Citat:
Ursprungligen postat av
Ultramember
Inget har snackat om det du babblar om. Biologin är att killar ger, kvinnor tar emot.
Biologin är att det är intimare att ta in något i sig, än att trycka in något i en tjej.
Exakt, och det vill du ändrar på? Lycka till.
Precis!
Nej så överdrivet behöver du inte gå
Det är allt bra jädra intimt att trycka in sin heligaste kroppsdel i ett hål där man
Inte ser hur det ser ut inuti. Kvinnan ser ju iaf den kuk som ska beträda hennes heligaste.
Ja, jag vill ändra på synsättet på att kvinnlig kåthet och lust till sex. Jag anser att det vore fint om kvinnlig sexualitet och kåthet sågs som lika naturlig som manlig sexualitet och kåthet.
Att det sågs som
Kvinnligt när en kvinna är kåt och attraheras av män. Det vore fint, tycker jag.
Om kvinnlig sexualitet sågs som fin och kvinnlig. Så skulle kvinnor i sin ungdom också respektera sig själva och sin sexualitet betydligt mer. Värdera den högre. Och därav paradoxalt nog bli mer återhållsamma sexuellt.
Nu när kvinnlig sexualitet skambeläggs och ses som något fult, blir det svårt för unga kvinnor att navigera i det hela. Förmodligen leder det till att en och annan ung kvinna har sex med några fler, än vad de hade haft om deras sexualitet sågs som något fint, bra och naturligt.
Lite som att du vårdar din fina nya Porsche mer än din skruttiga gamla Ford, som du skäms för och skambeläggs över.
Så ja. Jag vill ändra på synsättet kring kvinnors kåthet och sexualitet. Att det ska ses som något fint, bra och naturligt. Och inte som något fult och skamfyllt.