2011-12-23, 11:51
Medlem
rrpipers avatar
Aschberg kan vara underhållande pga att han är så bestämd men tycker han är rätt dryg mot de som ringer in. Plus denna stressen, de får inte ens säga hej innan han tycker att de är långrandiga. Undra fall han ligger med Shabbe, det skulle man ju själv göra i samma sits. Som alla hans program är det mer en cirku där han får gorma och skälla. Den intellektuella nivån är obefintlig naturligtvis. Inte för att det ser mycket bättre ut i P1.
Citera
2011-12-24, 08:31
Medlem
Shabbe..snygg men vad gör hon där?

Säger typ tre meningar, om än det, under två timmars sändning..

Och det hon säger är typ upprepningar eller självklarheter a´la Anton Abele.
Citera
2011-12-26, 10:59
Medlem
"Lisa" känns som en väldig skör människa som kan flippa närsom. Då menar jag inte gråta ihop, utan få verkliga anfall. Det kan man tyda när man hör när hon blir avbränd ibland, ofta kommer ett urgrunds-agg-vrål. Men så försöker hon dölja sin konstiga personlighet med att antyda att hon är en buddhist, vilket hon knappast kan titulera sig som med så mycket hat som hon uttrycker mellanåt. Synd inte Aschberg sätter dit henne på det.

En människa jag absolut inte vill möta

Vet inte vem som jag stör mig på mest. "Shabbe" eller nyhetsuppläsaren. Båda är extremt dryga i sin roll. Man skulle kunna tro att Shabbe är 16-17 år som hur hon uttrycker sig.
Senast redigerad av lefty` 2011-12-26 kl. 11:03.
Citera
2011-12-28, 14:59
Medlem
konstigkonsts avatar
http://www.onair.nu/news/visa.asp?ID=2163

Citat:
Gert Fylking får uppdraget att leda morgonen på Radio1 i höst. Egentligen är det ingen ny morgonshow utan hans program ”Gerts värld” byter tid och sänds mellan 07-10 varje vardag.

Nyheter kommer sändas varje kvart och det varvas med Gert Fylkings prat och telefonsamtal.

Enligt Radio1 vill man inte göra en traditionell morgonshow utan en nyhetsbaserad show med Gert Fylkings åsikter.

Detta innebär att Gerts Värld försvinner ur Rix FMs tablå i vår.
Citera
2011-12-31, 15:36
Medlem
MrRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Fruktansvärt irriterande. Låter som hon är 19 år och verkar tämligen obildad och ovetande för sin ålder. Dessutom kan hon inte säga "r" ordentligt.

Snygg var hon inte heller.

Nej Robban behöver inte denna sidekick.

Det stora anledningen till att hon är där, samt en del andra tjejer på Radio1 är att det blev stort rabalder när de startade kanalen..

Tidningarna gick ut rätt hårt att det var en "gubb-kanal" eftersom det inte fanns nån kvinna i lineupen ..

Men annars håller jag med dig, hon tillför ingenting förutom att sitta och hålla koll på nån "chatt" de har, när hon väl öppnat käften är det mest för att nån med lite rasistiska åsikter ringer in..
Citera
2012-01-02, 22:53
Medlem
obin_gams avatar
Skulle ni kunna ge några förslag på bra program? Är ju tämligen ett stort antal avsnitt och på 90 minuter känns det lite mastigt att gå igenom alla på blindo.
Citera
2012-01-03, 00:50
Medlem
T.B.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obin_gam
Skulle ni kunna ge några förslag på bra program? Är ju tämligen ett stort antal avsnitt och på 90 minuter känns det lite mastigt att gå igenom alla på blindo.

Ett par personliga favoriter:

- 110809 med Göran Forsmark
- 111109 med Bert Karlsson
- 111209 med Paolo Roberto
- 111221 om Tomten
Citera
2012-01-03, 11:50
Medlem
Uriah.Heeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ickerokare
Någon som lyssnar på Aschberg i Radio 1? Den där jävla Birgitta från Östermalm bör de porta. Maken till gnällig östermalmskärring har jag knappast hört!

Jag är också så jävla trött på Birgitta från Östermalm och kvinnan Lisa som ringer in flera gånger per dag. Har ringt till Radio 1 och bett dom släppa igenom Birgitta och Lisa EN gång per dag...ingen av dessa kvinnor tillför något till någon diskussion. Allt handlar om vilket miserabelt liv de har haft och fortfarande har (beroende på dagshumör). Bra med yttrandefrihet, högt i tak osv, men släpp fram människor som kan tillföra något till diskussionen och som inte alltid kommer in på sig själva.
Citera
2012-01-18, 17:53
Medlem
burntfacemans avatar
Har ni någonsin önskat höra Historie-Lennart tala utan att bli avbruten (allt för mycket) av Robert så har ni chansen nu! I dagens avsnitt, 46 minuter in, drar det igång! När han väl startar finns det ingen hejd på honom!

Mycket underhållande! :-)

http://vodpdl.vss.viasat.tv/mtgradio/radio1/catchup/4f1670716c893.mp3
Citera
2012-01-19, 10:52
Medlem
Vad heter Gerts nya sidekick?

VARFÖR DESSA sidekicks?? Ascherg och Fylking bär upp sina program själva utan nån jävla pk-sidekick.
Citera
2012-01-19, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Gillar radio 1 jag med, nån som hört "inringaren" Jari som låter som Leifi Plommeros, en del programledare börjar tröttna....

Jari e ju kung! Brukade ringa Robban dagligen med artistnamnet "Bråk-Åke". Tyvärr var det längesedan (någon månad iaf) jag hörde honom hos Robban, men han ringer ofta in till Eva Rusz. Vill ni lyssna på grabben kan ni ratta in dagens program som ligger i play-arkivet, 1.07.20 in i programmet drar han igång och låter EXAKT som Leifi. Efter sin sköna utläggning ringer Eddy in som också är en riktigt skön inringare o rosar Jari som legend Radio1 är så jävla kungligt!
Citera
2012-01-20, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensockerbagare
Birgitta från Östermalm: Är alltid emot allt de pratar om även om hon inte har lyssnat på debatten. Som med mangapedofilteckningarna: "Låt barnen vaaaraaaa!" Antar att de släpper fram henne för att inkvotera fyllisar i programmet.

Mors lilla Lisa: Säger aldrig något vettigt och brukar nästan alltid böla för att varje ämne berör henne in i hjärtat. Hennes pappa verkar dessutom ha världsrekord i oturhet då han har drabbats av precis allt hemskt de tar upp i programmet, från cancer till fångvård.

Historie-Lennart: Hänvisar alltid till obskyra böcker eller undersökningar från 70-talet och det går aldrig att få tyst på honom. Bäst är när han sammanfattar hela studier så Robban ber honom hålla käft och komma till saken. Men Lennart fortsätter predika. Dessutom frågar han alltid om gästernas namn.

Lilian: Den enda vettiga som ringer, hon har alltid vettiga saker att tillägga och verkar väldigt insatt i det hon snackar om till skillnad mot alla andra som ringer.

Ung invandrarkille: Säger alltid bara oneliners och det är alltid roligt när han ringer in och ber Robban sammanfatta vad de har pratat om den gångna timmen. "Tjena Robban, kul att jag fick komma fram. Vad diskuterar ni idag?"

Arabkocken: Han verkar vara en rolig prick men det är tjatigt att Robban alltid frågar vad han serverar idag vilket gör att araben rabblar upp hela matsedeln.

Bäst var under påskspecialen (programmet handlade alltså om påsken) då en upprörd arab ringde och ville gnälla om trafikverket.

Har lyssnat på programmet dagligen sedan oktober typ, har dock aldrig hört den där kocken? Får gå ännu längre tillbaka i play-arkivet för att hitta honom, men skulle vara kul att höra grabben live

Mina favoriter är:

Historie-Lennart: Din sammanfattning säger det mesta. Dessutom börjar han ALLTID med att tycka att dagens ämne är intressant och "erinrar" sig något som sedan leder till en superutläggning

Lisa: Trots att hon är helt lost är hon skön. Ringer in och drar bara till med något påstående om precis vad som helst och sitter sedan tyst o väntar på Robbans reaktion som sällan är vänlig

Ingegerd:
HAHAHAHAHAHA räcker väl på henne

Kjell-Henry: En före detta folkkär figur. Hade huvudrollen i reklamen för Vasakronan där han bad en tjej att "dra in magen så jag kommer förbi och fram". Verkar hyfsat skör och svamlar om allt möjligt i samma mening. Brukar peaka med "vet du vad Alice Timander sa". Hade en FANTASTISK rolig beef med Ingegerd i tomteprogrammet (21 december, ett MÅSTE att lyssna på i play-arkivet på radio1.se, drygt halvvägs in drar det igång och håller på i över 20 minuter).

Jari/Bråk-Åke: KOPIA på Leifi. Snackar exakt likadant och brukar berätta hur ofta han röker på för Robban. Ringer ofta till Eva Rusz o drar supersköna utläggningar om sex och samliv vilket leder till att Eva brukar sitta o garva på ganska bra

Eddy: Ung grabb som påstår att han inte har internet hemma. Ringer in nästan dagligen och drar alltid sköna grejer.

Finns flera men dessa är top-of-the-line för tillfället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in