2013-04-14, 13:55
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Inte för mig, doftar väldigt skarpt till en början. Känner inte direkt av någon läder (om det är det du eftersöker...). Påminner lite om tvålen på krogtoaletter. Nog den enda Creed jag egentligen inte gillar. Och det kommer ifrån ett Creedfan.

Men detta är jag. Parfym är så subjektivt. Om den låter intressant för dig, så kör på ett prov. Bättre det än att du aldrig får veta...

Ja det kanske var just lädernoter jag var ute efter samt att jag var lite nyfiken då det är väl deras äldsta doft?

Testat nåt ur deras Royal Exclusives-serie?
Citera
2013-04-14, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Ja det kanske var just lädernoter jag var ute efter samt att jag var lite nyfiken då det är väl deras äldsta doft?

Testat nåt ur deras Royal Exclusives-serie?

Ja, jag har provat Jardin d'Amalfi. Doftar som en blandning av av Silver Mountain Water och Green Irish Tweed. Good shit.
Citera
2013-04-14, 19:07
Medlem
Lite intressant att veta...

1. Hur många parfymer (ej sampels) har ni här på tråden i er samling i dagsläget? Jag har nu exakt 20 parfymer.

2. Vilken doft har ni en extra flaska utav? Doften som jag har en extra flaska av är Dior's Hypnotic Poison.

3. Doften i er samling som ni ogillar mest? Min är Michael Jordan's Legend.

4. Om ni fick välja en doft som ni skulle vilja ha i er samling, vilken skulle det vara? En flaska Tobacco Vanille skulle sitta fint för mig.
Citera
2013-04-14, 19:16
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Lite intressant att veta...

1. Hur många parfymer (ej sampels) har ni här på tråden i er samling i dagsläget? Jag har nu exakt 20 parfymer.

2. Vilken doft har ni en extra flaska utav? Doften som jag har en extra flaska av är Dior's Hypnotic Poison.

3. Doften i er samling som ni ogillar mest? Min är Michael Jordan's Legend.

4. Om ni fick välja en doft som ni skulle vilja ha i er samling, vilken skulle det vara? En flaska Tobacco Vanille skulle sitta fint för mig.
1. Ingen aning. Över 100 iaf.
2. Michael for Men av Michael Kors - har trippla flaskor av den .
3. Svårt att säga, men med avseende på priset så måste det ändå vara Shaal-Nur av Etro - aldrig använt den, och den gick på över 1000:- vill jag minnas.
4. Saknar egentligen inget just nu, men en flaska Spiritueuse Double Vanille hade varit trevligt.
Citera
2013-04-14, 19:52
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
1. Ingen aning. Över 100 iaf.
2. Michael for Men av Michael Kors - har trippla flaskor av den .
3. Svårt att säga, men med avseende på priset så måste det ändå vara Shaal-Nur av Etro - aldrig använt den, och den gick på över 1000:- vill jag minnas.
4. Saknar egentligen inget just nu, men en flaska Spiritueuse Double Vanille hade varit trevligt.
Är man snäll och räknar på ett snittpris på 500 så har du alltså lagt ut 50 000 på parfym

Börjar ingen av dom att bli gammal och ändrar doft?
Citera
2013-04-14, 20:00
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är man snäll och räknar på ett snittpris på 500 så har du alltså lagt ut 50 000 på parfym

Börjar ingen av dom att bli gammal och ändrar doft?
Jag har i stort sett övergivit mina designerdofter med undantag för Michael for Men och någon enstaka annan. De äldsta parfymerna har jag inte ens testdoftat på flera år, men det är ändå kul att ha de flesta i sin samling, och andrahandsvärdet är ju i stort sett obefintligt...
Citera
2013-04-14, 22:55
Medlem
Sådär efter mycket velande, läsande och viss sniffande så tror jag att jag ska beställa hem
  • Davioff Cool Water Game
  • Ck One Shock
  • Carolina Herrera 212 Men
  • Yves Saint Laurent La Nuit de L'Homme
som dofter för någon väldigt ny på området. Hoppas jag inte ångrar mig nu!
Citera
2013-04-15, 01:18
Medlem
1. Hur många parfymer (ej sampels) har ni här på tråden i er samling i dagsläget?
Sist jag faktiskt räknade tror jag det var 77 stycken, har kanske köpt 2-3 stycken sedan dess.

2. Vilken doft har ni en extra flaska utav?
Thierry Mugler Pure Malt (som jag fick leta!) och Dior Homme Intense ("vintage-utgåvan", första som släpptes)

3. Doften i er samling som ni ogillar mest?
Paco Rabanne - 1 Million. Begriper inte ens varför jag har kvar den, jaja. Det var en gåva.

4. Om ni fick välja en doft som ni skulle vilja ha i er samling, vilken skulle det vara?
D&G By Man, tror jag. Finns säkert många fler, men kommer inte på några direkt nu.
Citera
2013-04-15, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeley
Sådär efter mycket velande, läsande och viss sniffande så tror jag att jag ska beställa hem
  • Davioff Cool Water Game
  • Ck One Shock
  • Carolina Herrera 212 Men
  • Yves Saint Laurent La Nuit de L'Homme
som dofter för någon väldigt ny på området. Hoppas jag inte ångrar mig nu!
Det gör du alldeles rätt i tycker jag! Om jag var tvungen att välja ut en av dom så skulle det nog vara Carolina Herrera 212 Men, luktar gräs vilket jag inte gillar.
Citera
2013-04-15, 16:49
Medlem
Tjena! Har aldrig använt parfym regelbundet tidigare (mest kört på Axe osv ).

Hursom, är ute efter en god parfym som kan passa till en grabb på 18 bast. Helst inte för dyr, och doften får gärna "sitta i" länge. Så man kan ta lite på morgonen och ändå lukta gott resten av dagen.

Inte för snofsig eller stark i doften, något gott men ungdomligt och "ledigt, haha. :P

Tack ska ni ha!
Citera
2013-04-15, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Det gör du alldeles rätt i tycker jag! Om jag var tvungen att välja ut en av dom så skulle det nog vara Carolina Herrera 212 Men, luktar gräs vilket jag inte gillar.
Tyckte gräs var ganska fräscht och trevligt istället för Citrus som kanske är vanligare.
Citera
2013-04-15, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeley
Tyckte gräs var ganska fräscht och trevligt istället för Citrus som kanske är vanligare.
212 Men är en stabil vårdoft. Använder den själv.
Senast redigerad av Ritinkin 2013-04-15 kl. 20:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in