2011-09-26, 23:10
Medlem
Jag önskar jag kunde ge dig något bra tips, särskilt efter att ha följt din andra tråd om benso. Jag vet inget preparat som är likvärdigt, tyvärr.

Ibland får man göra vad som är nödvändigt för att stå ut.
Citera
2011-09-27, 07:23
Medlem
evelin733s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChokingHazard
Jag önskar jag kunde ge dig något bra tips, särskilt efter att ha följt din andra tråd om benso. Jag vet inget preparat som är likvärdigt, tyvärr.

Ibland får man göra vad som är nödvändigt för att stå ut.

Tack, snällt av dig

Synd att det ska vara så. ...
Citera
2011-09-27, 09:21
Medlem
Boxis avatar
Atarax annars, det är en antihistamin som inte är beroendeframkallande och som är lugnande som benso (för dom flesta iaf). Det är receptbelagt men om du har problem med benso är antihistaminer (alltså atarax m.m) ett bra alternativ.
Citera
2011-09-27, 09:44
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Kava Kava är det närmsta som kan liknas vid det. Men mycket mildare och så blir man inte dimmig i skallen. Jag upplever mindre social ångest när jag har druckit det och blir litet småskön.

Men man kan inte köpa det i Sverige men det är lagligt att importera.

Kan köpas i kapslar på Iherb.com
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2011-09-27 kl. 09:53.
Citera
2011-09-27, 19:47
Medlem
Ikes avatar
Finns inget lagligt som ger samma goda effekt. Antar att du testat atarax och theralen om inte testa dessa. Funkar väldigt bra på vissa och är inte vanebildande !

MVH IKE
Citera
2011-09-27, 20:00
Medlem
u-99s avatar
Tycker theralen funkar bäst av alla dom där hittepå medicinerna, 2 ml smakar gott.
Citera
2011-09-27, 20:02
Medlem
Ikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u-99
Tycker theralen funkar bäst av alla dom där hittepå medicinerna, 2 ml smakar gott.

haha det är hittepå men det funkar bra ? :S hur kan det då vara hittepå ?
Citera
2011-09-27, 20:17
Medlem
u-99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ike
haha det är hittepå men det funkar bra ? :S hur kan det då vara hittepå ?

Nej men dom är väl inte hittepå, men jag vet ingen som blivit hjälpt till 100% av dom.
Citera
2011-09-27, 20:19
Medlem
evelin733s avatar
Det där Kava Kava har jag aldrig hört talas om, men det verkar ju rätt ok när man googlar. Men jag är ändå lite skeptisk mot naturmedel och rötter och blad och sånt. Känns bättre med något mer kemiskt framställt.

Jag har varken provat Atarax eller Theralen. Har fått förslag av läkaren men de kändes sämre än det jag har så jag har inte bytt. Tror inte jag kan få recept på nån av dom utan att byta så att säga, för båda är väl receptbelagda?
Citera
2011-09-27, 20:25
Medlem
Ikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u-99
Nej men dom är väl inte hittepå, men jag vet ingen som blivit hjälpt till 100% av dom.

Då vet du en nu som har blivit det. Många som tar dem räknar med att man tar en tablett eller droppar och efter det så är allt bra. Men atarax och theralen har hjälp mig många nätter när det var svårt att sova.

Har man en panikångest attack tex så hjälper dem ju inte. Eller ja dem hjälper men tar en liten stund innan det gör något och då har den oftast gått över av sig själv så. Fast å andra sidan finns det ju inget recept belagt som funkar så snabbt heller.
Citera
2011-09-27, 21:41
Medlem
u-99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ike
Då vet du en nu som har blivit det. Många som tar dem räknar med att man tar en tablett eller droppar och efter det så är allt bra. Men atarax och theralen har hjälp mig många nätter när det var svårt att sova.

Har man en panikångest attack tex så hjälper dem ju inte. Eller ja dem hjälper men tar en liten stund innan det gör något och då har den oftast gått över av sig själv så. Fast å andra sidan finns det ju inget recept belagt som funkar så snabbt heller.

Jag kan bara gratulera att dina problem hjälps av sådana preparat.
Citera
2011-09-28, 01:19
Medlem
Avva66s avatar
Atarax har jag erfarenhet av, men det funkar inget vidare för mej.
Men Theralen har jag aldrig testat. Finns det någon nätshop man kan köpa det
från? Det är ju ända bara läkemedelsklassat här i Svea rike.
Själv så vill jag ju bara få sova dom gångerna hjärnan inte vill det.
Senast redigerad av Avva66 2011-09-28 kl. 01:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in