Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-29, 21:42
  #1
Medlem
Hej, jag bröt de bakre benet i fotleden i december 2010. Nu är det så att jag fortfarande har svullnad runt det området 10 månader efter operationen, där dom rättade till det brutna benet med en liten metallbit som höll det på plats. Detta stör mig eftersom jag kan inte böja på foten tillräckligt mycket eftersom svullnaden är i vägen.

Jag har inget problem med att gå eller springa, men det skulle vara skönt att få tillbaka full rörlighet i fotleden eftersom jag kör kampsport. Så frågan är ställd till dom som har erfarenhet av det här, kan jag börja stretcha bort svullnaden eller kommer den gå bort av sig själv eller ska jag kontakta en ortoped?
Citera
2011-09-29, 22:45
  #2
Medlem
rfvs avatar
Jag är fortfarande "svullen" om fotleden fast det var över 10 år sedan jag bröt fotleden för 2:a gången, opration båda ggr.

https://www.flashback.org/t1656543
Citera
2011-09-29, 23:19
  #3
Medlem
Doktor Muggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergath
Hej, jag bröt de bakre benet i fotleden i december 2010. Nu är det så att jag fortfarande har svullnad runt det området 10 månader efter operationen, där dom rättade till det brutna benet med en liten metallbit som höll det på plats. Detta stör mig eftersom jag kan inte böja på foten tillräckligt mycket eftersom svullnaden är i vägen.

Jag har inget problem med att gå eller springa, men det skulle vara skönt att få tillbaka full rörlighet i fotleden eftersom jag kör kampsport. Så frågan är ställd till dom som har erfarenhet av det här, kan jag börja stretcha bort svullnaden eller kommer den gå bort av sig själv eller ska jag kontakta en ortoped?
Om du inte har ont och dessutom både kan gå, springa och träna kampsport kommer ett besök hos ortopeden resultera i endast en sak: en remiss till en sjukgymnast. Spara dig själv tid (och pengar) genom att själv kontakta en sjukgymnast. Sedan är det långt ifrån säkert att du någonsin återfår full funktion i din fotled, men med en sjukgymnast ökar du oddsen avsevärt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback