2015-10-05, 16:39
Medlem
Är det någon som vet om Escadas "Cherry in the air" finns att köpa någonstans? Har letat men finns inte någonstans
Citera
2015-10-06, 20:00
Medlem
Någon här som sett nya Carolina Herrera - Prive hos en svensk återförsäljare ännu?
Citera
2015-10-08, 13:14
Medlem
Kommandos avatar
Har bestämt mig för YSL la nuit men undrar om man ska köpa EdT eller EdP? Läst lite på fragnatica, där anses EdP vara mer djup och passar för äldre?
Citera
2015-10-08, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommando
Har bestämt mig för YSL la nuit men undrar om man ska köpa EdT eller EdP? Läst lite på fragnatica, där anses EdP vara mer djup och passar för äldre?
Kör på EdT.
Citera
2015-10-09, 00:44
Medlem
Hejsan! Söker lite tips här. Jag gillar dofter i still av läderkaraktär, lite kryddig. T.ex. gillar jag Dior Homme Parfume och Prada Luna Rossa Extreme. Några tips på en dofter?
Citera
2015-10-09, 12:17
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etapic
Hejsan! Söker lite tips här. Jag gillar dofter i still av läderkaraktär, lite kryddig. T.ex. gillar jag Dior Homme Parfume och Prada Luna Rossa Extreme. Några tips på en dofter?

Armani Code, Burberry London, Van Cleefs & Arpels Midnight in Paris EdP, Dior Fahrenheit.
Citera
2015-10-09, 16:39
Bannlyst
Någon som har något tips på en kvälls-parfym som passar en 20 år gammal student? Vill ha något som är maskulint och gör ett gediget intryck, och skulle helst inte vilja betala mer än cirka 400kr för den. Ett plus om den även fungerar som dagsparfym.
Citera
2015-10-10, 14:04
Medlem
Har någon här erfarenhet av Iris Silver Mist från Serge Lutens?
Citera
2015-10-10, 20:37
Medlem
Grushkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Idag ramlade ett blindköp, L'Occitan pour homme, ner i brevlådan. Fantastisk doft måste jag säga! Har inte provat någon av L'Occitanes dofter tidigare men ser att det finns en Vetyver också. Någon som provat den?

Tyckte mycket om Eau des baux när jag testade den på papper. Har fortfarande inte haft chansen att testa den helt än. Tycker du om lite mer vaniljiga-dofter så skulle jag rekommendera!

Citat:
Ursprungligen postat av juliai
Är det någon som vet om Escadas "Cherry in the air" finns att köpa någonstans? Har letat men finns inte någonstans

Escada brukar väl ha limited edition dofter? Testa att kolla på tradera/ebay. Kanske itne finns i en vanlig affär längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Etapic

Håller med om tidigare rekommenderade Midnight in Paris. Har EDT som finns väldigt billigt online, och börjar uppskatta den mer nu under hösten. Inte min absoluta favvo, men är en ganska mysig och neutraul höstdoft! Vaniljläder, men inte så mycket mer (edt, EDP som LaCucaracha rekommenderade tror jag har slutat tillverkats?))
Citera
2015-10-13, 09:59
Medlem
Bendriks avatar
Hej på er!
Har under året botaniserat en del i Floris, Truefitt & Hill samt Penhaligon's. Någon som testat dem, har inte sett så mycket om dem i tråden?

Testade för övrigt Michael Kors For Men i butik och tyckte den var trevlig. Fick lite glögg- och julvibbar av den. Är den tidigare, Michael For Men, värd att kolla upp innan man ens överväger köp?
Citera
2015-10-13, 10:40
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendrik
Hej på er!
Har under året botaniserat en del i Floris, Truefitt & Hill samt Penhaligon's. Någon som testat dem, har inte sett så mycket om dem i tråden?

Testade för övrigt Michael Kors For Men i butik och tyckte den var trevlig. Fick lite glögg- och julvibbar av den. Är den tidigare, Michael For Men, värd att kolla upp innan man ens överväger köp?

Har bara testat Floris Santal och den var trevlig vad jag minns.
Penhaligon's har jag inte hittat någon som jag funnit köpvärd, Sartorial är dock bra men jag har redan bättre dofter i samma stil.
Truefitt & Hill känns mer rak-produkter än parfym. Har luktat lite på 1805 colognen och den luktar friskt o fint men är tveksam till om den har något vidare prestanda. Som rakprodukter tror jag dom är riktigt bra dock.

Såg den här på parfym-klick http://www.parfym-klick.se/Aftershave/Michael-Kors/Michael-Kors-for-Men/ enligt bilden så är det ju vintage Michael For Men men frågan är om det är den man får?
Citera
2015-10-13, 17:43
Medlem
Mekhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bendrik
Hej på er!

Jag kör på Penhaligon's Sartorial. Unik doft som sitter i länge. Den har en ganska speciell doft som i alla fall jag älskar, men jag har låtit några tjejkompisar lukta på den och de gillade den inte alls. Det var förvisso i butik och efter att den fått sitta på ett tag lugnar den ner sig lite och blir mildare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in