2025-07-22, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det som skambelggs r sexualbrott som framfrallt mn gr sig skyldiga till. Men att beg sexualbrott r inte manlig sexualitet. Vad som ocks skambelggs r sexkp. Att kpa sex r dock inte manlig sexualitet.

Mn som gnar sig t normala, lagliga sexuella aktiviteter ssom: ons, kks, flera sexpartners osv skambelggs inte. De ses som normala mn och kan tom ses upp till.

Vilket planet bor du p? Jag pratar inte om sexualbrott. Jag pratar om mns sexualitet. Mns sexualitet och sexliv skambelggs stndigt i Sverige. "Objektifierande", "den manliga blicken", "fuckboys". Mn skambelggs fr att de attraheras av yngre kvinnor, fr att de har mnga sexpartners. Mns sexualitet r "simpel" medan kvinnans r mycket met sofistikerad osv. Mns sexualitet r "farlig", "creepy", "obehaglig" osv osv. Mns sexualitet skambelggs det grvsta, stndigt.

Bara faktumet att du blandar ihop mns sexualitet med sexualbrott sger ju egentligen allt.

Citat:
Men kvinnor som gnar sig t normala, lagliga sexuella aktiviteter skambelggs. Och ses som slampor, spermahinkar etc.

Nej det gr de verkligen inte. Tvrtom. De hyllas och uppmuntras till att gra det nnu mer. Kvinnlig sexualitet lyfts stndigt fram som ngot fint, komplicerat (i positiv bemrkelse) och sofistikerat.

Vad jag pratar om hr r hur det ser ut i samhllet i stort, dvs det som r relevant, och inte hur det ser ut p ngot obskyrt internetforum.

Citat:
Och givetvis skambelggs ven kvinnor som begr sexbrott eller kper sex. Eller sljer sex.

Du kan sluta yra om sexbrott nu.

Citat:
Kvinnor ska helst vara kyska oskulder och bara ha pliktroget sex med sin make. Fr att ses som en fin och bra kvinna.

Bor du i Saudiarabien?

Citat:
Blev det tydligare fr dig s?

Ja, det blev nnu tydligare att du r ute och cyklar, ja.

Citat:
Kom igen. Du vet lika vl som jag att 36-37 riga kvinnor r fertila. Och det var det det hela handlade om. Du hade inte vgat ligga med en 36-37 rig kvinna utan preventivmedel, det r ett som r skert.

Jag hade inte velat ligga med en 36-37 rig kvinna, punkt. Med eller utan preventivmedel.

Men nu sa jag att 37-riga kvinnor sjunger p sista versen, inte att de r infertila.

Citat:
Och en 36-37 ring r inte gammal. S som 60- riga WW ville framhva.

Jo, det r grnsfall. En 37-rig kvinna r i alla fall mycket ldre n en 37-rig man, i det hr sammanhanget.
Senast redigerad av Joe88 2025-07-22 kl. 11:55.
Citera
2025-07-22, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88

Vilket planet bor du p? Jag pratar inte om sexualbrott. Jag pratar om mns sexualitet. Mns sexualitet och sexliv skambelggs stndigt i Sverige. "Objektifierande", "den manliga blicken", "fuckboys". Mn skambelggs fr att de attraheras av yngre kvinnor, fr att de har mnga sexpartners. Mns sexualitet r "simpel" medan kvinnans r mycket met sofistikerad osv. Mns sexualitet r "farlig", "creepy", "obehaglig" osv osv. Mns sexualitet skambelggs det grvsta, stndigt.

Bara faktumet att du blandar ihop mns sexualitet med sexualbrott sger ju egentligen allt.

Nej det gr de verkligen inte. Tvrtom. De hyllas och uppmuntras till att gra det nnu mer. Kvinnlig sexualitet lyfts stndigt fram som ngot fint, komplicerat (i positiv bemrkelse) och sofistikerat.

Vad jag pratar om hr r hur det ser ut i samhllet i stort, dvs det som r relevant, och inte hur det ser ut p ngot obskyrt internetforum.

Du kan sluta yra om sexbrott nu.

Bor du i Saudiarabien?

Ja, det blev nnu tydligare att du r ute och cyklar, ja.

Jag hade inte velat ligga med en 36-37 rig kvinna, punkt. Med eller utan preventivmedel.

Men nu sa jag att 37-riga kvinnor sjunger p sista versen, inte att de r infertila.

Jo, det r grnsfall. En 37-rig kvinna r i alla fall mycket ldre n en 37-rig man, i det hr sammanhanget.

Ls om, ls rtt. Jag skrev att sexbrott inte r manlig sexualitet, men att sexbrott r skambelagda.

Att stirra p kvinnor kan vara just: sexuellt ofredande, vilket r ett sexbrott. Inget trevligt fr en ung kvinna nr en gubbe klr av henne med blicken och knullar henne i tanken. Det gr henne obekvm och fr henne att m dligt och att vilja skyla sig sjlv. Det r drav han blir skambelagd: han fr sitt offer att m skit.

Men en kvinna som med gldje har sex med flera olika mn och alla mnnen mr bra av det. Hon skambelggs som "slampa, soermahink" etc.

Frstr du?

Det r WW som skrev att 36-37 ring r infertil och gammal. Jag skrev till 60-riga WW att detta inte stmmer.

Man r inte infertil frens man r det.
Citera
2025-07-22, 12:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Du r mer vlbevandrad inom manosfren n vad jag r men r det inte rimligt att uttrycka att man tycker det r oattraktivt med kvinnor som haft mnga partners?

Att kalla kvinnor fr horor och helt jvla vrdelsa tror jag dock r vldigt ovanligt, i alla fall utanfr anonyma forum som Flashback. Kan du lnka till ett svenskt klipp dr det sker?

Man fr absolut tycka att det r oattraktivt med en mnniska som knullat runt mycket. Men egentligen r det totalt meningslst att tala om det eftersom ingen bryr sig. Allra minst bryr de sig som njuter av sex och har det med hur mnga de vill. Tjejer och kvinnor bryr sig normalt inte.

Flashback r Sveriges strsta anonyma forum och hr loopas dessa saker om och om igen. I mnga olika forum hr p Flashback. Majoriteten av anvndarna p Flashback r mn.
Citera
2025-07-22, 12:29
Medlem
Citat:
Ls om, ls rtt. Jag skrev att sexbrott inte r manlig sexualitet, men att sexbrott r skambelagda.

Att stirra p kvinnor kan vara just: sexuellt ofredande, vilket r ett sexbrott. Inget trevligt fr en ung kvinna nr en gubbe klr av henne med blicken och knullar henne i tanken. Det gr henne obekvm och fr henne att m dligt och att vilja skyla sig sjlv. Det r drav han blir skambelagd: han fr sitt offer att m skit.

Men en kvinna som med gldje har sex med flera olika mn och alla mnnen mr bra av det. Hon skambelggs som "slampa, soermahink" etc.

Frstr du?

Det r WW som skrev att 36-37 ring r infertil och gammal. Jag skrev till 60-riga WW att detta inte stmmer.

Men sluta yra om sexbrott. Jag pratar om mns sexualitet.

Nej, kvinnors sexualitet skambelggs inte idag. Tvrtom.
Citera
2025-07-22, 12:40
Medlem
Citat:
Men sluta yra om sexbrott. Jag pratar om mns sexualitet.

Nej, kvinnors sexualitet skambelggs inte idag. Tvrtom.

Jag yrar inte, det r du som har selektivt dlig lsfrstelse. Ls om, ls rtt och frsk frst vad jag skriver

Jod. Det gr den. Kolla bara hr p FB. Hur flertalet skribenter kallar kvinnor som haft fler n 3 sexpartners fr slampor och att dessa kan man inte gifta sig med etc. Och har de haft fler n 10 sexpartners.... oj oj oj! D r de rena rama spermahinkarna och "tm och glm". Se ver relationsforumsdelen om kvinnligt bodycount och liknande trdar, s ser du. verallt ser nan det, hur kvinnlig sexualitet skambelggs.
Citera
2025-07-22, 12:57
Medlem
Citat:
Jag yrar inte, det r du som har selektivt dlig lsfrstelse. Ls om, ls rtt och frsk frst vad jag skriver

Jod. Det gr den. Kolla bara hr p FB. Hur flertalet skribenter kallar kvinnor som haft fler n 3 sexpartners fr slampor och att dessa kan man inte gifta sig med etc. Och har de haft fler n 10 sexpartners.... oj oj oj! D r de rena rama spermahinkarna och "tm och glm". Se ver relationsforumsdelen om kvinnligt bodycount och liknande trdar, s ser du. verallt ser nan det, hur kvinnlig sexualitet skambelggs.

Jo du yrar om sexbrott i en trd som handlar om sexualitet. Varfr du ens tog upp det kan man frga sig. Troligen fr att du alltid mste flytta mlstolparna varje gng din ursprungliga pong nedmonterats.

Och buhu, kvinnor skambelggs i ngra trdar p ett forum

Mns sexualitet skambelggs i det offentliga, verallt. I media, i populrkultur, i utbildningsvsendet, rttsvsendet. Det gr inte ens att jmfra.

Om du vill slippa se kvinnlig sexualitet skambelggas kan du logga ut frn det hr forumet. Vill du slippa se mns sexualitet skambelggas mste du logga ut frn hela samhllet.
Citera
2025-07-22, 13:36
Medlem
Citat:
Jo du yrar om sexbrott i en trd som handlar om sexualitet. Varfr du ens tog upp det kan man frga sig. Troligen fr att du alltid mste flytta mlstolparna varje gng din ursprungliga pong nedmonterats.

Och buhu, kvinnor skambelggs i ngra trdar p ett forum

Mns sexualitet skambelggs i det offentliga, verallt. I media, i populrkultur, i utbildningsvsendet, rttsvsendet. Det gr inte ens att jmfra.

Om du vill slippa se kvinnlig sexualitet skambelggas kan du logga ut frn det hr forumet. Vill du slippa se mns sexualitet skambelggas mste du logga ut frn hela samhllet.

Det som skambelggs och som framfrallt mn hnger sig t r: sexbrott och sexkp. Men sexbrott och sexkp r inte manlig sexualitet.

Normal sexuell samtyckande sexualitet som mn hnger sig t skambelggs inte. Mn kan ha flera sexpartners etc utan att skambelggas.

Kvinnir som har normal sexuell samtyckande sexualitet, tex flera sexpartners. Skambelggs.

Brja frsk att frst vad jag skriver.
Citera
2025-07-22, 14:28
Medlem
Citat:
Det som skambelggs och som framfrallt mn hnger sig t r: sexbrott och sexkp. Men sexbrott och sexkp r inte manlig sexualitet.

Hr pratar vi om manlig sexualitet och inte om sexbrott. Jag har redan nmnt ett flertal exempel p hur manlig sexualitet skambelggs. Du kan ju frska bemta det istllet fr att fortstta yra om sexbrott.

Citat:
Normal sexuell samtyckande sexualitet som mn hnger sig t skambelggs inte. Mn kan ha flera sexpartners etc utan att skambelggas.

Fel. Dessa mn benmns ofta som t ex "fuckboys", vilket r en nedltande term med syfte att skambelgga mn som har mnga sexpartners.

Citat:
Kvinnir som har normal sexuell samtyckande sexualitet, tex flera sexpartners. Skambelggs.

Nej. Ingenstans inom t ex media, populrkultur, utbildningsvsendet ser man detta. Ingen kan uttrycka sdana sikter offentligt utan att beg socialt sjlvmord. Ngra gr det anonymt p olika forum och sociala medier, men det r i princip frsumbart. Skambelgga mns sexualitet kan man dock gra - och grs - offentligt utan ngra som helst negativa konsekvenser. Snarare tvrtom.

Citat:
Brja frsk att frst vad jag skriver.

Du r nnu trgare n vanligt idag.
Citera
2025-07-22, 14:41
Medlem
Citat:

Frstr du?

S att stirra p en kvinna kan vara ett sexbrott?

Citera
2025-07-22, 16:06
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Man fr absolut tycka att det r oattraktivt med en mnniska som knullat runt mycket. Men egentligen r det totalt meningslst att tala om det eftersom ingen bryr sig. Allra minst bryr de sig som njuter av sex och har det med hur mnga de vill. Tjejer och kvinnor bryr sig normalt inte.

Flashback r Sveriges strsta anonyma forum och hr loopas dessa saker om och om igen. I mnga olika forum hr p Flashback. Majoriteten av anvndarna p Flashback r mn.

Kvinnor bryr sig inte fr de tror att det r en arg minoritet av mn som har sikten att det r frnsttande med kvinnor som legat runt fr mycket, nr det i sjlva verket r en stor majoritet av mn som tycker s. Om jag som man frgar hundra mn om de fredrar att partnern legat med tre personer eller 13 s kommer ingen svara 13.

I offentligheten kommer inte den sikten till ytan fr de enda mn som fr yttra sig om sina preferenser i den offentliga debatten r de som ljuger om att de gillar "starka kvinnor", vad nu det betyder. Sger ngon att det r osmakligt med kvinnor som haft mnga partners s kommer anklagelserna om kvinnohat haglande s drfr ljuger mn om vad de egentligen tycker.
Citera
2025-07-22, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
S att stirra p en kvinna kan vara ett sexbrott?

Ja, beroende p hur det grs, s kan det rknas som sexuellt ofredande. Tex om du smeker dig sjlv mellan benen samtidigt som du stirrar p henne, eller om du sger ngot speciellt samtidigt som du stirrar p henne. Och stirrar du ofta och lnge och str och fluktar vid tex en badstrand, in genom ett fnster osv. S kan det ocks rubriceras som sexuellt ofredande.
Citera
2025-07-22, 17:01
Medlem
Citat:
Ja, beroende p hur det grs, s kan det rknas som sexuellt ofredande. Tex om du smeker dig sjlv mellan benen samtidigt som du stirrar p henne, eller om du sger ngot speciellt samtidigt som du stirrar p henne. Och stirrar du ofta och lnge och str och fluktar vid tex en badstrand, in genom ett fnster osv. S kan det ocks rubriceras som sexuellt ofredande.

Jahaja, d flyttar vi mlstolparna frsts..

Att ENBART stirra r INTE ett sexbrott!!

..idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in