Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Spännande

. Du får återkomma med status. Vad gick frakten på? Har också kollat där men är lite osäker på var de skickas ifrån. Kan det vara ett alternativ till MFK Lumiere Noir? Eller finns det någon annan som kan vara ett alternativ till den?
Frakten var ganska dyr tyckte jag. €32,50 har jag för mig den gick på, dvs närmare 300 SEK... Det får man ju nästan en designerdoft för

.
Edit: Menar du om Rose 31 skulle vara alternativ till Lumiere Noire? Det tycker jag inte. Rose 31 är lite mer nedtonad och har lite naturligare rosnot tycker jag. Dessutom inte lika söt och intensiv som Lumiere Noire (kanske är kanelen i LN som gör att den känns söt). Inte lika på något vis faktiskt - skulle lätt känna skillnad på dem i en blindtest. Båda har spiskummin, en not jag egentligen inte gillar. I LN känner jag knappt den noten och i Rose 31 känner man den utan att den doftar indisk mat. De har verkligen lyckats med spiskummin där. Den tillför lite "smutsighet" utan att för den skull dofta svettig indier

. Gillar LN, men föredrar Rose 31 - den känns lugnare, mer allsidig och lite mer vuxen på något vis.