2012-10-01, 22:56
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Jag beställde fem sampler på vardera fem milliliter och det gick på 650 kronor totalt. Varorna kom efter två veckor och det var inga problem med tullen.
Förlåt mig, naturligtvis betalade jag inte så mycket som 650 kronor, det ska vara 360 kronor.
Citera
2012-10-01, 23:09
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Förlåt mig, naturligtvis betalade jag inte så mycket som 650 kronor, det ska vara 360 kronor.
Tyckte väl det lät dyrt. Brukar själv ge ett par hundringar för några prover på Luckyscent, men sedan kom jag på att de innehåller 0.7 ml/st och inte 5 ml som ju dina tydligen gör. Fast det du beställde var inga nischdofter gissar jag?
Citera
2012-10-02, 18:48
Medlem
NirvanAs avatar
Bara jag som tycker Burbery London är väldigt stark för att vara en edt? En spray tycker jag nästan är för mycket, skulle helst vilja spraya en halv om det gick.
Citera
2012-10-02, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Bara jag som tycker Burbery London är väldigt stark för att vara en edt? En spray tycker jag nästan är för mycket, skulle helst vilja spraya en halv om det gick.
Jag tycker inte det personligen, kanske direkt efter man har tagit på sig den, men London för mig bleknar tyvärr snabbt bort...

Gillar dock den väldigt mycket, men det skulle vara önskvärt om den höll i sig mycket längre.
Citera
2012-10-02, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Den må vara stark i början och kanske tills den dör också, men, den är ökänd för att ha dålig hållbarhet.
Citera
2012-10-02, 23:01
Medlem
Timpsiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Får försöka göra det. Finns den att få tag på i Sverige? Alltså jag gillar ju Grey Flannel, underbar kombination av viol och mjuk musk. Toppnoterna är ganska hemska, men efter ett tag blir den riktigt trevlig. Sedan gillar jag Midnight Violet av Ava Luxe, fast den är riktigt mörk och pudrig, dessutom kanske lite väl feminin och något gammeldags, med sin civet(vet ej vad detta heter på svenska)not. Inget jag hittills vågat bära utomhus, men hemma ibland kan man spraya lite på sig för att få njuta av den . Cartier Eau de Cartier är också en violdoft, tyvärr tycker jag den är för vattnig och intetsägande.
Grey Flannel är ju fruktansvärd, får ont i huvudet och spyr av den doften. Ugh! Men men, smaken är som baken
Citera
2012-10-02, 23:16
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Grey Flannel är ju fruktansvärd, får ont i huvudet och spyr av den doften. Ugh! Men men, smaken är som baken
Ja i början är den inget vidare. Rensar bihålorna typ. Men i lagom dos och efter ett tag blir den väldigt mjuk.
Citera
2012-10-02, 23:18
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jag tycker inte det personligen, kanske direkt efter man har tagit på sig den, men London för mig bleknar tyvärr snabbt bort...

Gillar dock den väldigt mycket, men det skulle vara önskvärt om den höll i sig mycket längre.
Ja hållerbarheten säger jag inget om, men extrem koncentrerad/intensiv under en timme eller två, varje andetag känner du den ganska starkt, det tycker inte jag är optimalt även om den luktar gott.
Citera
2012-10-03, 01:01
Bannlyst
Fick hem bland annat Dior Intense idag som jag läst väldigt mycket gott om. Dock måste jag säga att det i princip bara luktar sprit eller?

sedan så verkar inte min hud reagera speciellt bra på mina favoritparfymer, eller tja de flesta parfymer eftersom lukten försvinner efter ett par timmar.
Citera
2012-10-03, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingECantona
Fick hem bland annat Dior Intense idag som jag läst väldigt mycket gott om. Dock måste jag säga att det i princip bara luktar sprit eller?

sedan så verkar inte min hud reagera speciellt bra på mina favoritparfymer, eller tja de flesta parfymer eftersom lukten försvinner efter ett par timmar.

Sprit? Nej, den är hur komplex som helst. Att den bara skulle dofta 'sprit' vet jag inte var du får ifrån?
Men den är verkligen inte för alla, jag kan enkelt se hur man skulle kunna ogilla den. Iris-noten är riktigt påträngande och Intensen är överlag en svårburen doft i min mening.

Du har antagligen torr hud.
Citera
2012-10-03, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Sprit? Nej, den är hur komplex som helst. Att den bara skulle dofta 'sprit' vet jag inte var du får ifrån?
Men den är verkligen inte för alla, jag kan enkelt se hur man skulle kunna ogilla den. Iris-noten är riktigt påträngande och Intensen är överlag en svårburen doft i min mening.

Du har antagligen torr hud.

ah någon form av sprit, kan ej sätta fingret på det.

så om jag använder en form av återfuktare så bör det ge resultat?
Citera
2012-10-03, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingECantona
ah någon form av sprit, kan ej sätta fingret på det.

så om jag använder en form av återfuktare så bör det ge resultat?

Du kan alltid prova. Testa att smörja in dig där du applicerar doften, såklart en doftfri återfuktare eller vad du nu väljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in