Citat:
Ursprungligen postat av Energidricka
Atarax r ett nytt och billigare " 4-5 kr " som ska vara precis de samma som Sobril bara ngra kr billigare. Har gtt 2 ggr i mnaden hos min lkatre i 1 r och s fick jag utskrivd Sobril 15mg. Har tit det nu i ca 2 mnd och har sakt til min lkare att jag ter mera en vad den dosen han har gett mig en halv til 1 tablett, men ter 3 st. Men om du har gtt dr i 10 r s borde han ju fatta att du behver strre dos fr allas tolerans p Benso gr upp efter ngra veckor. Om han inte fattar det s byt lkare. och sj til honnom att du mste ha en strre dos ger han det inte s byt lkare fr d r han efterbliven.
Bor i norge d s lite andra regler. men om du har gtt dr i 10 r och ser Normal ut s ser han inte p dig som en missbrukare. Jag har sakt til min lkare att jag har provat en massa olika knark och benso men efter jag sa att jag har slutat s skrev han ut direkt til mig. S om du inte andvnder knark och han tror du r en missbrukare s ge han ett pissprov/hrprov (s ser han allt du har tagit dom sista 3 mnd p hrprov) pissprov (olika p olika droger) 6-60 dagar p Cannabis, Tjack( 48-72H)
Fast jag har ftt fr lite hela tiden nstan

Jag har nstan alltid tit mer n han sagt fr att f effekten jag vill ha. Tror inte min tolerans kat fr jag ter ju det bara nr jag flyger (nstan bara iaf)
Det kan ofta g ver en mnad mellan gngerna s ven om det ibland blir flera gnger per vecka ett tag s borde vl inte toleransen kunna ka??
Det r bara det att lkaren verkar tro att hur lite som helst ger effekt och det gr det ju inte

Fast kanske man kan f ut mer om man skyller p toleranskning?? Om det skulle vara s att det kar automatiskt ven om man ter det sllan??
Ja jag ser normal ut

Och jag missbrukar inte s det r inga problem att lmna prover. Men jag vet inte om han ens tror nt snt om mig. Han kanske bara r restriktiv av ngot annat skl. Fast kanske jag kan erbjuda ett prov om det skulle bli s att han sger helstopp om jag ber om hgre dos.
Hur funkar det att byta lkare? r det bara att byta hur som helst? Pratar inte min nuvarande lkare med den nya och informerar och snt frst?