2012-11-01, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
http://www.nordicfeel.se/kategori/varumarken-for-honom/j/jean-paul-gaultier/jean-paul-gaultier-gaultier-2-0633 Men de kanske har skrivit fel? Om det nu är en EdT så kan man alltså bära denna vardagligt?

Ja du, den där Tobacco Vanille måste vara en riktig rackarbajsarparfym för att leva upp till sitt pris
Den har inga likheter med Le Male, men det kanske du inte åsyftade?

Prova alltid innan köp, lätt att man enbart blir besviken och kastar sina pengar i sjön...

Om doften är en EDP eller EDT har ingenting med när man "ska" eller "kan" bära doften. Det avgör man själv. EDP/EDT/EDC, vad det nu må vara betecknar ju bara vad det är för kategori på doften och koncentrationen av oljorna i doften.
Citera
2012-11-01, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
JPG 2 är en helt annan doft än Le Male, samma designer. Vad jag vet har den slutat producerats, men kan säkert finnas online. Ingen Edp.

Tobacco Vanille finns i 50, 100 och 250 ml.
50 ml går för runt 1500:-
100 ml, 2000:-
250 ml för runt 3500:-

Den är en trevlig doft, men inget banbrytande.

Jodå, EDP är det! Och nej, det är inte samma doft som Le Male! Du kommer helt enkelt få en otroligt varm och krämig vanilj doft med ett par droppar sötad apelsin saft. Så mjukt, så lent. Den finns att hitta online, även fast den inte produceras längre, som Ritinkin skrev.
Citera
2012-11-01, 23:04
Medlem
Citat:

Förstår hur du tänker, men vad vet jag. Förmodar att du har en mer erfaren näsa vad gäller parfym än jag och därför tycker väl jag 1 Million luktar gott

Haha! Du kan ju ändå sniffa på den i nån affär nån gång

Väldigt intressant du! Tobacco Vanille, som jag tycker är väldigt intressant med tanke på vad jag hört, ligger tyvärr utanför min budget. Den ligger väl runt 1000kr för 50ml eller är jag ute och cyklar?

Jag skulle föredra att beställa från sidor som Nordicfeel då jag är väldigt snål så många av de andra måste tyvärr uteslutas. Jean Paul Gaultier's finner jag intressant dock, är det en Le Male i EdP-form?
Skriv ner den parfymen du söker efter på prisjakt eller någon liknande sida, då får du upp det billigaste alternativet. That's how I do it
Citera
2012-11-01, 23:10
Medlem
Hehe tack Jag brukar variera mellan Nordicfeel och Bloomify då dessa vanligtvis har de billigaste parfymerna och ibland är parfymen i fråga billigare på ena sidan och ibland på den andra

Jag överväger dock att köpa Sexy Men av CH, verkligen älskade den på pappret. Skulle gissa att den luktar väldigt annorlunda på hyn men va fan. Tror jag drar iväg en beställning på 30ml
Citera
2012-11-01, 23:10
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Vad tycker ni för övrigt om Sexy Men av Carolina Herrera?
Vidrig, alldeles för feminin tycker jag, luktar typ smink/läppstift... svårt att förklara... brudig helt enkelt

Det är min personliga åsikt alltså.
Senast redigerad av NirvanA 2012-11-01 kl. 23:13.
Citera
2012-11-01, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vidrig, alldeles för feminin tycker jag, luktar typ smink/läppstift... svårt att förklara... brudig helt enkelt

Haha ja, den är väldigt mycket på gränsen till feminin Men sån är jag antar jag, är svag för söta - eller väldigt söta - dofter. Utöver själva doften så vill jag förmedla nåt med parfymen, med Sexy Men vill jag framhäva min lite mer feminina sida. Sån är jag liksom. Är detta vanligt eller har jag en kromosom för lite?
Citera
2012-11-01, 23:14
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Haha ja, den är väldigt mycket på gränsen till feminin Men sån är jag antar jag, är svag för söta - eller väldigt söta - dofter. Utöver själva doften så vill jag förmedla nåt med parfymen, med Sexy Men vill jag framhäva min lite mer feminina sida. Sån är jag liksom. Är detta vanligt eller har jag en kromosom för lite?
Du skulle behöva en Michael for Men tror jag
Citera
2012-11-01, 23:18
Medlem
Citat:
Du skulle behöva en Michael for Men tror jag

Tack för tipset Ska nog spärra alla parfymsidor så jag inte drar iväg nån dum beställning så klarar jag mig förhoppningsvis till helgen då jag drar på sniffäventyr
Citera
2012-11-01, 23:28
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Tack för tipset Ska nog spärra alla parfymsidor så jag inte drar iväg nån dum beställning så klarar jag mig förhoppningsvis till helgen då jag drar på sniffäventyr
Jag var ironisk , Michael for Men är motsatsen till feminin parfym, den luktar karl helt enkelt... sofistikerad karl.. så om du vill ha nåt feminint välj inte den

Sexy Men är feminin, absolut inte min smak men du kanske gillar den (vet inte om du redan har den och undrade nyfiket vad andra tycker om den eller om du inte har den och vill ha input).

Antar Irrbloss eller någon kan hjälpa till mer på den fronten.
Senast redigerad av NirvanA 2012-11-01 kl. 23:31.
Citera
2012-11-01, 23:40
Medlem
Citat:
Jag var ironisk , Michael for Men är motsatsen till feminin parfym, den luktar karl helt enkelt... sofistikerad karl.. så om du vill ha nåt feminint välj inte den

Sexy Men är feminin, absolut inte min smak men du kanske gillar den (vet inte om du redan har den och undrade nyfiket vad andra tycker om den eller om du inte har den och vill ha input).

Antar Irrbloss eller någon kan hjälpa till mer på den fronten.

Haha, tänkte att om Sexy Men har "men" i namnet men är raka motsatsen så kan Michael Men vara likadan

Nej, jag har inte den just nu. Den är väldigt billig på Bloomfy, ynka 240kr typ för 30ml, så det är väldigt lockande.
Citera
2012-11-01, 23:51
Medlem
Citat:
Haha, tänkte att om Sexy Men har "men" i namnet men är raka motsatsen så kan Michael Men vara likadan

Nej, jag har inte den just nu. Den är väldigt billig på Bloomfy, ynka 240kr typ för 30ml, så det är väldigt lockande.
För ca. 200 kr extra får du hela 100 ml. Alltid sparsamt att köpa större flaska, just saying! http://www.parfym-klick.se/Carolina-Herrera-212-Sexy-Men-Eau-De-Toilette-100ml-Sprej-s2161/
Citera
2012-11-02, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
För ca. 200 kr extra får du hela 100 ml. Alltid sparsamt att köpa större flaska, just saying! http://www.parfym-klick.se/Carolina-Herrera-212-Sexy-Men-Eau-De-Toilette-100ml-Sprej-s2161/
Blir egentligen inte mycket billigare med en stor flaska. Oftast räcker 30 ml flaskor väldigt länge trots allt, om man har fler parfymer som man roterar med. Jag köper i regel alltid de minsta storlekarna, dels för att jag sällan använder upp dofter för jag har såpass många i rotation och att det är billigare. Vissa har man större flaskor av, men det är oftast ens absoluta favoriter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in