Var på besök i Stockholm(vilket jag är ganska ofta) i veckan och slängde mig förbi NK för att dofta lite på Creed - Aventus, efter hyllningarna här inne, som jag tidigare har läst.
För mig var det dessvärre en riktigt besvikelse utifrån tidigare recensioner i denna tråd. Luktade gott på stickan först. Sen hade jag på lite på armen som jag gick och sniffade på hela kvällen sen. Kanske var det min hud, men jag tyckte nog att det övergick till något som snarare påminde om gammal klassisk högstadiedoft a la Axe. Kanske är jag ensam om detta? är det min ovana näsa eller min dåligt anpassade parfymhud. Nej det kommer inte bli något köp
Min lilla samling består nu av(efter tips här inne samt egna test):
YSL L´Homme, Acqua Di Gio - Pour Homme, Armani Code, Röd Lacoste, Tom Ford - Grey Vetiver, YSL La Nuit L´Homme, Viktor & Rolf - Spicebomb, Chanel - Egoiste, Tom Ford - Noir Extreme, Paul Smith - Extreme Sport samt AdP - Colonia Intensa.
Är ute efter en skön vårdoft som verkligen ger ett fräscht intryck, då jag jobbar med sälj. Trodde att Aventus skulle vara den doften. Har gått tillbaka och läst i tråden(feb-april, 2013) för att få tips på dofter. Det är verkligen en blandad skara tips. Ska tillbaka till Sthlm om 1-2veckor och tänkte gå förbi NK/Åhlens på sniffningskväll. Vilka bör jag titta upp?