2012-08-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Vill dock utfärda en liten varning att beställa därifrån. Beställde skivor därifrån en gång och några av skivorna kom efter ca 2 månader. Innan dess var de spårlöst försvunna. Kan vara bra att veta.
Okej, alltid bra att upplysa!

Jag har själv handlat ifrån den sidan (har för mig att den hette något annat innan?) och då var det parfym, tog lite längre än vad jag trott, ca 10-12 dagar ifrån lagd beställning...
Citera
2012-08-10, 13:04
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Okej, alltid bra att upplysa!

Jag har själv handlat ifrån den sidan (har för mig att den hette något annat innan?) och då var det parfym, tog lite längre än vad jag trott, ca 10-12 dagar ifrån lagd beställning...
Tror den hette cdwow.se innan. Har varit sugen på att beställa parfym därifrån men struntat i det pga min tidigare erfarenhet.
Citera
2012-08-10, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Tror den hette cdwow.se innan. Har varit sugen på att beställa parfym därifrån men struntat i det pga min tidigare erfarenhet.
Så var det, ja.

Tror även denna sida använder sig av strawberry.net sortiment, om det är samma företag eller hur det nu ligger till. Utbudet brukar dock vara ganska bra, och de brukar ha lite mer svårhittade dofter i sortimentet.
Citera
2012-08-10, 18:29
Medlem
Köpte Viktor & Rolf - Spicebomb idag, provat den på igår och tycker att den luktar riktigt bra, framförallt efter ett tag när hjärtnoten och basnoten dyker upp
Citera
2012-08-10, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruZZade
Köpte Viktor & Rolf - Spicebomb idag, provat den på igår och tycker att den luktar riktigt bra, framförallt efter ett tag när hjärtnoten och basnoten dyker upp
Helt klart en av de bättre designerdofterna som har släppts det senaste året.
Citera
2012-08-10, 19:15
Medlem
Den är ju inte alls så kryddig och manlig som namnet antyder, den har ju en ganska söt framtoning. Men den utvecklas väldigt intressant och blir manligare och manligare i karaktären framåt kvällen, som inte alls påminner om den ursprungliga doften.
Citera
2012-08-10, 19:26
Medlem
Citat:
Den är ju inte alls så kryddig och manlig som namnet antyder, den har ju en ganska söt framtoning. Men den utvecklas väldigt intressant och blir manligare och manligare i karaktären framåt kvällen, som inte alls påminner om den ursprungliga doften.
Ja, precis.

Hade helt klart högre förväntningar på doften, eller man kanske ska säga att jag trodde doften skulle vara helt annorlunda (när jag bara hade fått läsa noterna) än vad som mötte mina luktsinnen första gången.

Spicebomb påminner mig lite om Tom Fords 'Tobacco Vanille', som är en personlig favorit.
Citera
2012-08-10, 19:30
Medlem
r3dstars avatar
Citat:
Ja, precis.

Hade helt klart högre förväntningar på doften, eller man kanske ska säga att jag trodde doften skulle vara helt annorlunda (när jag bara hade fått läsa noterna) än vad som mötte mina luktsinnen första gången.

Spicebomb påminner mig lite av Tobacco Vanille av Tom Ford.
Jobbar du med dofter/parfym? Du verkar vara väldigt insatt.
Citera
2012-08-10, 19:32
Medlem
Citat:
Ja, precis.

Spicebomb påminner mig lite av Tobacco Vanille av Tom Ford.

Och det tycker jag nog ändå inte är ett dåligt betyg, Tobacco Vanille doftar mycket gott (har provat Tobacco Vanille och Tuscan leather från Tom Fordo och de är fantastiska båda två). Jag gillar däremot inte Antidote, tycker den är vass och syntetisk, om än väldigt annorlunda (vilket ju är bra). Jag ser verkligen fram emot Ford Noir, hoppas att den kan vara det där tyngre maskulinare alternativet till hösten.
Senast redigerad av cruZZade 2012-08-10 kl. 19:34.
Citera
2012-08-10, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r3dstar
Jobbar du med dofter/parfym? Du verkar vara väldigt insatt.
Nej, det gör jag inte. Men jag är väldigt fascinerad av parfym och blev således väldigt intresserad och bestämde mig en dag för flera år sedan att göra parfym till lite av en hobby och allt därtill.

Citat:
Och det tycker jag nog ändå inte är ett dåligt betyg, Tobacco Vanille doftar mycket gott (har provat Tobacco Vanille och Tuscan leather från Tom Fordo och de är fantastiska båda två). Jag gillar däremot inte Antidote, tycker den är vass och syntetisk, om än väldigt annorlunda (vilket ju är bra). Jag ser verkligen fram emot Ford Noir, hoppas att den kan vara det där tyngre maskulinare alternativet till hösten.
Jag med. Noir är helt klart intressant. Tyckte dock att herr Ford kunde ha varit lite mer kreativ med namnet, nu misstar alla sig bara med den redan befintliga doften 'Noir de Noir' från Private Blend-linjen. :P
Citera
2012-08-10, 20:46
Medlem
r3dstars avatar
Citat:
Nej, det gör jag inte. Men jag är väldigt fascinerad av parfym och blev således väldigt intresserad och bestämde mig en dag för flera år sedan att göra parfym till lite av en hobby och allt därtill.
Coolt. Vilka är fina favoritdofter? Både manliga och kvinnliga (om du nu har några).
Citera
2012-08-10, 21:06
Medlem
3rds avatar
Alright... har precis fått hem mitt första blindköp inför höstens dofter. Har planerat att inhandla ca 3-4 för att kunna variera. Har iofs så det räcker men är alltid ute efter nytt.

Idag fick jag hem Michael Kors som irrbloss tipsade om. Den luktar gott och manligt helt enkelt. Tycker att Juicy Couture Dirty English borde stämmas. Inte helt olik i öppningen men sen går Kors över i en betydligt bättre doft. Beställde även Grey Flanell. Hm... vid första sprayen: gubbe blandat med tvål och viol, men efter ett tag får den en väldig egen doft. På gott och ont. Fräsch men väldigt tvålig.

Har fö även testat Invasion Barbare. Underbar! Tung doft som garanterat kommer passa till vintern.

Innan jag drar till COW och testar ut nästa doft kom jag på att jag älskar Prada Amber Pour Homme. Det har kommit en Intense (så klart, dock edp), är det nån som har testat den och i så fall, vad tycker ni om den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in