2015-10-14, 07:30
Medlem
Bendriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Har bara testat Floris Santal och den var trevlig vad jag minns.
Penhaligon's har jag inte hittat någon som jag funnit köpvärd, Sartorial är dock bra men jag har redan bättre dofter i samma stil.
Truefitt & Hill känns mer rak-produkter än parfym. Har luktat lite på 1805 colognen och den luktar friskt o fint men är tveksam till om den har något vidare prestanda. Som rakprodukter tror jag dom är riktigt bra dock.

Såg den här på parfym-klick http://www.parfym-klick.se/Aftershave/Michael-Kors/Michael-Kors-for-Men/ enligt bilden så är det ju vintage Michael For Men men frågan är om det är den man får?

Ja, Santal är nog den jag tycker bäst om från Floris. Skulle jag köpa helflaska av någon skulle det nog bli den.
Penhaligon's är lite speciella. Har kört några stycken och tycker att Endymion är ganska fin. Väldigt mild doft om man jämför med Sartorial och snudd på feminin.
Vidare är det nog sant som du säger att Trufitt & Hill är bäst på rakning. Deras dofter är vad jag vet EdC och har ganska dålig prestanda med något undantag, typ Spanish Leather. Tyckte också att 1805 var helt okej, men den försvann snabbt och var väldigt tam.

Jag tycker det ser ut som att det är den gamla, Michael For Men, på bilden men den man kan köpa verkar vara Michael Kors For Men.

Citat:
Ursprungligen postat av Mekh
Jag kör på Penhaligon's Sartorial. Unik doft som sitter i länge. Den har en ganska speciell doft som i alla fall jag älskar, men jag har låtit några tjejkompisar lukta på den och de gillade den inte alls. Det var förvisso i butik och efter att den fått sitta på ett tag lugnar den ner sig lite och blir mildare.

Håller med om att Sartorial är speciell. Har bara använt den två gånger tror jag med olika dosering. Man får vara försiktig så att den inte blir för skarp. Tror också att den delar många, sambon skulle nog gnälla om jag hade den för ofta.
Citera
2015-10-14, 10:10
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendrik
Ja, Santal är nog den jag tycker bäst om från Floris. Skulle jag köpa helflaska av någon skulle det nog bli den.
Penhaligon's är lite speciella. Har kört några stycken och tycker att Endymion är ganska fin. Väldigt mild doft om man jämför med Sartorial och snudd på feminin.
Vidare är det nog sant som du säger att Trufitt & Hill är bäst på rakning. Deras dofter är vad jag vet EdC och har ganska dålig prestanda med något undantag, typ Spanish Leather. Tyckte också att 1805 var helt okej, men den försvann snabbt och var väldigt tam.

Jag tycker det ser ut som att det är den gamla, Michael For Men, på bilden men den man kan köpa verkar vara Michael Kors For Men.
De två enda Penhaligon's jag riktigt fastnat för är Castile och Quercus. Äger Sartorial och LP No 9, men tycker ingen av dem funkar så bra för mig.
Citera
2015-10-14, 10:54
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
De två enda Penhaligon's jag riktigt fastnat för är Castile och Quercus. Äger Sartorial och LP No 9, men tycker ingen av dem funkar så bra för mig.

Har du testat Duchafour's horribla skapelse Tra-la-la-la eller vad den nu heter?
Citera
2015-10-14, 11:13
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Har du testat Duchafour's horribla skapelse Tra-la-la-la eller vad den nu heter?
Nej inte ens hört talas om den faktiskt .
Citera
2015-10-14, 16:53
Medlem
MrWozzors avatar
Hur länge räcker en 30/50ml parfym för er?
Citera
2015-10-14, 19:21
Medlem
Fyrtioplussarens avatar
Min man använder en doft från Molton Brown som heter Black Pepper, sanslöst god är den!
Citera
2015-10-15, 21:47
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWozzor
Jag har c:a 60 flaskor, så jag använder olika dofter varje dag, kan ibland fastna för en doft i flera dagar, eller till om med veckor, men det händer inte så ofta. Så en 30/50ml flaska räcker i flera år, men det är olika för alla människor. Mitt ex hade en enda doft som han använde dag/kväll och alla dagar i veckan i alla år vi var ihop Så hans flaska på 100ml räckte i högst 3månader
Citera
2015-10-15, 21:48
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Vilken doft köpte ni senast och vad tycker ni om den? Behöver inspireras lite då jag inte handlat parfym på ett tag
Citera
2015-10-16, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuFarInteVeta
Jag har c:a 60 flaskor, så jag använder olika dofter varje dag, kan ibland fastna för en doft i flera dagar, eller till om med veckor, men det händer inte så ofta. Så en 30/50ml flaska räcker i flera år, men det är olika för alla människor. Mitt ex hade en enda doft som han använde dag/kväll och alla dagar i veckan i alla år vi var ihop Så hans flaska på 100ml räckte i högst 3månader
100ml bör ju räcka minst 1 år även fast han använder den varje dag. Lär ju ha doftat ganska starkt
Citat:
Ursprungligen postat av DuFarInteVeta
Vilken doft köpte ni senast och vad tycker ni om den? Behöver inspireras lite då jag inte handlat parfym på ett tag
Senaste var creed SMW, en favorit i dagsläget, fungerar perfekt dagstid på stan.
Citera
2015-10-16, 02:02
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuedetkrig
100ml bör ju räcka minst 1 år även fast han använder den varje dag. Lär ju ha doftat ganska starkt

Senaste var creed SMW, en favorit i dagsläget, fungerar perfekt dagstid på stan.

Han var en sådan som älskade att "duscha" i parfym. Helt vidrigt enligt mig, finns inget värre än folk som badar i parfym innan de går ut och kväver folk runt omkring. En av många anledningar att han är mitt ex nu

Ah, jag var galen i Creed en gång i tiden. Måste nog ta en titt på deras dofter igen och komma ihåg gamla minnen
Tack för tipset!
Citera
2015-10-16, 09:06
Medlem
Bendriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWozzor

Jag kan inte minnas sist jag gjorde slut på en flaska. Nu varierar jag en del mellan mina parfymer och använder också samples flitigt, men det beror nog även på att jag doserar sparsamt.

Apropå samples. Fick med ett från Acqua di Parmas Colonia Club vid min senaste beställning. Har någon mer testat denna? Den håller länge för mig men doften passar mig inte särskilt bra, tycker jag. Kan köpa att den är mer lättburen än Colonia, men inte alls lika intressant!
Citera
2015-10-16, 11:01
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendrik
Apropå samples. Fick med ett från Acqua di Parmas Colonia Club vid min senaste beställning. Har någon mer testat denna? Den håller länge för mig men doften passar mig inte särskilt bra, tycker jag. Kan köpa att den är mer lättburen än Colonia, men inte alls lika intressant!

Jo, testade den för nån månad sen och fick även ett par samples på den. Inte alls imponerad, saknar helt old school-känslan som övriga Colonia har vilket kanske vissa föredrar dock. Sen var det någon not i den som var otroligt jobbig och påträngande för egen del. Blir tummen ner och håller fortfarande Essenza som favorit i serien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in