2012-11-12, 17:28
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Vilket sammanträffande. Jag provade LR idag, och jag tycker inte den är så förkastlig, visst, nog ingenting jag kommer köpa. Jag satt pckså just och funderade på vad den liknande, och det är precis som du säger en pudrig version av HeWood, visserligen gillar jag HeWood, men ja. LR är som en blandning av HeWood och Pradas Infusion D'Homme.
Ja, precis. Inget jag kommer köpa. Kan även tycka det är lite konstigt att det släpps en del dofter som är så lika andra befintliga dofter. Konstigt att man inte läst om den jämförelsen tidigare för det första jag tänkte på var just HeWood.
Citera
2012-11-13, 12:10
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plasticsmiles
Dior homme sport är också grym!
Denna var nice, fräsch och sportig doft, precis som namnet antyder
Citera
2012-11-13, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Ja, precis. Inget jag kommer köpa. Kan även tycka det är lite konstigt att det släpps en del dofter som är så lika andra befintliga dofter. Konstigt att man inte läst om den jämförelsen tidigare för det första jag tänkte på var just HeWood.
Sprayde på LR på en papperstrip och när jag vaknade imorse undrade jag vad det var jag kände gillade det, och det var LR. Är detta ett bra eller dåligt tecken?
Citera
2012-11-13, 12:34
Medlem
3rds avatar
Citat:
Sprayde på LR på en papperstrip och när jag vaknade imorse undrade jag vad det var jag kände gillade det, och det var LR. Är detta ett bra eller dåligt tecken?
Lustigt, igår kväll kände jag nästan samma sak . Jag sprayar alltid på handen för att se hur doften ändrar sig på min hud och igår kväll luktade det riktigt ok. Dock är det väl ett ganska dåligt tecken att det tog som lång tid innan den blev bra?
Citera
2012-11-13, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Lustigt, igår kväll kände jag nästan samma sak . Jag sprayar alltid på handen för att se hur doften ändrar sig på min hud och igår kväll luktade det riktigt ok. Dock är det väl ett ganska dåligt tecken att det tog som lång tid innan den blev bra?
Alltså, jag tyckte ju inte att LR var helt förkastlig, med tanke på allt annat som har varit till mycket stor besvikelse detta år när det kommer till designerdofter som släppts. Kanske har att göra med att man får känna doften ifrån ett avstånd, och inte direkt inpå sig själv, om du förstår vad jag menar. Att man känner doften ifrån någon annat håll, och då var en ganska så trevlig, det måste erkännas. Verkar även ha bra hållbarhet då den höll i sig väldigt länge på armen.
Citera
2012-11-14, 07:24
Medlem
3rds avatar
Citat:
Alltså, jag tyckte ju inte att LR var helt förkastlig, med tanke på allt annat som har varit till mycket stor besvikelse detta år när det kommer till designerdofter som släppts. Kanske har att göra med att man får känna doften ifrån ett avstånd, och inte direkt inpå sig själv, om du förstår vad jag menar. Att man känner doften ifrån någon annat håll, och då var en ganska så trevlig, det måste erkännas. Verkar även ha bra hållbarhet då den höll i sig väldigt länge på armen.
Nope, inte helt förkastlig. Men jag tycker inte den lever upp till APH som har en väldigt egen doft. Det kanske är toppnoten som tyvärr förstör LR i mitt tycke samt att jag tycker det känns lite tråkigt när man direkt refererar till en annan doft. Hållbarheten var verkligen bra! Har det ens kommit någon ny bra designerdoft på senare tid? Testade Kenzo Pour Homme Sport för ett tag sedan men nja, kändes ganska medioker och som allt annat tyvärr.
Citera
2012-11-14, 07:47
Medlem
3rds avatar
Är det någon som testat någon doft från Oliver & CO?
Citera
2012-11-15, 11:49
Medlem
Cameltotems avatar
Acqua Di Gio Pour Homme

Är den verkligen SÅ populär?

Hört att den är helt otrolig men jag vill ju lukta som alla andra i Sverige :/
Citera
2012-11-15, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Acqua Di Gio Pour Homme

Lika vanlig som en Volvo V70 är för bilar i Sverige...
Citera
2012-11-15, 12:30
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Acqua Di Gio Pour Homme

Den, one million och le male känns som populärast... de luktar inte äckligt men just faktum att går du på stan kommer du ha känt doften flera gånger, det tycker jag drar ner det lite. Sen att folk sprayar alldeles för mycket också... usch.
Citera
2012-11-15, 13:56
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Den, one million och le male känns som populärast... de luktar inte äckligt men just faktum att går du på stan kommer du ha känt doften flera gånger, det tycker jag drar ner det lite. Sen att folk sprayar alldeles för mycket också... usch.
Smaksak, men personligen tycker jag den doftar vidrigt. Jag kräks nästan av den. Just i det fallet har det inget med populariteten att göra.
Citera
2012-11-15, 14:19
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Smaksak, men personligen tycker jag den doftar vidrigt. Jag kräks nästan av den. Just i det fallet har det inget med populariteten att göra.
Det kanske blir så om man fattat tycke för exklusiva nischdofter? Själv tycker jag bajs luktar vidrigt. De minst bra parfymerna jag doftat på har varit mediokra, aldrig vidrigt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in