2013-01-26, 16:43
Bannlyst
Ska man applicera parfym direkt efter dusch eller? Luktar det skit annars?

Och på vilka ställen på kroppen ska man applicera den om det inte är en "spray" på den?
Citera
2013-01-26, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Ska man applicera parfym direkt efter dusch eller? Luktar det skit annars?

Och på vilka ställen på kroppen ska man applicera den om det inte är en "spray" på den?
1. Nej, det behöver du inte. Ren hud är dock alltid att föredra.
2. Applicera för på fingret för att sedan "dutta" på sidan av halsen, tex.
Citera
2013-01-26, 22:05
Medlem
irrblosss avatar
Någon som testat parfymer från http://www.profumo.it ?
Efter att ha läst massa positiva och spännande recensioner drog jag iväg en beställning på två blindköp.

Chilum: sandelträ, ingefära och tobak
Hindu Kush: verkar vara en enkel och samtidigt komplex upplevelse (svensk spännande recension här: http://rebelladensnella.blogspot.se/2009/10/abdessalam-attar-hindu-kush.html )
Citera
2013-01-27, 13:50
Medlem
irrblosss avatar
Idag testade jag mitt sample av Clive Christian No 1 för första gången på ett bra tag. Den var nu ännu bättre än jag minns den senast. Kan ha berott på vädret/kylan, men den är helt underbar. Den slår tom min favorit Invasion Barbare. Måste spara ihop till en full flaska.
Citera
2013-01-27, 14:35
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Idag testade jag mitt sample av Clive Christian No 1 för första gången på ett bra tag. Den var nu ännu bättre än jag minns den senast. Kan ha berott på vädret/kylan, men den är helt underbar. Den slår tom min favorit Invasion Barbare. Måste spara ihop till en full flaska.

$865 , kanske finns billigare nånstans om du har tur?

Dock så skulle jag aldrig köpa en parfym för så mycket oavsett hur gott den doftar. Möjligtvis om man har ett jobb där man drar in 100k i månaden och är singel, då kan man nog kosta på sig. Smärtgränsen för mig går vid 2000kr ungefär men då ska den vara magisk.

Gick inte att köpa Sample av No.1 när jag la beställningen, så jag drog hem '1872' av Clive Christian istället (bara för att testat någon av det märket). Samples skickades i fredags, så hoppas jag har det nästa fredag eller nåt.
Citera
2013-01-27, 14:37
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
$865 , kanske finns billigare nånstans om du har tur?

Dock så skulle jag aldrig köpa en parfym för så mycket oavsett hur gott den doftar. Möjligtvis om man har ett jobb där man drar in 100k i månaden och är singel, då kan man nog kosta på sig. Smärtgränsen för mig går vid 2000kr ungefär men då ska den vara magisk.

Gick inte att köpa Sample av No.1 när jag la beställningen, så jag drog hem '1872' av Clive Christian istället (bara för att testat någon av det märket). Samples skickades i fredags, så hoppas jag har det nästa fredag eller nåt.
Jag skulle nästan kunna sälja lite av mina älskade teknikprylar bara för att kunna köpa No 1, så illa är det .
Citera
2013-01-27, 18:05
Medlem
irrblosss avatar
Nu blir det till att leva av nudlar resten av månaden. Hittade Clive Christian No 1 för ca 4000:- så jag kunde inte låta bli.
Citera
2013-01-27, 18:46
Medlem
3rds avatar
Citat:
Nu blir det till att leva av nudlar resten av månaden. Hittade Clive Christian No 1 för ca 4000:- så jag kunde inte låta bli.
Hehe... du är galen
Citera
2013-01-27, 23:12
Medlem
Citat:
Så ska det låta!
Citera
2013-01-28, 07:43
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Så ska det låta!
Haha, ja jag vet inte om det ska låta så. Börjar ångra mig lite redan, funderar på att eventuellt avbeställa den. Doften är helt underbar under rätt förutsättningar och tyvärr inte tillräckligt lång tid. För det första måste det vara kallt och för det andra är det bara topp- och mellannoter som är extraordinära. Efter 3-5 timmar försvinner dessa och kvar återstår en ganska tråkig/tantig doft av trä och blommor. Hade den kostat 2000:- eller varit mer långvarig utan de tråkiga basnoterna hade jag inte tvekat, men nu vet jag inte riktigt...
Citera
2013-01-28, 08:07
Medlem
3rds avatar
Citat:
Haha, ja jag vet inte om det ska låta så. Börjar ångra mig lite redan, funderar på att eventuellt avbeställa den. Doften är helt underbar under rätt förutsättningar och tyvärr inte tillräckligt lång tid. För det första måste det vara kallt och för det andra är det bara topp- och mellannoter som är extraordinära. Efter 3-5 timmar försvinner dessa och kvar återstår en ganska tråkig/tantig doft av trä och blommor. Hade den kostat 2000:- eller varit mer långvarig utan de tråkiga basnoterna hade jag inte tvekat, men nu vet jag inte riktigt...
Efter den beskrivningen undrar jag om den fortf är bättre än IB . Är du tveksam tycker jag du ska avbeställa.
Citera
2013-01-28, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Efter den beskrivningen undrar jag om den fortf är bättre än IB . Är du tveksam tycker jag du ska avbeställa.
+1
Om jag var du skulle jag avbeställt den och testat parfymen lite mer, för att se om samma sak händer återigen. (att det luktar tantigt efter en viss tid)
Personligen skulle jag aldrig köpa en doft om den inte luktade gott från start till slut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in