Citat:
Ursprungligen postat av
sigurt
Det är så otroligt mycket klagande på Eva Russ här inne, kan nån förklara sakligt och sansat varför alla hackar på henne? Jag lyssnar inte speciellt mycket på hennes program, enbart 10 minuter under tiden jag äter lunch, men under den tiden får jag intrycket att hon verkar ganska vettig och vet vad hon pratar om.
Hur kan jag isåfall ha så fel?
Angående Ali Josuf så är ju det samma kille som ringde in och hade kidnappat någon i bilen och var påväg in till solna polisstation samtidigt som han ringde Aschberg.
Hoppas någon inringare nämner det för Robban och ber honom fråga hur han tänkte när han kidnappade den där äldre herren. Många av er minns säkert det!?
Helt hundra på att det är samma kille, man hör rösterna mycket bättre när man lyssnar i hörlurar.
Jag tycker ER har sina poänger, men som så många psykologer/psykiatriker har hon en egen diagnos. I hennes fall är det att hon har en attityd som jag inte tycker håller, hon säger alldeles för ofta att "Jag är expert" och det är i min mening en varningsklocka eftersom en riktig expert aldrig behöver använda det som argument. Hon har flera liknande argumentationer där hon istället för att förklara varför man skall göra si, eller så, backar upp påståenden med "jag vet att det är så här".
För mig tyder det här på att hon antingen inte kan tillräckligt mycket, eller att hon har så dålig självkänsla att hon känner att hon behöver backa upp sina argument på det här sättet.
Det sagt tycker jag hennes program kan vara rätt intressanta.