2025-07-22, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det som skambeläggs är sexualbrott som framförallt män gör sig skyldiga till. Men att begå sexualbrott är inte manlig sexualitet. Vad som också skambeläggs är sexköp. Att köpa sex är dock inte manlig sexualitet.

Män som ägnar sig åt normala, lagliga sexuella aktiviteter såsom: ons, kks, flera sexpartners osv skambeläggs inte. De ses som normala män och kan tom ses upp till.

Vilket planet bor du på? Jag pratar inte om sexualbrott. Jag pratar om mäns sexualitet. Mäns sexualitet och sexliv skambeläggs ständigt i Sverige. "Objektifierande", "den manliga blicken", "fuckboys". Män skambeläggs för att de attraheras av yngre kvinnor, för att de har många sexpartners. Mäns sexualitet är "simpel" medan kvinnans är mycket met sofistikerad osv. Mäns sexualitet är "farlig", "creepy", "obehaglig" osv osv. Mäns sexualitet skambeläggs å det grövsta, ständigt.

Bara faktumet att du blandar ihop mäns sexualitet med sexualbrott säger ju egentligen allt.

Citat:
Men kvinnor som ägnar sig åt normala, lagliga sexuella aktiviteter skambeläggs. Och ses som slampor, spermahinkar etc.

Nej det gör de verkligen inte. Tvärtom. De hyllas och uppmuntras till att göra det ännu mer. Kvinnlig sexualitet lyfts ständigt fram som något fint, komplicerat (i positiv bemärkelse) och sofistikerat.

Vad jag pratar om här är hur det ser ut i samhället i stort, dvs det som är relevant, och inte hur det ser ut på något obskyrt internetforum.

Citat:
Och givetvis skambeläggs även kvinnor som begår sexbrott eller köper sex. Eller säljer sex.

Du kan sluta yra om sexbrott nu.

Citat:
Kvinnor ska helst vara kyska oskulder och bara ha pliktroget sex med sin make. För att ses som en fin och bra kvinna.

Bor du i Saudiarabien?

Citat:
Blev det tydligare för dig så?

Ja, det blev ännu tydligare att du är ute och cyklar, ja.

Citat:
Kom igen. Du vet lika väl som jag att 36-37 åriga kvinnor är fertila. Och det var det det hela handlade om. Du hade inte vågat ligga med en 36-37 årig kvinna utan preventivmedel, det är ett som är säkert.

Jag hade inte velat ligga med en 36-37 årig kvinna, punkt. Med eller utan preventivmedel.

Men nu sa jag att 37-åriga kvinnor sjunger på sista versen, inte att de är infertila.

Citat:
Och en 36-37 åring är inte gammal. Så som 60- åriga WW ville framhäva.

Jo, det är gränsfall. En 37-årig kvinna är i alla fall mycket äldre än en 37-årig man, i det här sammanhanget.
Senast redigerad av Joe88 2025-07-22 kl. 11:55.
Citera
2025-07-22, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88

Vilket planet bor du på? Jag pratar inte om sexualbrott. Jag pratar om mäns sexualitet. Mäns sexualitet och sexliv skambeläggs ständigt i Sverige. "Objektifierande", "den manliga blicken", "fuckboys". Män skambeläggs för att de attraheras av yngre kvinnor, för att de har många sexpartners. Mäns sexualitet är "simpel" medan kvinnans är mycket met sofistikerad osv. Mäns sexualitet är "farlig", "creepy", "obehaglig" osv osv. Mäns sexualitet skambeläggs å det grövsta, ständigt.

Bara faktumet att du blandar ihop mäns sexualitet med sexualbrott säger ju egentligen allt.

Nej det gör de verkligen inte. Tvärtom. De hyllas och uppmuntras till att göra det ännu mer. Kvinnlig sexualitet lyfts ständigt fram som något fint, komplicerat (i positiv bemärkelse) och sofistikerat.

Vad jag pratar om här är hur det ser ut i samhället i stort, dvs det som är relevant, och inte hur det ser ut på något obskyrt internetforum.

Du kan sluta yra om sexbrott nu.

Bor du i Saudiarabien?

Ja, det blev ännu tydligare att du är ute och cyklar, ja.

Jag hade inte velat ligga med en 36-37 årig kvinna, punkt. Med eller utan preventivmedel.

Men nu sa jag att 37-åriga kvinnor sjunger på sista versen, inte att de är infertila.

Jo, det är gränsfall. En 37-årig kvinna är i alla fall mycket äldre än en 37-årig man, i det här sammanhanget.

Läs om, läs rätt. Jag skrev att sexbrott inte är manlig sexualitet, men att sexbrott är skambelagda.

Att stirra på kvinnor kan vara just: sexuellt ofredande, vilket är ett sexbrott. Inget trevligt för en ung kvinna när en gubbe klär av henne med blicken och knullar henne i tanken. Det gör henne obekväm och får henne att må dåligt och att vilja skyla sig själv. Det är därav han blir skambelagd: han får sitt offer att må skit.

Men en kvinna som med glädje har sex med flera olika män och alla männen mår bra av det. Hon skambeläggs som "slampa, soermahink" etc.

Förstår du?

Det är WW som skrev att 36-37 åring är infertil och gammal. Jag skrev till 60-åriga WW att detta inte stämmer.

Man är inte infertil förens man är det.
Citera
2025-07-22, 12:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Du är mer välbevandrad inom manosfären än vad jag är men är det inte rimligt att uttrycka att man tycker det är oattraktivt med kvinnor som haft många partners?

Att kalla kvinnor för horor och helt jävla värdelösa tror jag dock är väldigt ovanligt, i alla fall utanför anonyma forum som Flashback. Kan du länka till ett svenskt klipp där det sker?

Man får absolut tycka att det är oattraktivt med en människa som knullat runt mycket. Men egentligen är det totalt meningslöst att tala om det eftersom ingen bryr sig. Allra minst bryr de sig som njuter av sex och har det med hur många de vill. Tjejer och kvinnor bryr sig normalt inte.

Flashback är Sveriges största anonyma forum och här loopas dessa saker om och om igen. I många olika forum här på Flashback. Majoriteten av användarna på Flashback är män.
Citera
2025-07-22, 12:29
Medlem
Citat:
Läs om, läs rätt. Jag skrev att sexbrott inte är manlig sexualitet, men att sexbrott är skambelagda.

Att stirra på kvinnor kan vara just: sexuellt ofredande, vilket är ett sexbrott. Inget trevligt för en ung kvinna när en gubbe klär av henne med blicken och knullar henne i tanken. Det gör henne obekväm och får henne att må dåligt och att vilja skyla sig själv. Det är därav han blir skambelagd: han får sitt offer att må skit.

Men en kvinna som med glädje har sex med flera olika män och alla männen mår bra av det. Hon skambeläggs som "slampa, soermahink" etc.

Förstår du?

Det är WW som skrev att 36-37 åring är infertil och gammal. Jag skrev till 60-åriga WW att detta inte stämmer.

Men sluta yra om sexbrott. Jag pratar om mäns sexualitet.

Nej, kvinnors sexualitet skambeläggs inte idag. Tvärtom.
Citera
2025-07-22, 12:40
Medlem
Citat:
Men sluta yra om sexbrott. Jag pratar om mäns sexualitet.

Nej, kvinnors sexualitet skambeläggs inte idag. Tvärtom.

Jag yrar inte, det är du som har selektivt dålig läsförståelse. Läs om, läs rätt och försök förstå vad jag skriver

Jodå. Det gör den. Kolla bara här på FB. Hur flertalet skribenter kallar kvinnor som haft fler än 3 sexpartners för slampor och att dessa kan man inte gifta sig med etc. Och har de haft fler än 10 sexpartners.... oj oj oj! Då är de rena rama spermahinkarna och "töm och glöm". Se över relationsforumsdelen om kvinnligt bodycount och liknande trådar, så ser du. Överallt ser nan det, hur kvinnlig sexualitet skambeläggs.
Citera
2025-07-22, 12:57
Medlem
Citat:
Jag yrar inte, det är du som har selektivt dålig läsförståelse. Läs om, läs rätt och försök förstå vad jag skriver

Jodå. Det gör den. Kolla bara här på FB. Hur flertalet skribenter kallar kvinnor som haft fler än 3 sexpartners för slampor och att dessa kan man inte gifta sig med etc. Och har de haft fler än 10 sexpartners.... oj oj oj! Då är de rena rama spermahinkarna och "töm och glöm". Se över relationsforumsdelen om kvinnligt bodycount och liknande trådar, så ser du. Överallt ser nan det, hur kvinnlig sexualitet skambeläggs.

Jo du yrar om sexbrott i en tråd som handlar om sexualitet. Varför du ens tog upp det kan man fråga sig. Troligen för att du alltid måste flytta målstolparna varje gång din ursprungliga poäng nedmonterats.

Och buhu, kvinnor skambeläggs i några trådar på ett forum

Mäns sexualitet skambeläggs i det offentliga, överallt. I media, i populärkultur, i utbildningsväsendet, rättsväsendet. Det går inte ens att jämföra.

Om du vill slippa se kvinnlig sexualitet skambeläggas kan du logga ut från det här forumet. Vill du slippa se mäns sexualitet skambeläggas måste du logga ut från hela samhället.
Citera
2025-07-22, 13:36
Medlem
Citat:
Jo du yrar om sexbrott i en tråd som handlar om sexualitet. Varför du ens tog upp det kan man fråga sig. Troligen för att du alltid måste flytta målstolparna varje gång din ursprungliga poäng nedmonterats.

Och buhu, kvinnor skambeläggs i några trådar på ett forum

Mäns sexualitet skambeläggs i det offentliga, överallt. I media, i populärkultur, i utbildningsväsendet, rättsväsendet. Det går inte ens att jämföra.

Om du vill slippa se kvinnlig sexualitet skambeläggas kan du logga ut från det här forumet. Vill du slippa se mäns sexualitet skambeläggas måste du logga ut från hela samhället.

Det som skambeläggs och som framförallt män hänger sig åt är: sexbrott och sexköp. Men sexbrott och sexköp är inte manlig sexualitet.

Normal sexuell samtyckande sexualitet som män hänger sig åt skambeläggs inte. Män kan ha flera sexpartners etc utan att skambeläggas.

Kvinnir som har normal sexuell samtyckande sexualitet, tex flera sexpartners. Skambeläggs.

Börja försök att förstå vad jag skriver.
Citera
2025-07-22, 14:28
Medlem
Citat:
Det som skambeläggs och som framförallt män hänger sig åt är: sexbrott och sexköp. Men sexbrott och sexköp är inte manlig sexualitet.

Här pratar vi om manlig sexualitet och inte om sexbrott. Jag har redan nämnt ett flertal exempel på hur manlig sexualitet skambeläggs. Du kan ju försöka bemöta det istället för att fortsätta yra om sexbrott.

Citat:
Normal sexuell samtyckande sexualitet som män hänger sig åt skambeläggs inte. Män kan ha flera sexpartners etc utan att skambeläggas.

Fel. Dessa män benämns ofta som t ex "fuckboys", vilket är en nedlåtande term med syfte att skambelägga män som har många sexpartners.

Citat:
Kvinnir som har normal sexuell samtyckande sexualitet, tex flera sexpartners. Skambeläggs.

Nej. Ingenstans inom t ex media, populärkultur, utbildningsväsendet ser man detta. Ingen kan uttrycka sådana åsikter offentligt utan att begå socialt självmord. Några gör det anonymt på olika forum och sociala medier, men det är i princip försumbart. Skambelägga mäns sexualitet kan man dock göra - och görs - offentligt utan några som helst negativa konsekvenser. Snarare tvärtom.

Citat:
Börja försök att förstå vad jag skriver.

Du är ännu trögare än vanligt idag.
Citera
2025-07-22, 14:41
Medlem
Citat:

Förstår du?

Så att stirra på en kvinna kan vara ett sexbrott?

Citera
2025-07-22, 16:06
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Man får absolut tycka att det är oattraktivt med en människa som knullat runt mycket. Men egentligen är det totalt meningslöst att tala om det eftersom ingen bryr sig. Allra minst bryr de sig som njuter av sex och har det med hur många de vill. Tjejer och kvinnor bryr sig normalt inte.

Flashback är Sveriges största anonyma forum och här loopas dessa saker om och om igen. I många olika forum här på Flashback. Majoriteten av användarna på Flashback är män.

Kvinnor bryr sig inte för de tror att det är en arg minoritet av män som har åsikten att det är frånstötande med kvinnor som legat runt för mycket, när det i själva verket är en stor majoritet av män som tycker så. Om jag som man frågar hundra män om de föredrar att partnern legat med tre personer eller 13 så kommer ingen svara 13.

I offentligheten kommer inte den åsikten till ytan för de enda män som får yttra sig om sina preferenser i den offentliga debatten är de som ljuger om att de gillar "starka kvinnor", vad nu det betyder. Säger någon att det är osmakligt med kvinnor som haft många partners så kommer anklagelserna om kvinnohat haglande så därför ljuger män om vad de egentligen tycker.
Citera
2025-07-22, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Så att stirra på en kvinna kan vara ett sexbrott?

Ja, beroende på hur det görs, så kan det räknas som sexuellt ofredande. Tex om du smeker dig själv mellan benen samtidigt som du stirrar på henne, eller om du säger något speciellt samtidigt som du stirrar på henne. Och stirrar du ofta och länge och står och fluktar vid tex en badstrand, in genom ett fönster osv. Så kan det också rubriceras som sexuellt ofredande.
Citera
2025-07-22, 17:01
Medlem
Citat:
Ja, beroende på hur det görs, så kan det räknas som sexuellt ofredande. Tex om du smeker dig själv mellan benen samtidigt som du stirrar på henne, eller om du säger något speciellt samtidigt som du stirrar på henne. Och stirrar du ofta och länge och står och fluktar vid tex en badstrand, in genom ett fönster osv. Så kan det också rubriceras som sexuellt ofredande.

Jahaja, då flyttar vi målstolparna förstås..

Att ENBART stirra är INTE ett sexbrott!!

..idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in