2009-01-06, 13:37
Medlem
irrblosss avatar
Mina favoriter: Penhaligon's Castile, Creeds Green Irish Tweed, Serge Lutens Chergui samt Serge Lutens Borneo 1834.
Citera
2009-01-06, 22:21
Medlem
CocaineCanes avatar
Armani Code rekommenderas starkt
Citera
2009-01-06, 22:38
Medlem
Zinkys avatar
Någon som beställt parfym från http://www.fargadelinser.se/ ??

Erfarenheter?
Citera
2009-01-07, 14:44
Medlem
Finns det någon fysisk butik där man kan få tag på antingen den gröna Hugo Boss In Motion eller den svarta? Vad jag finner så är det enbart den silvriga/gråa.
Citera
2009-01-07, 19:37
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Finns det någon fysisk butik där man kan få tag på antingen den gröna Hugo Boss In Motion eller den svarta? Vad jag finner så är det enbart den silvriga/gråa.

på parfym.se såg jag senast att det fanns en svart åtminstone...
Citera
2009-01-08, 10:13
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
på parfym.se såg jag senast att det fanns en svart åtminstone...
Han/hon efterfrågade ju en fysisk butik, inte internetpunktcom.
Citera
2009-01-08, 10:15
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Har du provat att gå in till nån butik med ett större Boss-sortiment och fråga dem om de vet var den kan tänkas finnas, om de nu själva inte skulle ha den?
Sen underlättar det nog om du talar om vilken stad du vill att butiken ska finnas i (om det nu spelar någon roll).
Citera
2009-01-08, 16:09
Medlem
despots avatar
Hmm, har nu kollat runt ett bra tag efter en parfym att inhandla. Och har kommit fram till att köpa en GANT - Adventure.
Hittade då sidan NordicFeel, som hade bra priser m.m

Nån som handlat där tidigare, och vet att de funkar? aldrig hört talas om de tidigare, så tänkte kolla om nån vet här
Citera
2009-01-08, 20:21
Medlem
trafalgars avatar
Jag tänkte inhandla en till parfym! Jag är 20 år gammal, så vill inte lukta för mycket man. Har som sagt köpt heWood innan, vilken är rätt bra. Men man tröttnar på att bara ha en parfym. Min polare har Dior Fahrenheit, vet inte hur den luktar. Någon som vet? Har även luktat på DKNY.s herrparfym, behållaren som är chromad på toppen och ser ut lite grann som ett äpple. Kom med tips!
Citera
2009-01-08, 21:10
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trafalgar
Jag tänkte inhandla en till parfym! Jag är 20 år gammal, så vill inte lukta för mycket man. Har som sagt köpt heWood innan, vilken är rätt bra. Men man tröttnar på att bara ha en parfym. Min polare har Dior Fahrenheit, vet inte hur den luktar. Någon som vet? Har även luktat på DKNY.s herrparfym, behållaren som är chromad på toppen och ser ut lite grann som ett äpple. Kom med tips!
Fahrenheit luktar typ bensin och viol. Du kommer ganska säkert tröttna på den väldigt snabbt. DKNY har flera olika "äppelflaskor", de flesta luktar syntetiskt äpple och lite pepprigt samt citrus. Föreslår att du går runt och testar lite dofter innan du köper något. Kan annars rekommendera Pradas Infusion d'Homme som doftar helt underbart efter ett tag på huden. Neroli, iris, cederträ, vetiver och rökelse. Manligt men inte överdrivet träigt och maskulint som vissa andra manliga dofter.
Citera
2009-01-08, 21:22
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Fahrenheit luktar typ bensin och viol. Du kommer ganska säkert tröttna på den väldigt snabbt. DKNY har flera olika "äppelflaskor", de flesta luktar syntetiskt äpple och lite pepprigt samt citrus. Föreslår att du går runt och testar lite dofter innan du köper något. Kan annars rekommendera Pradas Infusion d'Homme som doftar helt underbart efter ett tag på huden. Neroli, iris, cederträ, vetiver och rökelse. Manligt men inte överdrivet träigt och maskulint som vissa andra manliga dofter.

Jag har redan HeWood som har en doft av cederträ. Är det inte jobbigt med 2 olika parfymer som båda luktar cederträ? Dålig investering?
Citera
2009-01-08, 21:28
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trafalgar
Jag har redan HeWood som har en doft av cederträ. Är det inte jobbigt med 2 olika parfymer som båda luktar cederträ? Dålig investering?
Fast He Wood handlar ju om trä, vilket inte Infusion d'Homme gör. Den har noter av ceder, men de dominerar inte. Vad är du ute efter? Något sportigt? Lite "classy"? En "gourmand" som luktar äppelpaj, vaniljglass eller choklad? Ge några hintar så blir det lättare .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in