Citat:
Det som skambeläggs är sexualbrott som framförallt män gör sig skyldiga till. Men att begå sexualbrott är inte manlig sexualitet. Vad som också skambeläggs är sexköp. Att köpa sex är dock inte manlig sexualitet.
Män som ägnar sig åt normala, lagliga sexuella aktiviteter såsom: ons, kks, flera sexpartners osv skambeläggs inte. De ses som normala män och kan tom ses upp till.
Män som ägnar sig åt normala, lagliga sexuella aktiviteter såsom: ons, kks, flera sexpartners osv skambeläggs inte. De ses som normala män och kan tom ses upp till.

Vilket planet bor du på? Jag pratar inte om sexualbrott. Jag pratar om mäns sexualitet. Mäns sexualitet och sexliv skambeläggs ständigt i Sverige. "Objektifierande", "den manliga blicken", "fuckboys". Män skambeläggs för att de attraheras av yngre kvinnor, för att de har många sexpartners. Mäns sexualitet är "simpel" medan kvinnans är mycket met sofistikerad osv. Mäns sexualitet är "farlig", "creepy", "obehaglig" osv osv. Mäns sexualitet skambeläggs å det grövsta, ständigt.
Bara faktumet att du blandar ihop mäns sexualitet med sexualbrott säger ju egentligen allt.
Citat:
Men kvinnor som ägnar sig åt normala, lagliga sexuella aktiviteter skambeläggs. Och ses som slampor, spermahinkar etc.
Nej det gör de verkligen inte. Tvärtom. De hyllas och uppmuntras till att göra det ännu mer. Kvinnlig sexualitet lyfts ständigt fram som något fint, komplicerat (i positiv bemärkelse) och sofistikerat.
Vad jag pratar om här är hur det ser ut i samhället i stort, dvs det som är relevant, och inte hur det ser ut på något obskyrt internetforum.
Citat:
Och givetvis skambeläggs även kvinnor som begår sexbrott eller köper sex. Eller säljer sex.
Du kan sluta yra om sexbrott nu.
Citat:
Kvinnor ska helst vara kyska oskulder och bara ha pliktroget sex med sin make. För att ses som en fin och bra kvinna.
Bor du i Saudiarabien?
Citat:
Blev det tydligare för dig så?
Ja, det blev ännu tydligare att du är ute och cyklar, ja.
Citat:
Kom igen. Du vet lika väl som jag att 36-37 åriga kvinnor är fertila. Och det var det det hela handlade om. Du hade inte vågat ligga med en 36-37 årig kvinna utan preventivmedel, det är ett som är säkert.
Jag hade inte velat ligga med en 36-37 årig kvinna, punkt. Med eller utan preventivmedel.
Men nu sa jag att 37-åriga kvinnor sjunger på sista versen, inte att de är infertila.
Citat:
Och en 36-37 åring är inte gammal. Så som 60- åriga WW ville framhäva.
Jo, det är gränsfall. En 37-årig kvinna är i alla fall mycket äldre än en 37-årig man, i det här sammanhanget.
Senast redigerad av Joe88 2025-07-22 kl. 11:55.
Senast redigerad av Joe88 2025-07-22 kl. 11:55.