Citat:
Ursprungligen postat av
Joe88
Du är så verklighetsfrånvänd att man inte tror det är möjligt. Jag vet inte hur det var på 80-talet när du var ung men i alla fall de senaste 25 åren så har det varit MÄNS sexualitet som skambelagts, å det grövsta, i allt från media och populärkultur till rättsväsende och utbildning. Medan kvinnors sexualitet ständigt och så länge jag kan minnas hyllats som något fint, vackert och sofistikerat osv.
Mäns sexualitet = fult
Kvinnors sexualitet = fint
Det har du kärnan i dagens kultur, Sverige 2025 och minst ett par decennier bakåt.
För övrigt så är män "aktuella" betydligt längre än kvinnor. En man på 50-60 år kan mycket väl befinna sig i sin statusmässiga peak, medan en kvinna i motsvarande ålder har passerat bäst före datum med 20-30 år. Lär dig skillnaden mellan män och kvinnor.
Som kvinna på 37 år sjunger man definitivt på sista versen. En man på 37 år däremot är fortfarande att betrakta som ung. Förnekar man detta gör man sig bara löjlig.
Det som skambeläggs är
sexualbrott som framförallt män gör sig skyldiga till. Men att begå sexualbrott är
inte manlig sexualitet. Vad som också skambeläggs är
sexköp. Att köpa sex är dock
inte manlig sexualitet.
Män som ägnar sig åt
normala, lagliga sexuella aktiviteter såsom: ons, kks, flera sexpartners osv skambeläggs
inte. De ses som normala män och kan tom ses upp till.
Men kvinnor som ägnar sig åt
normala, lagliga sexuella aktiviteter skambeläggs. Och ses som slampor, spermahinkar etc.
Och
givetvis skambeläggs även kvinnor som begår sexbrott eller köper sex. Eller säljer sex.
Kvinnor ska helst vara kyska oskulder och bara ha pliktroget sex med sin make. För att ses som en fin och bra kvinna.
Blev det tydligare för dig så?
Kom igen. Du vet lika väl som jag att 36-37 åriga kvinnor är fertila. Och det var det det hela handlade om. Du hade inte vågat ligga med en 36-37 årig kvinna utan preventivmedel, det är ett som är säkert.
Och en 36-37 åring är inte gammal. Så som 60- åriga WW ville framhäva.