Citat:
Ursprungligen postat av
irrbloss
Äger även L'Heure Bleue av en lite udda anledning. Jag efterfrågade en gång en lite vemodig/deprimerande doft som skulle funka som stämningshöjare när man kollade på gamla film noir-filmer. Då blev jag rekommenderad just L'Heure Bleue - den funkade verkligen bra i bland annat Sunset Boulevard. Ja jag är verkligen en doftnörd - som t.o.m. använder dofter för att förhöja filmupplevelser...
Slumberhouse Jeke är en ganska mörk tobaksdoft, men ingen ros. Har för mig L'Artisan annars har en som heter Tobacco Rose eller nåt, men har inte testat.
Borde väl L'apres ondee vara bätre? Ska ju vara den vemodigaste av alla Guerlain!

Blindköpte LHB pga av att jag är så jävla lättsåld på all hype kring den. Tycker inte alls den är vemodig! Har du EdT eller EdP? Har EdP men EdT finns nu på NK så funderar på att testa.
På mig är det bara en väldigt söt feminin doft som är typ det alla fruity floral parfymer vill vara, men inte riktigt vågar. Jag tycker bara den luktar... gott. Är lite besviken att jag inte kan se allt det där fina och vemodiga som alla andra tycks kunna, utan för mig blir det mer att jag sitter och luktar på min arm och ler.
Tror nog mitsouko skulle vara bättre till sunset blvd! rent spontant..
Jag luktade på min Moroccan oil (kanske en referens som går de flesta här över huvudet), det är en hårolja som luktar typ.. orientalisk ros. Jag skulle vilja ha en sådan fin orientalisk, mörkare, kryddig ros. Mellanöstern inspirerat.. Får se om det blir att testa L'antichambre, kan ju lukta lite mer ros på mig. Vem vet.