2013-04-15, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
212 Men är en stabil vårdoft. Använder den själv ibland.
Trevligt! Så man inte tagit ett snesteg. Men under sommar kanske mer citrus/vatten-dofter är mer att kika på?

Tror säkert att 212 Men fungerar också, men kul att fråga.
Citera
2013-04-15, 20:47
Medlem
Kumhos avatar
1. Hur många parfymer (ej sampels) har ni här på tråden i er samling i dagsläget? 29 st, ganska lagom.

2. Vilken doft har ni en extra flaska utav? Boss Bottled Sport.

3. Doften i er samling som ni ogillar mest? En David Beckham av något slag.

4. Om ni fick välja en doft som ni skulle vilja ha i er samling, vilken skulle det vara? Xerjoff Uden skulle sitta som en krocketklubba på smalbenet.
Citera
2013-04-15, 21:00
Medlem
LaCucarachas avatar
Gillar man gräs kan jag ju tipsa om L'Eau de L'artisan av L'Artistan Parfumeur. Tog ett sample av den när jag beställde sist. Intressant doft måste jag säga.
Citera
2013-04-16, 09:28
Medlem
bubbdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Lite intressant att veta...

1. Hur många parfymer (ej sampels) har ni här på tråden i er samling i dagsläget? Jag har nu exakt 20 parfymer.

2. Vilken doft har ni en extra flaska utav? Doften som jag har en extra flaska av är Dior's Hypnotic Poison.

3. Doften i er samling som ni ogillar mest? Min är Michael Jordan's Legend.

4. Om ni fick välja en doft som ni skulle vilja ha i er samling, vilken skulle det vara? En flaska Tobacco Vanille skulle sitta fint för mig.

1. Ca 100. Ska försöka skära ner till 50, helst ända ner till 30.... Way för många som det é nu..

2. Angel Men Pure Malt och Dior Homme Intense (vintage).

3. Dom säljer jag av så fort som möjligt... Men den sista som jag ogillade värst var One Million.

4. Hermes Vetiver Tonka.
Citera
2013-04-16, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbdäck
1. Ca 100. Ska försöka skära ner till 50, helst ända ner till 30.... Way för många som det é nu..

2. Angel Men Pure Malt och Dior Homme Intense (vintage).

3. Dom säljer jag av så fort som möjligt... Men den sista som jag ogillade värst var One Million.

4. Hermes Vetiver Tonka.
Vetiver Tonka är underbar!
Citera
2013-04-16, 13:51
Medlem
NirvanAs avatar
1. Hur många parfymer (ej sampels) har ni här på tråden i er samling i dagsläget? 13, efter att ha slängt några tråkiga.

2. Vilken doft har ni en extra flaska utav? Ingen extra här

3. Doften i er samling som ni ogillar mest? Egentligen ogillar jag ingen men är rätt likgiltigt inställd till Michael for Men.

4. Om ni fick välja en doft som ni skulle vilja ha i er samling, vilken skulle det vara? Parfums MDCI Invasion Barbare, håller på att spara upp till denna.
Citera
2013-04-16, 14:05
Medlem
LaCucarachas avatar
1. Hur många parfymer (ej sampels) har ni här på tråden i er samling i dagsläget? Bara 8 st användbara och 2 st som är förpassade till skräphyllan.

2. Vilken doft har ni en extra flaska utav? Ingen, Aventus kommer jag iaf inte vilja stå utan den dagen flaskan börjar bli tom.

3. Doften i er samling som ni ogillar mest? Pris kontra lukt så blindköpet Boss Bottled Sport, skräphyllan på den.

4. Om ni fick välja en doft som ni skulle vilja ha i er samling, vilken skulle det vara? Massor! Just nu Invasion Barbare, Incense Oud och Tuscan Leather.
Citera
2013-04-16, 14:26
Medlem
bubbdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Vetiver Tonka är underbar!

Har bara ett litet prov... Sjukt bra
Citera
2013-04-16, 14:42
Medlem
NirvanAs avatar
Drog på mig Virgin Island Water (tack till LaCucaracha). Gillar denna doft väldigt mycket, perfekt sommardoft. Det är lite synd att den inte är lite starkare, har bättre projektion och bättre hållbarhet, men den är fortfarande bra eftersom doften i sig är sjukt fräsch.

Den stora frågan är då, blir det värt att lägga ut 500/800 kr för en 30/75ml, som doftar väldigt gott men som förvisso är väldigt säsongslåst och även ganska svag i sin helhet.

Men nån som har flaskan, Ritinkin(?), det kanske funkar att spraya större mängder (om man vill ha lite mer "kraft/styrka")? 4-5 sprayar? Jag testade bara som sagt runt 1/3 TPC sample...
Senast redigerad av NirvanA 2013-04-16 kl. 14:44.
Citera
2013-04-16, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Drog på mig Virgin Island Water (tack till LaCucaracha). Gillar denna doft väldigt mycket, perfekt sommardoft. Det är lite synd att den inte är lite starkare, har bättre projektion och bättre hållbarhet, men den är fortfarande bra eftersom doften i sig är sjukt fräsch.

Den stora frågan är då, blir det värt att lägga ut 500/800 kr för en 30/75ml, som doftar väldigt gott men som förvisso är väldigt säsongslåst och även ganska svag i sin helhet.

Men nån som har flaskan, Ritinkin(?), det kanske funkar att spraya större mängder (om man vill ha lite mer "kraft/styrka")? 4-5 sprayar? Jag testade bara som sagt runt 1/3 TPC sample...

Jag har inte flaskan, men har haft flertalet prov, det hjälper inte att addera mer. Kanske för en kort stund, men inte i det stora hela. Men med VIW kan du med enkelhet addera mer än vad du brukar, dels för att den inte kan bli "för mycket" och att den inte kommer vara lika kraftig genom hela tiden du har den på dig.
Citera
2013-04-16, 16:55
Avslutad
Hej Flashback!

Är ny på det här med parfymer och är på jakt efter en härlig sommardoft. Min enda utgångspunkt är Dior då jag använt Fahrenheit väldigt mycket, så jag gick till Kicks och samplade alla deras Dior-parfymer.

Den jag kunde tänka mig att köpa var Hommen, men den känns som den är till mer festliga aktiviteter i typ november. Intensen var ännu mörkare och Sport:en var bara lite alldagligt tråkig sådär. Jag gillar däremot citrusen i Cologne:n som kan passa som sommardoft, men har läst på nätet att doften snabbt försvinner (jag har ganska torr hy).

Har ni några bra förslag på något annat parfymmärke jag bör testa?
Tacksam!
Citera
2013-04-16, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spaceistheplace
Hej Flashback!

Är ny på det här med parfymer och är på jakt efter en härlig sommardoft. Min enda utgångspunkt är Dior då jag använt Fahrenheit väldigt mycket, så jag gick till Kicks och samplade alla deras Dior-parfymer.

Den jag kunde tänka mig att köpa var Hommen, men den känns som den är till mer festliga aktiviteter i typ november. Intensen var ännu mörkare och Sport:en var bara lite alldagligt tråkig sådär. Jag gillar däremot citrusen i Cologne:n som kan passa som sommardoft, men har läst på nätet att doften snabbt försvinner (jag har ganska torr hy).

Har ni några bra förslag på något annat parfymmärke jag bör testa?
Tacksam!
Chanel Allure Homme Sport, kanske.
Senast redigerad av Ritinkin 2013-04-16 kl. 17:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in