2008-04-27, 21:42
Medlem
Dr.Sativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekoreV
Tycker den doftar gott, har själv funderat på att köpa den men samtidigt är den så pass vanlig så jag avstod.

Köpte istället Gant Liquid som jag trivs bra med.

Kör också Gant Liquid, inte så jätte vanlig? Inte i mina umgängeskretsar iaf.
Citera
2008-04-27, 22:45
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Jag fick en grå Lacoste av min mor nyss. Nån som vet vad den heter??

Den heter Lacoste Pour Homme och är faktiskt väldigt god. Har nämligen den själv och får alltid komplimanger för den.
Citera
2008-04-27, 23:57
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Den heter Lacoste Pour Homme och är faktiskt väldigt god. Har nämligen den själv och får alltid komplimanger för den.

Okej tack för den Har inte använt Lacoste på väldigt länge. Och då tror jag bara det fanns en doft som luktade väldigt friskt.
Citera
2008-04-29, 23:24
Medlem
Tjejer som dränker in sig i sötblommig parfym

Jag tänkte ta upp ett allt vanligare fenomen: unga kvinnor (ja, finns för all del äldre damer också, och vissa yngre män också) som dränker in sig i parfym.
Jag var nyligen på besök på mitt gamla universitet och skulle låna en dator där en tjej suttit. Det stank parfym, jag tyckte det luktade tjej-parfym om mig efteråt. Ni vet sådan där tung, sötblommig parfym.
Jag hade en granne också en 25 årig tjej som allltid lämnade en stark parfym odör efter sig när hon gett sig av till jobbet.
Jag är inte allergiker, men jag kan sympatisera med dessa.
Uppskattar parfym själv (ex sandelträ-baserade dofter) men ska det inte vara "lite och med finess". På vissa luktar det som om de hällt ut en hel flaska över sig. Urk!!
Citera
2008-04-29, 23:36
Medlem
ja de är jobbigt men vad exakt ska vi disskutera här?
Citera
2008-04-29, 23:37
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
ja de är jobbigt men vad exakt ska vi disskutera här?
Kontentan av det hela: Måttfullhet är en dygt
Citera
2008-04-29, 23:38
Medlem
bullybrugds avatar
Mmmmm.... en tjej som överdoserat Sunflower
Citera
2008-04-29, 23:51
Medlem
Dr Deacs avatar
För mig känns det bekant då man var grabb och skulle på låg/mellanstadie-disco. Då överdoserade man med parfym för det kändes som lukten försvann direkt.. Det slog en aldrig att det var för man blev van vid lukten.
De kvinnor du syftar på kanske är kvar i det stadiet där man inte lärt sig vad som är lagom.
Citera
2008-04-30, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Deac
För mig känns det bekant då man var grabb och skulle på låg/mellanstadie-disco. Då överdoserade man med parfym för det kändes som lukten försvann direkt.. Det slog en aldrig att det var för man blev van vid lukten.
De kvinnor du syftar på kanske är kvar i det stadiet där man inte lärt sig vad som är lagom.

Kvinnor sägs ju av naturen ha en söt lukt (detta påpekades redan under antiken) så de behöver egentligen inte parfym. Att vissa överdoserar kanske beror på att de röker och har dåligt luktsinne.
Citera
2008-04-30, 00:23
Moderator
evilhoneys avatar
R&S-->Mode & Livsstil
//mod
Citera
2008-04-30, 05:03
Medlem
Sartres avatar
Det värsta som finns i parfymväg är diton som luktar tvål. Det är så billigt att man vill kräkas och peka på zigenarna som använder sådan parfym.
Citera
2008-04-30, 11:31
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sartre
Det värsta som finns i parfymväg är diton som luktar tvål. Det är så billigt att man vill kräkas och peka på zigenarna som använder sådan parfym.

Haha jag var med om en sådan i Oslo i julas.
Hoho jaja vad kul vi hade åt det, luktade som att hon nött av en hel dove i håret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in