2010-10-01, 20:49
Medlem
hksnismos avatar
Är lite besviken på paco rabanne 1 million tycker inte den luktar gott på mig kört lite doft test med den på armen emot, diesel fuel for life och only the brave och på mig är dom betydligt bättre.

Men den funkar säkert bra på någon annan! ska sluta köpa parfymer nu på måfå utan luka på mig själv först =)

Men en måfå parfym till måste jag testa Rochas Man
Citera
2010-10-02, 18:24
Medlem
fidelios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenjiringu
Jag söker en parfym som luktar 'höst', alltså lite kryddigt men ändå friskt, typ äpple med kryddor eller mossig fuktig barrskog. Det viktigaste är att parfymen ger höstkänsla.

Creed silver mountain water är en mycket bra doft under höst/vinter/vår.
Den är dock väldigt dyr.
Citera
2010-10-02, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fidelio
Creed silver mountain water är en mycket bra doft under höst/vinter/vår.
Den är dock väldigt dyr.

Skulle inte rekommendera SMW för varken höst eller vinter. Sommar/vår passar den nog bra som! Testa gära Green Irish Tweed för en lite mer höstigare känsla...
Citera
2010-10-02, 22:10
Medlem
irrblosss avatar
När vi nu är inne på lite dyrare dofter måste jag rekommendera Amouage Silver - min nya favoritdoft för hösten. Passar iofs året runt, men det finns noter i den som passar utmärkt till hösten, t.ex. plommon, patchouli, sandelträ, ambra och rökelse. Dessutom doftar den riktigt "gentlemanligt" utan att dofta gammal gubbe - dock bör man nog vara 25+ för att uppskatta den.
Citera
2010-10-02, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
När vi nu är inne på lite dyrare dofter måste jag rekommendera Amouage Silver - min nya favoritdoft för hösten. Passar iofs året runt, men det finns noter i den som passar utmärkt till hösten, t.ex. plommon, patchouli, sandelträ, ambra och rökelse. Dessutom doftar den riktigt "gentlemanligt" utan att dofta gammal gubbe - dock bör man nog vara 25+ för att uppskatta den.

Provar du ut dofterna innan du köper dem? Jag menar, jag vet inte var man kan finna Amouage i Stockholm, och Stockholm är väl ändå då den stad som skall ha det mesta i Sverige. Bara försäljningställen för tex Creed är ytterst begränsad. Läser du recensioner och typ Basenotes och chansar lite vilt?

Edit: du köper nog givetvis prover...
Citera
2010-10-03, 00:02
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Provar du ut dofterna innan du köper dem? Jag menar, jag vet inte var man kan finna Amouage i Stockholm, och Stockholm är väl ändå då den stad som skall ha det mesta i Sverige. Bara försäljningställen för tex Creed är ytterst begränsad. Läser du recensioner och typ Basenotes och chansar lite vilt?

Edit: du köper nog givetvis prover...
Jo först läser man och försöker få en känsla för doften. Sedan blir det prover och slutligen, om man gillar doften blir det en flaska . Ibland får man dock en så stark känsla för doften att man "blindköper" den. Ibland blir det fullträff och ibland mindre bra .
Citera
2010-10-05, 00:01
Avstängd
jugbandbluess avatar
dior homme intense luktar gott när man precis tagit på sig den, men efter några timmar luktar den gammal fis. ett tips bara.
Citera
2010-10-05, 00:14
Medlem
Tycker personligen att Dior Homme och Dior Homme Intense doftar som läppstift. Äger Intensen idag, vilket är lite synd - men ens näsa förändras ju. Ägde Dior Homme när den kom ut, och tycker än idag att den doftar bättre än Intensen, även om det är ingenting jag skulle köpa igen.
Citera
2010-10-05, 00:34
Avstängd
jugbandbluess avatar
ja framförallt förändras ju aromen enormt efter några timmars användande, vilket man inte kan säga om mina versace pour homme eller van gils som jag kör annars. glad att jag inte köpte skiten utan gjorde "hit and run" på kicks. och med "fis" i mitt förra inlägg menade jag just fis, det luktade fis. fis-dior.
Citera
2010-10-05, 01:41
Medlem
shariqduponts avatar
Haha vad i helvete snackar ni om, att Dior Homme Intense skulle lukta fis!?

Tycker att den luktar jävligt gott och förra veckan när jag hade varit ute på krogen gick jag till gymmet dagen efter och fick en komplimang av en brud som också undrade vart jag köpt min parfym.

Sprutar ni väldigt lite eller lägger den på kläderna eller något? För jag tycker den luktar äckligt när den hamnar på mina jackor, därför sprutar jag bara på halsen.

Annars gillar jag calvin kleins intense - euphoria, den är fin!
Citera
2010-10-05, 23:27
Medlem
Fick inget svar förra gången så får väl försöka en gång till..

Jag använder mycket söta parfymer såsom one million och diesel only the brave. Men behöver någonting att skifta med, så har funderingar på att köpa en parfym med lite mer inslag av citrus eller liknande. Har testat typ ADG som många verkar gilla men tycker verkligen den luktar svettig turk/fjortis! Så är det någon som har förslag på vilka parfymer jag kan testa som luktar fräscht och gärna lite citrus?
Citera
2010-10-05, 23:41
Medlem
asteaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shempii
Fick inget svar förra gången så får väl försöka en gång till..

Jag använder mycket söta parfymer såsom one million och diesel only the brave. Men behöver någonting att skifta med, så har funderingar på att köpa en parfym med lite mer inslag av citrus eller liknande. Har testat typ ADG som många verkar gilla men tycker verkligen den luktar svettig turk/fjortis! Så är det någon som har förslag på vilka parfymer jag kan testa som luktar fräscht och gärna lite citrus?

hmm citrus ...Jag tycker dolce gabana(?) "The One" är fräsh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in