2013-03-12, 18:31
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag la precis en order på Rose 31 (50 ml) plus några 1.5 ml-samples på deras internationella nätbutik ( http://storeinternational.lelabofragrances.com ). Vet inte om de skickas från EU eller från USA, men de skickar spårbara paket, så jag får väl se när kollinumret kommer varifrån det skickas. Återkommer med info om hur snabbt det gick osv. Priserna var i euro, så jag misstänker att det skickas från något EU-land - antagligen Frankrike.
Spännande . Du får återkomma med status. Vad gick frakten på? Har också kollat där men är lite osäker på var de skickas ifrån. Kan det vara ett alternativ till MFK Lumiere Noir? Eller finns det någon annan som kan vara ett alternativ till den?
Citera
2013-03-12, 18:46
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Spännande . Du får återkomma med status. Vad gick frakten på? Har också kollat där men är lite osäker på var de skickas ifrån. Kan det vara ett alternativ till MFK Lumiere Noir? Eller finns det någon annan som kan vara ett alternativ till den?
Frakten var ganska dyr tyckte jag. €32,50 har jag för mig den gick på, dvs närmare 300 SEK... Det får man ju nästan en designerdoft för .

Edit: Menar du om Rose 31 skulle vara alternativ till Lumiere Noire? Det tycker jag inte. Rose 31 är lite mer nedtonad och har lite naturligare rosnot tycker jag. Dessutom inte lika söt och intensiv som Lumiere Noire (kanske är kanelen i LN som gör att den känns söt). Inte lika på något vis faktiskt - skulle lätt känna skillnad på dem i en blindtest. Båda har spiskummin, en not jag egentligen inte gillar. I LN känner jag knappt den noten och i Rose 31 känner man den utan att den doftar indisk mat. De har verkligen lyckats med spiskummin där. Den tillför lite "smutsighet" utan att för den skull dofta svettig indier . Gillar LN, men föredrar Rose 31 - den känns lugnare, mer allsidig och lite mer vuxen på något vis.
Senast redigerad av irrbloss 2013-03-12 kl. 18:55.
Citera
2013-03-12, 18:53
Medlem
3rds avatar
Citat:
Frakten var ganska dyr tyckte jag. ?32,50 har jag för mig den gick på, dvs närmare 300 SEK... Det får man ju nästan en designerdoft för .
Hehe... ja, det är sant. Dyrt speciellt med tanke på att den kostar €110.
Senast redigerad av 3rd 2013-03-12 kl. 18:55.
Citera
2013-03-12, 19:32
Medlem
3rds avatar
Citat:
Edit: Menar du om Rose 31 skulle vara alternativ till Lumiere Noire? Det tycker jag inte. Rose 31 är lite mer nedtonad och har lite naturligare rosnot tycker jag. Dessutom inte lika söt och intensiv som Lumiere Noire (kanske är kanelen i LN som gör att den känns söt). Inte lika på något vis faktiskt - skulle lätt känna skillnad på dem i en blindtest. Båda har spiskummin, en not jag egentligen inte gillar. I LN känner jag knappt den noten och i Rose 31 känner man den utan att den doftar indisk mat. De har verkligen lyckats med spiskummin där. Den tillför lite "smutsighet" utan att för den skull dofta svettig indier . Gillar LN, men föredrar Rose 31 - den känns lugnare, mer allsidig och lite mer vuxen på något vis.
Aha, jag har inte testat Rose 31. Men med tanke på priset avstår jag nog ett blindköp. Lite nojjig att beställa från utlandet numera.
Citera
2013-03-12, 19:38
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Aha, jag har inte testat Rose 31. Men med tanke på priset avstår jag nog ett blindköp. Lite nojjig att beställa från utlandet numera.
Ja Rose 31 är inget säkert blindköp. Den är lite speciell. Antingen gillar man den eller så hatar man den tror jag.
Citera
2013-03-13, 01:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Som jag minns det: ganska bra på båda.
Nu: haft på den för kort tid för att kunna ge ett bra svar.
Återkom när du haft på den tillräckligt länge, är sugen att köpa men har den hållbarhet i burberry-london-stuket sänker det parfymen ganska mycket.
Citera
2013-03-13, 11:04
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Återkom när du haft på den tillräckligt länge, är sugen att köpa men har den hållbarhet i burberry-london-stuket sänker det parfymen ganska mycket.
Om jag säger så här, jag sprutade ett sprut på handleden igår vid ca 17:30. Doften satt kvar resten av kvällen och jag kunde även ana den imorse. Som alltid är det ju ganska individuellt när det gäller dofter men förra gången jag använde den vill jag minnas att den höll i sig ganska länge. Å andra sidan har jag inte så stora problem med hållbarheten på burberry london som andra verkar ha. Fö tycker jag doften är bättre än jag minns den
Citera
2013-03-13, 16:11
Medlem
En annan nyhet som kanske kan vara intressant är att NN 07 släpper sin första parfym "Argentina", kommer den heta.

Topnoter: Svartpeppar och grapefrukt
Mellannoter: Svart té och kanel
Basnoter: Tobak och mysk

http://bilder3.egmont.se/cache/69/69d8/69d88edbe2ffd38ce51391209e8ff3f9bc8da8a2
Senast redigerad av Ritinkin 2013-03-13 kl. 16:27.
Citera
2013-03-13, 16:39
Medlem
Newgausstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
En annan nyhet som kanske kan vara intressant är att NN 07 släpper sin första parfym "Argentina", kommer den heta.

De låter som en doft värd att prova, mycket intressanta noter i kombination. Flaskans design kan dessutom tyckas ge en indikation på ansträngningarna bakom doften, mycket välkomponerat med träet och den patinerad kopparetikett.
Citera
2013-03-13, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newgausston
De låter som en doft värd att prova, mycket intressanta noter i kombination. Flaskans design kan dessutom tyckas ge en indikation på ansträngningarna bakom doften, mycket välkomponerat med träet och den patinerad kopparetikett.
NN 07 är väl också svenskt, alltid kul. Byredo ger jag tyvärr inte mycket för, även om jag gärna hade gillat det. Men ja, det är bara att hoppas på att denna kommer vara annorlunda och sticka ut lite och inte bara ska serva den storta marknaden och sälja så mycket som möjligt.

Här är hela artikeln: http://www.kingmagazine.se/artiklar/nyheter/20130312/nn07s-doftdebut
Citera
2013-03-13, 17:27
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin

Flaskan var riktigt snygg på ett vintage-sätt. Noterna är också intressanta även om svartpeppar inte är en favorit.

Edit: Fick förresten kollinummer från Le Labo nu. Parfymen skickas från UK! Hoppas inte det strular nu då. Det skickas med ett företag som heter UK Mail, och parfym finns inte med på deras lista över förbjudna saker: https://www.ukmail.com/media/docs/Prohibited_items.pdf - kanske de har något specialtillstånd att frakta parfym då, därav den saftiga fraktavgiften på närmare 300:-. Beräknat leveransdatum är torsdag nästa vecka, så det är ganska ok om det hålls.

Edit 2: Fast jag undrar ändå om det kommer funka, när man läser ytterligare här:
https://www.ukmail.com/media/docs/terms_and_conditions/TermsAndConditions_UsefulPoints.pdf

Så står följande:
International Parcels - Important
We will not accept the following under any circumstances;
Goods whose import or export is prohibited in accordance with provisions
of the relevant countries;

Ska bli spännande att se om det går igenom eller ej...
Senast redigerad av irrbloss 2013-03-13 kl. 17:54.
Citera
2013-03-13, 21:10
Medlem
Newgausstons avatar
Såg lite diskussion kring fikondofter någon sida tillbaka och kom att tänka på Giacobetti komponerade Philosykos som nylanserats som eau de parfume. Hon har komponerat ett par, enligt mig, rätt trevliga dofter för L'Artisan så är lite inne på att beställa något prov. Någon som testat och kan ge ett utlåtande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in