill kunna ställa krav och förskonas dessa geggiga dialekter.

Supertragiskt upphöjt till hundra är att inringare som i samtal med falsk-psykologen (läs: kvacksalvaren Eva Rusz) när ämnet handlade om saker som gör en lycklig. Då sa flera inringare som säkerligen är low-life WT-kärringar [i]
"att lyssna på Radio1 gör mig lyckliga"

Nu kommer dessa bli olyckliga då!?!? Ett råd är då att dessa simulant-skjukpensionärer antingen får återgå till "Efter Tio" med Malou von Sivers, dvs det skitprogran som sänds när hyfsade, skötsamma, ansvarata människor arbetar för lön och inte sitter deprimerade och lyfter bidrag ur välfärdsstaten samtidigt som de tycker så synd om sig själva. Dessa förtjänar att leva i olycka utan mål, utan mening och med ett tragiskt lever i en stor olycklig bubbla.

Dina argument hade kanske fått mer kraft om du själv hade skrivit korrekt svenska istället för att använda fel ordföljd. I sak har du ändå rätt. Det är naturligtvis inga bildade människor som gillar en sån här kanal och de som ringer in är ju människor som inte har några liv.
Citera
2013-10-30, 16:13
Medlem
eagless avatar
Nej! Jag har inte läst igenom allt häri, men trådens storlek visar ju på ett stort engagemang (dock väl mycket trams). Till sak: Att Ledningen för Radio1 väljer att `lägga ner´ nu är strategiskt riktigt. Folk/Företag kommer vara beredda satsa för överlevnad så de initiala skaparna lär vara i land ekonomiskt med sitt projekt. Radio1 abstinens? Mission accomplished. Pratradio är en sleeping giant nu när musikradion i princip störtdyker. Orkar inte gå in på varför då jag förutsätter att Ni kan räkna ut det själva. T.o.m. P1 beklagar detta (nåja...Nordegren och Epstein iaf)

Ledsen om detta redan betraktas som slut diskuterat och jag bara är sen
Citera
2013-10-30, 16:19
Medlem
Just nu: Ali Josuf - en ny stjärna på inringar-himlen?
Citera
2013-10-30, 16:46
Medlem
sigurts avatar
Det är så otroligt mycket klagande på Eva Russ här inne, kan nån förklara sakligt och sansat varför alla hackar på henne? Jag lyssnar inte speciellt mycket på hennes program, enbart 10 minuter under tiden jag äter lunch, men under den tiden får jag intrycket att hon verkar ganska vettig och vet vad hon pratar om.

Hur kan jag isåfall ha så fel?

Angående Ali Josuf så är ju det samma kille som ringde in och hade kidnappat någon i bilen och var påväg in till solna polisstation samtidigt som han ringde Aschberg.

Hoppas någon inringare nämner det för Robban och ber honom fråga hur han tänkte när han kidnappade den där äldre herren. Många av er minns säkert det!?

Helt hundra på att det är samma kille, man hör rösterna mycket bättre när man lyssnar i hörlurar.
Citera
2013-10-30, 16:55
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Det är så otroligt mycket klagande på Eva Russ här inne, kan nån förklara sakligt och sansat varför alla hackar på henne? Jag lyssnar inte speciellt mycket på hennes program, enbart 10 minuter under tiden jag äter lunch, men under den tiden får jag intrycket att hon verkar ganska vettig och vet vad hon pratar om.

Angående Ali Josuf så är ju det samma kille som ringde in och hade kidnappat någon i bilen och var påväg in till solna polisstation samtidigt som han ringde Aschberg.

Hoppas någon inringare nämner det för Robban och ber honom fråga hur han tänkte när han kidnappade den där äldre herren. Många av er minns säkert det!?

Helt hundra på att det är samma kille, man hör rösterna mycket bättre när man lyssnar i hörlurar.
Jag tycker ER har sina poänger, men som så många psykologer/psykiatriker har hon en egen diagnos. I hennes fall är det att hon har en attityd som jag inte tycker håller, hon säger alldeles för ofta att "Jag är expert" och det är i min mening en varningsklocka eftersom en riktig expert aldrig behöver använda det som argument. Hon har flera liknande argumentationer där hon istället för att förklara varför man skall göra si, eller så, backar upp påståenden med "jag vet att det är så här".

För mig tyder det här på att hon antingen inte kan tillräckligt mycket, eller att hon har så dålig självkänsla att hon känner att hon behöver backa upp sina argument på det här sättet.

Det sagt tycker jag hennes program kan vara rätt intressanta.
Citera
2013-10-30, 17:20
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt

Visst är det samma kille. Ska finnas en länk till samtalet nån stans i tråden.
Citera
2013-10-30, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Och idag ska tydligen Eva Rusz ställa diagnos på Ingmar Bergman baserat på Sjöbergs skvallerbok.

Lite OT, men kan Eva R inte passa på att ställa en diagnos på Gunilla Persson (Hollywoodfruar) när hon ändå håller på?
Att människan är svårt narcissistisk är ju solklart, men resten? Hennes verklighetsuppfattning är inte av denna planet, men hur lyder diagnosen?

Och varför har ingen omhändertagit det stackars söndertrasade barnet Erika???
Citera
2013-10-30, 19:52
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Visst är det samma kille. Ska finnas en länk till samtalet nån stans i tråden.

Jag skulle vilja höra Aschberg ta upp det i direktsändningen, fråga honom vad fan han tänkte när han körde till polisstationen i solna med en "kidnappad" man i bilen.

Fråga hur det hela slutade osv...
Citera
2013-10-30, 20:16
Medlem
Rafi-IBRs avatar
Ali Josuf är samma person som kidnappade en man i Solna. Då kallade han sig Mido. Har sett videoupptagningen!!
Shabbe i Slussen på radio1 dementerar att Ali Josuf=Mido men det är för att skydda offret.
Citera
2013-10-30, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag tycker ER har sina poänger, men som så många psykologer/psykiatriker har hon en egen diagnos. I hennes fall är det att hon har en attityd som jag inte tycker håller, hon säger alldeles för ofta att "Jag är expert" och det är i min mening en varningsklocka eftersom en riktig expert aldrig behöver använda det som argument. Hon har flera liknande argumentationer där hon istället för att förklara varför man skall göra si, eller så, backar upp påståenden med "jag vet att det är så här".

För mig tyder det här på att hon antingen inte kan tillräckligt mycket, eller att hon har så dålig självkänsla att hon känner att hon behöver backa upp sina argument på det här sättet.

Det sagt tycker jag hennes program kan vara rätt intressanta.
En eloge till dig! Du kan uttrycka dig väl och fattar vad det handlar om.
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-10-30 kl. 21:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in