Citat:
Det som skambelggs r sexualbrott som framfrallt mn gr sig skyldiga till. Men att beg sexualbrott r inte manlig sexualitet. Vad som ocks skambelggs r sexkp. Att kpa sex r dock inte manlig sexualitet.
Mn som gnar sig t normala, lagliga sexuella aktiviteter ssom: ons, kks, flera sexpartners osv skambelggs inte. De ses som normala mn och kan tom ses upp till.
Mn som gnar sig t normala, lagliga sexuella aktiviteter ssom: ons, kks, flera sexpartners osv skambelggs inte. De ses som normala mn och kan tom ses upp till.

Vilket planet bor du p? Jag pratar inte om sexualbrott. Jag pratar om mns sexualitet. Mns sexualitet och sexliv skambelggs stndigt i Sverige. "Objektifierande", "den manliga blicken", "fuckboys". Mn skambelggs fr att de attraheras av yngre kvinnor, fr att de har mnga sexpartners. Mns sexualitet r "simpel" medan kvinnans r mycket met sofistikerad osv. Mns sexualitet r "farlig", "creepy", "obehaglig" osv osv. Mns sexualitet skambelggs det grvsta, stndigt.
Bara faktumet att du blandar ihop mns sexualitet med sexualbrott sger ju egentligen allt.
Citat:
Men kvinnor som gnar sig t normala, lagliga sexuella aktiviteter skambelggs. Och ses som slampor, spermahinkar etc.
Nej det gr de verkligen inte. Tvrtom. De hyllas och uppmuntras till att gra det nnu mer. Kvinnlig sexualitet lyfts stndigt fram som ngot fint, komplicerat (i positiv bemrkelse) och sofistikerat.
Vad jag pratar om hr r hur det ser ut i samhllet i stort, dvs det som r relevant, och inte hur det ser ut p ngot obskyrt internetforum.
Citat:
Och givetvis skambelggs ven kvinnor som begr sexbrott eller kper sex. Eller sljer sex.
Du kan sluta yra om sexbrott nu.
Citat:
Kvinnor ska helst vara kyska oskulder och bara ha pliktroget sex med sin make. Fr att ses som en fin och bra kvinna.
Bor du i Saudiarabien?
Citat:
Blev det tydligare fr dig s?
Ja, det blev nnu tydligare att du r ute och cyklar, ja.
Citat:
Kom igen. Du vet lika vl som jag att 36-37 riga kvinnor r fertila. Och det var det det hela handlade om. Du hade inte vgat ligga med en 36-37 rig kvinna utan preventivmedel, det r ett som r skert.
Jag hade inte velat ligga med en 36-37 rig kvinna, punkt. Med eller utan preventivmedel.
Men nu sa jag att 37-riga kvinnor sjunger p sista versen, inte att de r infertila.
Citat:
Och en 36-37 ring r inte gammal. S som 60- riga WW ville framhva.
Jo, det r grnsfall. En 37-rig kvinna r i alla fall mycket ldre n en 37-rig man, i det hr sammanhanget.
Senast redigerad av Joe88 2025-07-22 kl. 11:55.
Senast redigerad av Joe88 2025-07-22 kl. 11:55.