Citat:
Ursprungligen postat av
cosmic_dancer
Vill ha tips på bra och goda parfymer till min kille. Han fyller år snart och jag har tänkt ge en parfym. Han är ingen sportig typ så alla sportiga dofter går bort. Vill ha tips på mer klassiska och manliga dofter. Han har haft Hugo boss just diffrent innan. Vilket jag tycker doftar ljuvligt. Diors klassiska Fahrenheit är också god
Chanel - Pour Monsieur.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maimoudi
En bekant hade på sig Tom Ford Noir Extreme som jag nu är lite förälskad i och funderar på att köpa. Den relativt dyra prislappen på 1085 kr känns lite för hög för mig som tidigare inte köpt någon ordentlig parfym och jag skulle gärna vilja veta ert omdöme om denna. Är det en bra produkt relativt prislappen eller kan man hitta något liknande för ett betydligt billigare pris?
Anser ni att det är en väldigt stark parfym och bör man således vara försiktig med det och inte ha på sig den till jobbet?
Jag är villig att betala en tusenlapp för en parfym men är man den noobie som jag är så är man ju inte medveten om andra liknande produkter

Har testat den, ingenting för mig. Men tycker du om doften tillräckligt och en doft du kommer använda dig av mycket - kör på! Tom Ford är kvalité. Det är ingen dålig doft, bara att den för mig inte gjorde något direkt intryck, då gillar jag originalet bättre (Noir, som samtidigt påminner en del om Prada Amber Intense...).
Du har även TF Private Blend-serien, men då är det dyrare dofter vi talar om också, men finns många finns en del fina där, om du gillar TF.
Nu tycker jag visserligen att man ska bära en doft när man vill, oavsett årstid, tid på dygnet, jadajada, men ska man vara riktigt petig anses nog TF Extreme mer som en vinterdoft, än vad vi börjar närma oss, våren.