2012-10-03, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingECantona
Fick hem bland annat Dior Intense idag som jag läst väldigt mycket gott om. Dock måste jag säga att det i princip bara luktar sprit eller?

sedan så verkar inte min hud reagera speciellt bra på mina favoritparfymer, eller tja de flesta parfymer eftersom lukten försvinner efter ett par timmar.

Har aldrig hört någon säga att DHI doftar sprit. Att den luktar sprit och inte håller på din hud lutar mer åt att du antingen fått en dålig flaska, möjligtvis en fejkad? Alla känner naturligtvis inte samma doft, alla får heller inte samma hållbarhet, men personligen känner jag inget mer än en söt och tung doft utav iris i början, vanilj och choklad drydown. hur gott som helst. Ingen sprit här inte, och den håller flera dagar för mig, vilket är sjukt! Synd att det inte funkade för dig.
Citera
2012-10-03, 08:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Har aldrig hört någon säga att DHI doftar sprit. Att den luktar sprit och inte håller på din hud lutar mer åt att du antingen fått en dålig flaska, möjligtvis en fejkad? Alla känner naturligtvis inte samma doft, alla får heller inte samma hållbarhet, men personligen känner jag inget mer än en söt och tung doft utav iris i början, vanilj och choklad drydown. hur gott som helst. Ingen sprit här inte, och den håller flera dagar för mig, vilket är sjukt! Synd att det inte funkade för dig.

nja beställer från parfymbutiken.se eller parfym.se och inte någon okänd sida så fejk är det inte. Nu behöver det nödvändigtvis inte betyda en dålig sak att den luktar sprit

Dessutom är den som du sa, väldigt tung. Det är ju en EDP trots allt och det har jag aldrig använt förut.
Citera
2012-10-04, 09:05
Medlem
3rds avatar
Länken kanske har postats tidigare men jag kollar igen, är det någon som har några erfarenheter av http://www.parfumdreams.de ? Hittar massa intressant där bla Bois 1920, By Kilian, Bond no 9, Creed mm. Skapliga priser också men vet inte om man vågar testa. Någon som vet?
Citera
2012-10-04, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Länken kanske har postats tidigare men jag kollar igen, är det någon som har några erfarenheter av http://www.parfumdreams.de ? Hittar massa intressant där bla Bois 1920, By Kilian, Bond no 9, Creed mm. Skapliga priser också men vet inte om man vågar testa. Någon som vet?
Ska jag vara helt ärlig så ser sidan äkta ut. Men vet inte om den verkligen är det. Priserna ser riktigt bra ut iallafall!
Citera
2012-10-04, 09:48
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Kolla här: https://www.flashback.org/sp39537791
Citera
2012-10-04, 09:53
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Kolla här: https://www.flashback.org/sp39537791
För ett par år sedan ja
Frågan är hur de kan tänkas vara i dagsläget?
Citera
2012-10-04, 10:05
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
För ett par år sedan ja
Frågan är hur de kan tänkas vara i dagsläget?
Ja det vet man ju faktiskt inte. Jag skulle iaf inte tveka att göra en beställning där .
Citera
2012-10-04, 10:27
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Ja det vet man ju faktiskt inte. Jag skulle iaf inte tveka att göra en beställning där .
Ok, man måste ju faktiskt vara lite modig också. Blir ev blindköp. Lite svårt att välja bara
Citera
2012-10-04, 11:46
Medlem
Vet ni om några parfymsläpp som ni ser fram emot att få prova?
Citera
2012-10-04, 12:53
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Vet ni om några parfymsläpp som ni ser fram emot att få prova?
Personligen är jag nyfiken på Prada Luna Rossa och Tom Ford Noir. Har dock inte läst så mycket positivt om den sistnämda. Visserligen ingen nyhet men jag är sugen på att försöka få tag på Kristiansand New York som ska påminna om D&G BY, vilken jag älskar. Vad finns det mer för nyheter i höst/vinter tro?
Citera
2012-10-04, 14:58
Medlem
Citat:
Personligen är jag nyfiken på Prada Luna Rossa och Tom Ford Noir. Har dock inte läst så mycket positivt om den sistnämda. Visserligen ingen nyhet men jag är sugen på att försöka få tag på Kristiansand New York som ska påminna om D&G BY, vilken jag älskar. Vad finns det mer för nyheter i höst/vinter tro?
Noir har jag heller inte läst speciellt övertygande recensioner på, verkar ju inte alls positivt. Luna Rossa vet jag ingenting om, ännu en intetsägande doft?
Aldrig varit något större fan av Prada heller. Deras senaste dofter har varit tråkiga.

Kan ej jämföra Kristiansand med BY eftersom jag aldrig doftat på BY, men Kristiansand är väl helt ok, men ingenting jag personligen hade köpt en flaska av...

Hört att Versace ska släppa en ny doft, men den hyser jag heller inga större förhoppningar kring. Trist, känns som designersidan helt har gått ur spår.
Citera
2012-10-04, 15:14
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Noir har jag heller inte läst speciellt övertygande recensioner på, verkar ju inte alls positivt. Luna Rossa vet jag ingenting om, ännu en intetsägande doft?
Aldrig varit något större fan av Prada heller. Deras senaste dofter har varit tråkiga.

Kan ej jämföra Kristiansand med BY eftersom jag aldrig doftat på BY, men Kristiansand är väl helt ok, men ingenting jag personligen hade köpt en flaska av...

Hört att Versace ska släppa en ny doft, men den hyser jag heller inga större förhoppningar kring. Trist, känns som designersidan helt har gått ur spår.
Nä, känns inte direkt som att det är några nyheter som sticker ut. Det jag läst om Luna Rossa är att den ska vara som en marin version av Infusion, och Infusion gillar jag inte.

Var testade du Kristiansand? Eftersom jag själv inte testat den vet jag givetvis inte om liknelsen stämmer.

Annars tycker jag bara det är massa flankers som släpps. Och de går jag helt enkelt förbi. Om jag inte skulle höra några väldigt bra omdömen vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in