2011-10-03, 19:34
Citat:
Ursprungligen postat av litteraturfantast
Du vet, Evelin, jag har anmrkt p Duvas vrderingar genom den hr trden, men samtidigt s r hon sund och hjlpsam i mina gon. Grejen r den ocks att jag inte har velat tolka in s mycket i dina svar, utan om man ter nn gng vid sidan om ( vilket ju nd kanske framgr ), s tycker jag det r ok. Men Duvas fruntimmer-intuition har kanske ngot rtt, om du brjar med sn hr attityd?:
Sen s skulle jag fortfarande inte g p KBT om jag inte knner fr det till 100%, inte skert att snt dr funkar alls. Och jag tror fortfarande att du kan ta lugnande tabletter, men din attityd till dom r jag mer tveksam. Frst och frmst:
Ruset kan du glmma efter en viss tid ( jag vet att Duva sger att du tit i nrmare 10 r ). Men ruset tas nd bort ver tid.
Det dr med "guldkant" och "jag mr ju inte s dligt i utgngslget" lter heller inte positivt. ( jag vet jag mrker ord nu, men sdr kan du ju absolut inte sga till nn doktor ialla fall, men det vet du ju sjlv.... )
Du br anvnda tabletterna till endast flygning tycker jag, d kommer det att funka. Om du kan hlla det, s r det inga problem. Om du har panikattacker annars ocks, s fr du vl ta oftare eller testa nt annat alternativ. Det finns ju dessa SSRI ocks, vet inte om du ter snt? Jag har en stor avigsida mot sn medicin, men jag tvingas ju ta det sjlv mot depression ( ska funka mot panikattacker ocks ) s jag ska kanske inte sga s mycket om det.
Sen s skulle jag fortfarande inte g p KBT om jag inte knner fr det till 100%, inte skert att snt dr funkar alls. Och jag tror fortfarande att du kan ta lugnande tabletter, men din attityd till dom r jag mer tveksam. Frst och frmst:
Ruset kan du glmma efter en viss tid ( jag vet att Duva sger att du tit i nrmare 10 r ). Men ruset tas nd bort ver tid.
Det dr med "guldkant" och "jag mr ju inte s dligt i utgngslget" lter heller inte positivt. ( jag vet jag mrker ord nu, men sdr kan du ju absolut inte sga till nn doktor ialla fall, men det vet du ju sjlv.... )
Du br anvnda tabletterna till endast flygning tycker jag, d kommer det att funka. Om du kan hlla det, s r det inga problem. Om du har panikattacker annars ocks, s fr du vl ta oftare eller testa nt annat alternativ. Det finns ju dessa SSRI ocks, vet inte om du ter snt? Jag har en stor avigsida mot sn medicin, men jag tvingas ju ta det sjlv mot depression ( ska funka mot panikattacker ocks ) s jag ska kanske inte sga s mycket om det.
Jag har inga panikattacker annars n nr jag flyger. Och ingen depression heller. S jag kan klara min vardag bra utan piller knner jag. Men det betyder ju inte att jag fr det jmt mr bra ven om jag kanske numera utt sett ser ut att gra det.
S lnge jag kan minnas har jag haft en grym ngest som bara ligger och lurar men som jag alltid tryckt undan (s knns det fast det kanske lter dumt). En stor svart skugga som lurar och som d och d frsker bryta sig ut och som jag alltid stoppat. Antngen med ett jvla supande eller med skrande i armarna eller med att lta andra skta skrandet eller vad man ska kalla det, typ skaffa misshandlande mn eller om inte sna finns till hands tminstone skaffa lite destrukiv sex. Senaste ren har jag lmnat det mesta av snt och istllet sysselsatt tankarna p jobb och fokuserat p jobb och anvnt jobb fr att inte tnka. Det funkar det med, men till och frn kommer ngesten nd, inga panikattacker men en smygande cklig knsla av att tas upp av ett stort svart hl, andnd, hjrtklappning och tankar som mste stoppas p ngot stt. Jag brukar ibland, inte alltid, i sna lgen ta ngon enstaka sobril.
Det r det jag menar med guldkant. Det r s jvla sknt att f m bra. Och jag tror inte det r skadligare n alkohol i det lget. Det handlar om enstaka gnger per r. Och visst, jag mr inte s dligt i utgngslget s jag mste ha piller de gngerna, jag fixar utan. Kan trycka i mig nt kg choklad om inte annat s knns det iaf lite,lite bttre. Det r allts inget allvarligt eller ens i nrheten av s hemskt som attackerna nr jag flyger. Men nd sknt att ngon gng ibland f slippa.Jag vill kunna unna mig det. Jag tar inte sobril hemma bara fr att f kul eller nt, har inte ens den erfarenheten av effekten, fr mig r den iaf inte sn frmst? Och jag gillar iofs ruset, men det r inte heller det jag frmst r ute efter nr jag enstaka gnger de senaste ren tagit sobril hemma.
Men mest viktigt r det fr mig att ha till flyget. Men det r s sknt att veta att det finns ngra hemma. Oftast tar jag inte nd, fr lite halvngest har vl de flesta dagligen. Jag tar inte ens varje gng ngesten r lite strre, men ngon gng ibland.
Sjlvklart sger jag inget om guldkanter och snt till lkaren

Senast redigerad av evelin733 2011-10-03 kl. 19:56.
Senast redigerad av evelin733 2011-10-03 kl. 19:56.