2011-09-26, 19:18
Medlem
Oriels avatar
Nu är jag jävligt trött på sociala normer som existerar i dagens samhälle. Tankar som är så otidsenliga så att de dateras till födelsen av den första människan.

Att en man har sex med vem som helst, "horar" sig och ligger runt är helt accepterat. Och mer därtill. Det är bra för en kille om han legat med många tjejer.

Men om en kvinna skulle vilja ha sex med någon hon inte känner blir hon automatiskt en hora. Tjejer får inte ha sex med vem de vill, de får inte ha sex endast för njutning om de så skulle önska detta. Men för killar är det helt okej.
Varför är det då såhär?

Jo, män har alltid trott att de är bättre än tjejer (vilket jag som feminist starkt betvivlar att de är). De har utnyttjat sin makt i många avseenden. De har begränsat kvinnor så väl i sängkammaren som på arbetsmarknaden och kvinnor har genom historian blivit behandlade som en andra sortens människor.

Jag kan bara för sakens skull bara påvisa detta genom att uppmärksamma anledningen till att muslimska kvinnor (och kvinnor i andra kulturer) bär slöja, burka eller niqab. Skälet till att de bär det är eftersom det enligt traditionen är kvinnan som bär ansvaret för mäns sexuella upphetsning. Blir hon våldtagen är det hennes eget fel. Hon har uppmanat dem till det genom att vara promiskuösa och inbjudit männen till det.

Kvinnoförtryck finns i många olika former. I Sverige tvingas de flesta inte att bära slöja. Men om de finner lika stort nöje i att ha sex med personer de inte känner som killarna så är de lösaktiga. Är de lättklädda så får de skylla sig själva om de blir antastade. Män behöver också se på porr för att stilla sina begär på grund utav att kvinnor idag visar för mycket hud. Det är kvinnornas ansvar att männen inte skall bi upphetsade av dem.

Det är sån jävla dubbelmoral i samhället idag. Män skall få känna njutning, men inte kvinnor. Det är bra med sex, men bara för män.

Så alla ni konservativa jävla kvinnoförtryckare som tycker att tjejer som gillar sex är horor kan jag bara säga en sak.
Njuter ni av att ha sex är ni äckliga och lösaktiga slampor.
Citera
2011-09-26, 19:22
Medlem
Fettopappas avatar
Finns redan snarlika trådar men visst, det finns en poäng i det du säger. Men jag är en av de tjejerna som ligger runt och inte bryr mig om folk kallar mig hora. Jag älskar sex!
Citera
Medlem
Azzo14s avatar
Om en nyckel öppnar många lås är det en master key.
Ett lås som öppnas av alla nycklar är ett dåligt lås...
Citera
Medlem
Lillknoddens avatar
en nyckel som passar i många lås är en bra nyckel. Men ett lås som funkar med massa nycklar är ett dåligt lås?

edit: vafan någon hann före mig

Skämt åsido, nej det är lite konstigt att det har blivit så, och jag är förmodligen själv en person som tycker precis som du skriver.. Bara baserat på att det "är" så man tänker.
Citera
2011-09-26, 19:25
Medlem
EfterBlivandes avatar
If a key opens lots of locks, then it´s a master key. But if a lock is opened by a lots of keys, then it´s a shitty lock.

Edit: helvete blev ju nyckel 3
Är det ens nån som tycker så som TS beskriver det?
Senast redigerad av EfterBlivande 2011-09-26 kl. 19:27.
Citera
2011-09-26, 19:30
Medlem
Tycker detta stämmer mest in på hos ungdomar eller WT-umgängen.
Jag tycker iaf en snubbe i vuxen ålder som ligger runt mycket är lika mycket
trash som en brud..

Men kommer ihåg när man var 16-18 år då det gärna skröts bland "Boysen"
hur mkt mutta man fått.. och att de var kings medans brudarna var slynor.
Citera
2011-09-26, 19:31
Medlem
Kalle81s avatar
Sett ur naturens perspektiv så är det uppbyggt på att män ligger runt. Det kostar inte så mycket för en man att skaffa ett par ungar extra och sen försvinna. Om en kvinna legat runt förr i tiden hade hon haft 10-12 ungar att ta hand om, det skulle inte fungera. A samma anledning kan kvinnor inte få barn efter en viss ålder, de behövs då som morföräldrar.

På samma sätt finns det en naturlig förklaring till varför män i omgivningen ser ner på kvinnor som ligger runt. En man vill sprida sina gener och försäkra sig om att det är hans gener. Det är en stor risk att det är nån annans gener han får ta hand om om han träffar en ligga runt kvinna.
Citera
2011-09-26, 19:33
Medlem
Vinets avatar
Jag är en slampa. Jag gillar att ha sex med personer jag inte känner. Jag njuter av det och skiter fullständigt i vad folk tycker. Jag vill ändå inte umgås med konservativa torrbollar så mitt leverne utgör en god sorteringsfunktion där de intressanta, intelligenta och öppensinnade människorna dras till mig och idioterna hamnar i papperskorgen.
Citera
2011-09-26, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinet
Jag är en slampa. Jag gillar att ha sex med personer jag inte känner.
jag respekterar dig.
Citera
2011-09-26, 19:41
Medlem
Nefuss avatar
Det finns en enkel förklaring.

Det är inte svårt att vara en slampa. Att vara en hövding som får ligga mycket är svårt. Du ska se hyfsat bra ut, du ska vara smart, charmig och ha ett bra påhittat jobb.

Jag älskar slampor dock, dom är awesome.

Sedan är det mest kvinnor själva som ser ner på andra kvinnor som ligger runt mycket. Vanliga killar bryr sig inte så mycket om det.
Citera
2011-09-26, 19:44
Medlem
dekanmis avatar
Kan alla bara sluta snacka om den där jävla nyckeln? Uttrycket är uttjatat och inte alls fyndigt

OnT: Det finns massor av snarlika trådar som behandlar ämnet redan. Men visst håller jag med, till viss del. Dock tycker jag att det där med att kvinnor som ligger med män för njutningens skull skulle ses som slampor är en ganska föråldrad syn. Det finns fortfarande människor som har den synen, men idag är det ju ändå väldigt accepterat. Människor har slutat bry sig om vad andra gör, helt enkelt. Jag hör oftare tjejer klaga över att killar ser tjejer som slampor för att de har sex än jag hör killar som faktiskt är av den åsikten.

Vill du knulla - gör det. De flesta skiter i vad du gör.
Citera
2011-09-26, 19:48
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
jag respekterar dig.

Jasså? Det tror jag inte.

Ja, den där jävla nyckelkommentaren får ni fan sluta med. Inte fan är det så jävla lätt att få ligga med exakt vem man vill när som helst bara för att man är tjej. Varför? Tja, för att man har vissa krav -det har killar också. Ingen ligger med första bästa random på stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in