Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-14, 17:50
  #1
Medlem
hajperdajpers avatar
Hejsan, bröt "benet" (typ fotleden) för lite mer än 4 veckor sedan. Opererade "benet" för exakt 4 veckor sedan ( de skruvade ihop det med 2 skruvar) ska ha gipset i 2 veckor till, alltså 6veckor totalt. Jag undrar om någon vet ungefär hur länge det brukar ta att träna upp ett "brutet ben" som man inte rört så mycket på 6veckor? Vill såklart kunna återgå till det normala så fort som möjligt.
__________________
Senast redigerad av hajperdajper 2011-09-14 kl. 17:58.
Citera
2011-09-14, 17:54
  #2
Medlem
rfvs avatar
Jag har brutit fotleden 2 ggr.
Den enda träning jag gjorde var att gå så mycket som möjligt.
Har inga problem i dagens läge.
Kommer inte ihåg hur lång tid det tog men kanske 1 mån.
Citera
2011-09-14, 17:58
  #3
Medlem
hajperdajpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rfv
Jag har brutit fotleden 2 ggr.
Den enda träning jag gjorde var att gå så mycket som möjligt.
Har inga problem i dagens läge.
Kommer inte ihåg hur lång tid det tog men kanske 1 mån.
Aha, det är alltså på utsidan av benet (just ovanför fotleden) jag brutit, skrev lite fel i texten.. Så kanske är samma ställe vi brutit t.om? Men när man brutit och tagit bort gipset så ska det vara bra att gå så mycket som möjligt eller hur är det med det där? Någon som vet?
Citera
2011-09-14, 20:13
  #4
Medlem
RonaldReagans avatar
I regel så mycket belastning som du klarar utan att få för ont. Men du kommer få direktiv när gipset tas bort.
Citera
2011-09-14, 21:14
  #5
Medlem
hajperdajpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldReagan
I regel så mycket belastning som du klarar utan att få för ont. Men du kommer få direktiv när gipset tas bort.
Ok, får helt enkelt vänta och se!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback