2013-03-13, 22:28
Medlem
irrblosss avatar
För de som är intresserade av beställningar av Le Labo kan jag nu komma med mer information. Jag mailade dem och frågade om det verkligen var säkert att skicka parfymer från UK och fick ett bra utförligt svar:
Citat:
Thank you for your email.

Due to strict international transport regulations (IATA), the postal services will no longer allow products containing alcohol to be shipped to certain countries hence why your package may have been stopped. Perfume comes under a dangerous good so therefore it will need all the right paper work to pass customs.

Any other creation is totally fine to order, however, it is the perfume that now states under Dangerous Goods so therefore, we now ship perfume only to certain countries whereby our certified couriers can ship perfume with the right paper work for the customs.

I can assure you that you will have your Rose 31 as it is on its way to you!

If you have any other questions / queries, please do not hesitate to get in contact,

Kind Regards,

Sandy
Le Labo London Team
Det kanske kan verka lite förvirrande, men i första avsnittet svarar de på varför mina tidigare paket från UK blivit stoppade, men förklarar längre ner att det tydligen är ok att skicka "farligt gods" om man fyller i de rätta papperna och använder sig av något annat än Royal Mail. Det visar alltså att det är fullt möjligt att på laglig väg kunna handla parfymer från UK. Det är väl upp till företaget att anlita rätt transportör och se till att det finns rätt dokumentation. Antar dock som sagt att den höga fraktkostnaden förmodligen har att göra med detta extra pappersarbete osv.
Citera
2013-03-13, 23:45
Medlem
kazooies avatar
Jag är ute efter en parfym som "fungerar bra" att använda på samtliga årstider. De jag har kikat på är bland annat:

Eau De Lacoste Blanc
Dior homme intense
Le male
Armani code
Hugo Boss bottled
Hugo Boss red

Finns det någon ni skulle utesluta som sommarparfym här till exempel? Kom gärna med fler förslag på lyckade parfymer som ni själva använt (gärna de som har gett god respons från det kvinnliga könet )
Citera
2013-03-14, 00:02
Medlem
Out-of-Steps avatar
Så nu är jag tillbaka efter en vända i några butiker.
Jag provade de vanligare som dyker upp bland de billigare parfymer som finns.

Luktade bättre
Dior Homme - Luktade jävligt gott faktiskt, den där varma lukten jag letade efter. Dock så var den ganska så söt och kanske inte exakt det jag letade efter.
Chanel Egoiste - Luktar sandalträ i massor, en aningen för skarp och för kryddig. Finns det en snällare variant av denna så hade det kanske varit något. Någon som vet?
Gucci by Gucci pour Homme - Jag är tveksam, vet inte om den luktar gott eller inte. Kan inte bestämma mig.
Giorgio Armani Acqua di Giò Essenza - Luktade ganska gott men glömde att anteckna något speciellt.
Hugo Boss Bottled - Luktar gott men en aning för vanlig.

Luktade sämre
Hugo Boss Bottled Night - FÖR SÖT men kunnat lukta gott.
Dior Fahrenheit - Ännu en som luktar smälta zoo-apor...
Armani Code - Tyckte att denna bara luktade starkt... inte speciellt god. Kanske hade ändrats om den fått "sjunka in".
Armani Code Ultimate - En flaska Armani Code (ovan) + ett kilo vaniljsocker. Hade också kunnat vara något om den inte var så satans söt.
Giorgio Armani Acqua di Giò - Luktar tonåring eller tuffingen i sin bmw z3 inte alls min stil. Men luktar säkert bra på någon, då de säkert vet hur man doserar.

Någon annan som har något förslag? skrev tidigare den lukten av en fruktig whisky om man bortser från den starka spritlukten. Någon varm lukt, kanske tobak, en brasa av körsbärsträ eller liknande. Vanilj gillar jag också om det inte bli för sött - likaså sandalträ om det inte tar överhand.
Senast redigerad av Out-of-Step 2013-03-14 kl. 00:06. Anledning: glömde några
Citera
2013-03-14, 00:06
Medlem
Herenocastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazooie
Jag är ute efter en parfym som "fungerar bra" att använda på samtliga årstider. De jag har kikat på är bland annat:

Eau De Lacoste Blanc
Dior homme intense
Le male
Armani code
Hugo Boss bottled
Hugo Boss red

Finns det någon ni skulle utesluta som sommarparfym här till exempel? Kom gärna med fler förslag på lyckade parfymer som ni själva använt (gärna de som har gett god respons från det kvinnliga könet )

Har nyligen köpt Dior Homme intense. En mycket trevlig parfym enligt mig men inte den man ska ha kl 14:00 på en uteservering med en kall i handen. Däremot rekommenderar jag dig att ta en titt på Blue de Chanel som drar åt citrus hållet men fortfarande känns "manlig" och inte sportig, fast den funkar inte riktigt framför en höstbrasa med en whisky i handen istället.

Skit i mig helt enkelt och invänta svar från "nördarna" här i tråden då de faktiskt vet vad de pratar om
Citera
2013-03-14, 00:08
Medlem
Citat:

Eau De Lacoste Blanc
Dior homme intense
Le male
Armani code
Hugo Boss bottled
Hugo Boss red

Dior Homme Intense, Le Male och Armani Code kan du utesluta direkt.

Edit: Lacoste Blanc vet jag ingenting om, möjligen även att Boss Bottled kan bli lite för mycket en varm sommardag, undantag sommarkvällar.
Senast redigerad av Ritinkin 2013-03-14 kl. 00:18.
Citera
2013-03-14, 00:10
Medlem
Herenocastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Dior Homme - Luktade jävligt gott faktiskt, den där varma lukten jag letade efter. Dock så var den ganska så söt och kanske inte exakt det jag letade efter.

Använder själv denna i en ganska stor utsträckning. Efter ca en timme är den som mest underbar, topnoterna lägger sig något och det träiga framträder. Så prova ett par sprut och låt den sitta i ett tag så kommer du få uppleva hur den utvecklar sig mot huden. En sticka ger aldrig ett rättvist resultat.
Citera
2013-03-14, 00:18
Medlem
kazooies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Dior Homme Intense, Le Male och Armani Code kan du utesluta direkt...
Har sett att du sitter på väldigt stor kompetens inom området. Vad skulle du rekommendera?
Citera
2013-03-14, 00:18
Medlem
Citat:
Har sett att du sitter på väldigt stor kompetens inom området. Vad skulle du rekommendera?
Du vill bara ha förslag på designerdofter, eller?
Citera
2013-03-14, 00:21
Medlem
kazooies avatar
Citat:
Du vill bara ha förslag på designerdofter, eller?
Jag är oerhört novis inom området så designerdofter är väl så långt mitt kunnande sträcker sig. Är dock öppen för andra förslag.
Citera
2013-03-14, 00:26
Medlem
Citat:
Jag är oerhört novis inom området så designerdofter är väl så långt mitt kunnande sträcker sig. Är dock öppen för andra förslag.
Okej. Jag listar några som är fullt dugliga inför sommaren:
  • Versace Eau Fraiche
  • Chanel Edition Blanche
  • Dior Homme Sport
  • Chanel Platinum Egoiste
  • Blvgari Aqva Marine
  • Cartier Roadster
  • YSL L'Homme

Men som sagt, hela tråden kryllar av tips och många ger väldigt fina råd här eller skriver gott om vissa dofter. Låter någonting intressant, försök beställa hem ett prov eller se efter om du kan prova i butik. Var bara uppmärksam på de nya lagarna om du bestämmer dig för att beställa prover online.
Senast redigerad av Ritinkin 2013-03-14 kl. 00:28.
Citera
2013-03-14, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Chanel Egoiste - Luktar sandalträ i massor, en aningen för skarp och för kryddig. Finns det en .

Äh, man får vara försiktig med appliceringen bara! Egosite är helt fantastisk i min mening. En snällare variant skulle väl vara, fast det är inte sådär jättelikt i min mening, är Creed Royal Oud, men då talar vi också om 3 ggr priset...
Citera
2013-03-14, 06:34
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Äh, man får vara försiktig med appliceringen bara! Egosite är helt fantastisk i min mening. En snällare variant skulle väl vara, fast det är inte sådär jättelikt i min mening, är Creed Royal Oud, men då talar vi också om 3 ggr priset...
Hmm så det säger du, du har nog rätt i det! Känner nog någon som har en så jag kan få en liten sample.
Finns det något som liknar det jag skrev sist i texten? Lite knepigt kanske men är en speciell doft jag är ute efter men kan inte sätta mitt finger på vad det egentligen luktar.
Sen en annan fråga, de hade inte Dior Homme Intense i buiken, luktar den snarlik den andra Homme? Såg att det var EdP och inte EdT.

Citat:
Ursprungligen postat av Herenocastle
Använder själv denna i en ganska stor utsträckning. Efter ca en timme är den som mest underbar, topnoterna lägger sig något och det träiga framträder. Så prova ett par sprut och låt den sitta i ett tag så kommer du få uppleva hur den utvecklar sig mot huden. En sticka ger aldrig ett rättvist resultat.

Just denna tog jag ett litet sprut åå handen, luktar fortfarande även om jag tog det vid 2-tiden igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in