2012-11-02, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Blir egentligen inte mycket billigare med en stor flaska. Oftast räcker 30 ml flaskor väldigt länge trots allt, om man har fler parfymer som man roterar med. Jag köper i regel alltid de minsta storlekarna, dels för att jag sällan använder upp dofter för jag har såpass många i rotation och att det är billigare. Vissa har man större flaskor av, men det är oftast ens absoluta favoriter.
Det har du faktiskt rätt i, men det beror helt på hur många flaskor han har och hur många han använder sig utav, tänker han bara köra med Sexy Men så är det väl bättre med den större flaskan?
Citera
2012-11-02, 00:29
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Blir egentligen inte mycket billigare med en stor flaska. Oftast räcker 30 ml flaskor väldigt länge trots allt, om man har fler parfymer som man roterar med. Jag köper i regel alltid de minsta storlekarna, dels för att jag sällan använder upp dofter för jag har såpass många i rotation och att det är billigare. Vissa har man större flaskor av, men det är oftast ens absoluta favoriter.
Håller med här, 30-50ml är bästa imo.
Citera
2012-11-02, 09:53
Medlem
Ritinkin summerade det rätt bra. Utöver den ekonomiska biten så vill jag även prova mig fram, och skulle jag älska doften så köper jag givetvis en större flarra
Citera
2012-11-02, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
Ritinkin summerade det rätt bra. Utöver den ekonomiska biten så vill jag även prova mig fram, och skulle jag älska doften så köper jag givetvis en större flarra

Vad jag har förstått så gillar du redan doften.. eller inbillar jag mig? :P
Citera
2012-11-02, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Vad jag har förstått så gillar du redan doften.. eller inbillar jag mig? :P

På pappret (pun intended), ja Men har ju inte testat på min hy och efter att ha läst lite reviews så blir jag lite skeptisk när jag läser "body odor"
Citera
2012-11-02, 11:49
Medlem
Citat:
På pappret (pun intended), ja Men har ju inte testat på min hy och efter att ha läst lite reviews så blir jag lite skeptisk när jag läser "body odor"
Om du lyckades prova den på papper så kanske du även kunde ha fått prova den på huden?
Citera
2012-11-02, 12:15
Medlem
Citat:
Om du lyckades prova den på papper så kanske du även kunde ha fått prova den på huden?

Det kunde jag nog, ja. Är dock lite av en färsking och är ibland osäker på om butiken tillåter det, vilket de förmodligen gör. Finns så mycket billigt folk som bara går in och sprayar på sig och går ut, är innerst inne rädd att hamna i den kategorin. Makes no sense, jag vet.
Citera
2012-11-02, 14:30
Medlem
Citat:
Det kunde jag nog, ja. Är dock lite av en färsking och är ibland osäker på om butiken tillåter det, vilket de förmodligen gör. Finns så mycket billigt folk som bara går in och sprayar på sig och går ut, är innerst inne rädd att hamna i den kategorin. Makes no sense, jag vet.
Hahaha, förstår precis vad du menar. Men, det är absolut tillåtet att spraya på huden. Jag brukar alltid spraya på pappret först, för att sedan spraya på huden om jag gillade hur det luktade på pappret. Tillåtet är det så vitt jag vet
Citera
2012-11-02, 14:55
Medlem
Citat:
Hahaha, förstår precis vad du menar. Men, det är absolut tillåtet att spraya på huden. Jag brukar alltid spraya på pappret först, för att sedan spraya på huden om jag gillade hur det luktade på pappret. Tillåtet är det så vitt jag vet

Okej, ska definitivt testa på min hud nästa gång. Men ändå, kan inte undgå att känna mig billig när jag bara går in i en butik bara för att lukta. Vet att många gör det. Åhléns i Stockholm city är dock undantaget, där är det ju nästan en rutin att gå förbi
Citera
2012-11-02, 16:02
Medlem
Citat:
Okej, ska definitivt testa på min hud nästa gång. Men ändå, kan inte undgå att känna mig billig när jag bara går in i en butik bara för att lukta. Vet att många gör det. Åhléns i Stockholm city är dock undantaget, där är det ju nästan en rutin att gå förbi
Jag kan känna mig lite billig när jag går på sniffrunda på NK, känns bara lite fel just där.. Håller med dig om Åhlens, där är det standard!
Citera
2012-11-02, 16:50
Medlem
irrblosss avatar
Fick lite samples från Luckyscent idag. Bland annat Clive Christian No 1. Doftar riktigt nice, men frågan är om det är värt den saftiga prislappen på $865 för 50 ml. I början doftar det lite tantig klassisk generisk parfym, men ganska snabbt försvinner de noterna och det som återstår är lite svårt att sätta fingret på. Nu var det längesen jag använde Channel Allure, men jag tycker det finns någon slags kolanot (kola som i godiset, inte Coca Cola) i både Allure och No 1 som påminner lite om varandra. Suck... varför kunde den inte doftat skit?

Edit: Aaaaah... nu efter ytterligare tio minuter har doften förvandlas från riktigt bra till extraordinär. Måste ha...
Senast redigerad av irrbloss 2012-11-02 kl. 17:02.
Citera
2012-11-02, 16:51
Medlem
Citat:
Jag kan känna mig lite billig när jag går på sniffrunda på NK, känns bara lite fel just där.. Håller med dig om Åhlens, där är det standard!

Hehe, det kanske har med att arbetarna på Åhlens parfymavdelning är sjukt lata och bara snackar med varann vid kassan? Och vakterna står vid entrén och hatar sina liv Fast det måste man ändå gilla om man inte är ute efter nåt specifikt, att man bara kan gå runt fritt liksom.

På NK däremot vid Manlig Depå så ska det alltid komma nån arbetare och sniket dyka upp framför en och fråga om hon kan hjälpa en. Säger man att nej, jag tittar bara runt så fortsätter de ändå att hjälpa en. Kanske beror på att jag oftast är där mitt på dan och då är jag nästan den enda kunden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in