2012-12-06, 08:50
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Går ju visst att handla ifrån deras sida? Ser ut som det i alla fall?
Ja, det går alldeles utmärkt.
Citera
2012-12-06, 09:46
Medlem
AnCa89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Går ju visst att handla ifrån deras sida? Ser ut som det i alla fall?
Nope, står att den är slutsåld eller ngt sånt. Fan, jag är besviken.
Citera
2012-12-06, 09:53
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnCa89
Nope, står att den är slutsåld eller ngt sånt. Fan, jag är besviken.
Lite skillnad på "slutsåld" och "går inte att handla från deras hemsida"... Ta dig, om möjligt, till närmaste NK eller avgör om du vill chansa på typ http://www.shopping-premiereavenue.com/perfumes-by-redo.1.47.list.en.html#eaudeparfumScroll
Citera
2012-12-06, 10:10
Medlem
AnCa89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Lite skillnad på "slutsåld" och "går inte att handla från deras hemsida"... Ta dig, om möjligt, till närmaste NK eller avgör om du vill chansa på typ http://www.shopping-premiereavenue.com/perfumes-by-redo.1.47.list.en.html#eaudeparfumScroll
Okej, skrev visst fel, sorry.
Har ingen möjlighet att ta mig till NK den närmaste tiden.
Tack för tipset, vet du om man kan lita på denna sida?
Citera
2012-12-06, 10:56
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnCa89
Okej, skrev visst fel, sorry.
Har ingen möjlighet att ta mig till NK den närmaste tiden.
Tack för tipset, vet du om man kan lita på denna sida?
Skicka en vän el liknande?
Har tyvärr ingen erfarenhet av sidan.
Citera
2012-12-06, 11:42
Medlem
AnCa89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Skicka en vän el liknande?
Har tyvärr ingen erfarenhet av sidan.
Jo har ringt runt, men alla är så in i helvete upptagna. Jävlar, får panik snart, ska nog ändå försöka ta mig till Stockholm nästa vecka.
Annars ska jag nog chansa och beställa ifrån denna sida.
Citera
2012-12-06, 12:14
Medlem
Facebooks avatar
Hej

Har precis tröttnat på mitt livs andra signaturdoft, Chanel Allure edition blanche, hade Boss Bottled innan. Älskade Alluren men hade lite (betoning på lite) problem med projection och longetivity, det verkar som min hud suger i sig parfym.

Söker nu en ny liknande doft.
Gillar bergamott, blommiga noter, te-iga noter, en skvätt vanilj, citrus, ambra, kanske mysk men vet faktiskt inte, sandelwood, cedarwood och andra friska, rena, halvmjuka träiga dofter.
Några tips?

Kände en doft för ca 2 år sen som jag aldrig kunnat släppa.
Den liknade Allure Blanche edition väldigt mycket men var renare och kallare i doften, inte lika varmt och blommigt. Den doftade väldigt mycket som man tänker sig att te luktar (vilket jag tror är bergamott för den påminde mycket om Boss toppnoter, fast renare)
Det fanns inslag av citrus och vatten som gav den en speciell friskhet.
Tror det fanns friska, mjuka träslag, sandelwood?
Samt även en antydan till någon slags blomma?

Den hade ingen utmärkande doft mer än den extremt rena och friska bergamotten men den luktade förhållandevis dyrt, iaf samma eller högre prisklass som Alluren.
Några förslag?

Har precis blindköpt dessa två dofter:
Penhaligon's Endymion
Acqua di Parma Colonia

Kanske inga vinterdofter men kommer väl ha dem något år så varför inte. Vad tycker ni? Framförallt vad tycker ni om den första?
Senast redigerad av Facebook 2012-12-06 kl. 12:51.
Citera
2012-12-06, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facebook
Hej

Har precis tröttnat på mitt livs andra signaturdoft, Chanel Allure edition blanche, hade Boss Bottled innan. Älskade Alluren men hade lite (betoning på lite) problem med projection och longetivity, det verkar som min hud suger i sig parfym.

Söker nu en ny liknande doft.
Gillar bergamott, blommiga noter, te-iga noter, en skvätt vanilj, citrus, ambra, kanske mysk men vet faktiskt inte, sandelwood, cedarwood och andra friska, rena, halvmjuka träiga dofter.
Några tips?

Kände en doft för ca 2 år sen som jag aldrig kunnat släppa.
Den liknade Allure Blanche edition väldigt mycket men var renare och kallare i doften, inte lika varmt och blommigt. Den doftade väldigt mycket som man tänker sig att te luktar (vilket jag tror är bergamott för den påminde mycket om Boss toppnoter, fast renare)
Det fanns inslag av citrus och vatten som gav den en speciell friskhet.
Tror det fanns friska, mjuka träslag, sandelwood?
Samt även en antydan till någon slags blomma?

Den hade ingen utmärkande doft mer än den extremt rena och friska bergamotten men den luktade förhållandevis dyrt, iaf samma eller högre prisklass som Alluren.
Några förslag?

Har precis blindköpt dessa två dofter:
Penhaligon's Endymion
Acqua di Parma Colonia

Kanske inga vinterdofter men kommer väl ha dem något år så varför inte. Vad tycker ni? Framförallt vad tycker ni om den första?
För mig så låter din beskrivning som Gucci Pour Homme 2.
Basenotes: http://www.basenotes.net/ID26126901.html
Nordicfeel: http://www.nordicfeel.se/kategori/varumarken-for-honom/g/gucci/gucci-pour-homme-ii-2715
Citera
2012-12-06, 18:46
Medlem
Facebooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
För mig så låter din beskrivning som Gucci Pour Homme 2.
Basenotes: http://www.basenotes.net/ID26126901.html
Nordicfeel: http://www.nordicfeel.se/kategori/varumarken-for-honom/g/gucci/gucci-pour-homme-ii-2715
Tack! Ser onekligen lovande ut och vissa av kommentarerna på basenotes är verkligen spot-on,
,
Medan andra kommentarer känns helt fel. Får väl helt enkelt försöka komma över en flaska och lukta.
Tack!
Tar gärna emot fler tips av den som känner sig manad.

Skulle ni rekommendera Gucci Pour Homme 2 som vardagsdoft för en gammal Allure-torsk?
Citera
2012-12-06, 19:14
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Tack! Ser onekligen lovande ut och vissa av kommentarerna på basenotes är verkligen spot-on,
,
Medan andra kommentarer känns helt fel. Får väl helt enkelt försöka komma över en flaska och lukta.
Tack!
Tar gärna emot fler tips av den som känner sig manad.

Skulle ni rekommendera Gucci Pour Homme 2 som vardagsdoft för en gammal Allure-torsk?
Jag älskade Allure men har väldigt svårt för GPH2. Pimentonoten är inte mild i min näsa, den förstör hela doften för mig. Testa innan du köper. Har för övrigt aldrig associerat mint med den.
Citera
2012-12-06, 19:37
Medlem
Facebooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag älskade Allure men har väldigt svårt för GPH2. Pimentonoten är inte mild i min näsa, den förstör hela doften för mig. Testa innan du köper. Har för övrigt aldrig associerat mint med den.
I see, är också lite osäker på de olika dofterna i parfymen eftersom de är nära mina favoriter men inte riktigt där. Pimento kan jag inte ens föreställa mig hur det doftar så om det är som du säger måste jag testa innan.

Tror inte det är GPH2 jag söker framförallt inte när du säger det där om mint.

Känner någon till en doft liknande Allure edition blanche fast te-igare och träigare(cedar wood?) utan den tydliga doften av blomster och lite skarpare bergamott. Kalaset ackompanjeras av en antydan till mint samt lite vatten som ger fräschet samt "kyler ned"?
Citera
2012-12-06, 19:46
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
I see, är också lite osäker på de olika dofterna i parfymen eftersom de är nära mina favoriter men inte riktigt där. Pimento kan jag inte ens föreställa mig hur det doftar så om det är som du säger måste jag testa innan.

Tror inte det är GPH2 jag söker framförallt inte när du säger det där om mint.

Känner någon till en doft liknande Allure edition blanche fast te-igare och träigare(cedar wood?) utan den tydliga doften av blomster och lite skarpare bergamott. Kalaset ackompanjeras av en antydan till mint samt lite vatten som ger fräschet samt "kyler ned"?
Jag gillar The Rouge från Bulgari. Vet inte om den räknas som feminin eller unisex, jag skiter i vilket. Den har tenoter, träighet, fräschhet (bergamott och citrus). Enda nackdelen är att en del säkert kan uppfatta den som för feminin, om man nu är känslig för sådant. En annan trevlig tedoft med inslag av trä är Scent Intense från Costume National, dock blommighet från jasmin - fast det är inte så blommigt egentligen, det doftar som grönt jasminte ungefär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in