Citat:
Har bara testat Floris Santal och den var trevlig vad jag minns.
Penhaligon's har jag inte hittat någon som jag funnit köpvärd, Sartorial är dock bra men jag har redan bättre dofter i samma stil.
Truefitt & Hill känns mer rak-produkter än parfym. Har luktat lite på 1805 colognen och den luktar friskt o fint men är tveksam till om den har något vidare prestanda. Som rakprodukter tror jag dom är riktigt bra dock.
Såg den här på parfym-klick http://www.parfym-klick.se/Aftershave/Michael-Kors/Michael-Kors-for-Men/ enligt bilden så är det ju vintage Michael For Men men frågan är om det är den man får?
Penhaligon's har jag inte hittat någon som jag funnit köpvärd, Sartorial är dock bra men jag har redan bättre dofter i samma stil.
Truefitt & Hill känns mer rak-produkter än parfym. Har luktat lite på 1805 colognen och den luktar friskt o fint men är tveksam till om den har något vidare prestanda. Som rakprodukter tror jag dom är riktigt bra dock.
Såg den här på parfym-klick http://www.parfym-klick.se/Aftershave/Michael-Kors/Michael-Kors-for-Men/ enligt bilden så är det ju vintage Michael For Men men frågan är om det är den man får?
Ja, Santal är nog den jag tycker bäst om från Floris. Skulle jag köpa helflaska av någon skulle det nog bli den.
Penhaligon's är lite speciella. Har kört några stycken och tycker att Endymion är ganska fin. Väldigt mild doft om man jämför med Sartorial och snudd på feminin.
Vidare är det nog sant som du säger att Trufitt & Hill är bäst på rakning. Deras dofter är vad jag vet EdC och har ganska dålig prestanda med något undantag, typ Spanish Leather. Tyckte också att 1805 var helt okej, men den försvann snabbt och var väldigt tam.
Jag tycker det ser ut som att det är den gamla, Michael For Men, på bilden men den man kan köpa verkar vara Michael Kors For Men.
Citat:
Jag kör på Penhaligon's Sartorial. Unik doft som sitter i länge. Den har en ganska speciell doft som i alla fall jag älskar, men jag har låtit några tjejkompisar lukta på den och de gillade den inte alls. Det var förvisso i butik och efter att den fått sitta på ett tag lugnar den ner sig lite och blir mildare.
Håller med om att Sartorial är speciell. Har bara använt den två gånger tror jag med olika dosering. Man får vara försiktig så att den inte blir för skarp. Tror också att den delar många, sambon skulle nog gnälla om jag hade den för ofta.
.
Så hans flaska på 100ml räckte i högst 3månader
Behöver inspireras lite då jag inte handlat parfym på ett tag