2011-03-15, 01:40
Medlem
dantisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Varför finns aldrig Chanels herrdofter att köpa på nätet? Jag gillar Allure Sport och Edition Blanche men jag hittar aldrig dem på nätet?

http://www.nordicfeel.se/brands.aspx?brand=Chanel&category=Parfym&sex=Herr
Citera
2011-03-15, 21:35
Medlem
Jorups avatar
Någon som kan tipsa om någon parfym med en stark maskulin doft, inte så söt doft utan mer... Vet inte vad jag ska kalla det men "karl-doft"...

Har en 1 Million by Paco Rabanne men skulle vilja ha en till doft som inte är lika söt!
Citera
2011-03-15, 22:09
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorup
Någon som kan tipsa om någon parfym med en stark maskulin doft, inte så söt doft utan mer... Vet inte vad jag ska kalla det men "karl-doft"...

Har en 1 Million by Paco Rabanne men skulle vilja ha en till doft som inte är lika söt!
En läderdoft kanske - t.ex. Knize Ten, brukar uppfattas som manligt av många. Själv har jag dock lite svårt för sådana dofter. Annars finns det ju många träiga dofter, t.ex. Comme de Garçons Hinoki eller Diptyque Tam Dao, eller någon doft som baserar sig på vetiver.
Citera
2011-03-15, 22:12
Medlem
Jorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
En läderdoft kanske - t.ex. Knize Ten, brukar uppfattas som manligt av många. Själv har jag dock lite svårt för sådana dofter. Annars finns det ju många träiga dofter, t.ex. Comme de Garçons Hinoki eller Diptyque Tam Dao, eller någon doft som baserar sig på vetiver.

Tack för tipsen! Hade tänkt sticka in till staden och testa några dofter i veckan, ska definitivt kolla upp dessa.
Citera
2011-03-17, 07:11
Medlem
RedCrabs avatar
Vilka parfymer anses var gubbiga och varför?

Någon som kan ge mig tips på en parfym som luktar viol?
Citera
2011-03-17, 16:59
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedCrab
Vilka parfymer anses var gubbiga och varför?

Någon som kan ge mig tips på en parfym som luktar viol?
Starka dofter och dofter som funnits med sedan typ 50-talet eller ännu tidigare kan av en del anses gubbiga. Även dofter med vissa doftnoter som inte längre används i någon större utsträckning i moderna parfymer kan anses som gubbiga. Personligen tycker jag de flesta parfymer med ekmossa (som numera är förbjudet i EU) doftar lite gubbe.

När det gäller viol finns det ju dels de som doftar violblad och dels de som doftar som själva blomman. Personligen föredrar jag viollövsdoften. Hittas bland annat i Creed Green Irish Tweed (en av mina absoluta favoriter), Grey Flannel (riktigt trevlig och billig) och Eau de Cartier (som jag personligen tycker är för tråkig).

Sedan finns det en trevlig violblomsdoft också, som dock kan uppfattas som ganska tantig/gubbig, men jag gillar den riktigt mycket. Den heter Midnight Violet och tillverkas av Ava Luxe. Tror bara att den finns att beställa direkt från hennes hemsida, det var iaf så jag fick tag i den.
Citera
2011-03-17, 22:30
Medlem
Ozknybergs avatar
Nu är det snart på tiden för mig att införskaffa mig en ny parfym, den senaste och som man fortfarande kör med är Fahrenheit men har tröttnat rejält på den, funkar ibland men att använda den varje dag känns hyffsat trött. Acqua Di Gio som även är min favorit ska det bli denna gång!

Men ni kanske kan tipsa om några andra? Dock så lutar det som sagt åt Acqua Di Gio men alla tips är välkommna, dock så behöver det inte vara dom dyraste då plånkan inte tillåter det.
Citera
2011-03-18, 10:05
Medlem
Någon som har provat alla Byredo dofterna?

Köpte mig Byredo Bal D'Afrique för ett tag sen och måste säga att jag verkligen älskar den, visserligen är den unisex men det är ingenting jag bryr mig om. Får frågor både från tjejer och killar om vad det är för doft jag har och vart man kan köpa.. Den håller i sig ett bra tag och dofterna ändras ju längre du haft den på dig. Bäst tycker jag den luktar efter ett par timmars användning..
Citera
2011-03-18, 16:42
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snookiz
Någon som har provat alla Byredo dofterna?

Köpte mig Byredo Bal D'Afrique för ett tag sen och måste säga att jag verkligen älskar den, visserligen är den unisex men det är ingenting jag bryr mig om. Får frågor både från tjejer och killar om vad det är för doft jag har och vart man kan köpa.. Den håller i sig ett bra tag och dofterna ändras ju längre du haft den på dig. Bäst tycker jag den luktar efter ett par timmars användning..
Har testat de flesta utom de senaste ouddofterna. Även jag har Bal D'Afrique som är helt ok, fast jag har börjat tröttna lite på den. Den har en lite sötsliskig doft i bakgrunden som även finns (fast i större omfattning) i Pulp.

Tycker Byredo överlag känns som "designerdofter" till nischpriser. Bal D'Afrique är den enda Byredo jag har testat som jag tycker är något att ha. Köpte även Chembur utan att provdofta den först, men den funkade inte alls så jag sålde den. Finns så mycket andra dofter som är mycket mer intressanta att lägga tid och pengar på.
Citera
2011-03-23, 17:33
Medlem
Köpte lite halvt på chansning Acqua Di Gio som deo!

Men va fasen, luktar ju som vilken turkdusch som helst? Vill folk ens lukta så?
Citera
2011-03-23, 17:38
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-Najs
Vill folk ens lukta så?
Nej inte om man har en fungerande näsa . Har känt Axe-deos dofta bättre än AdG.
Citera
2011-03-23, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Nej inte om man har en fungerande näsa . Har känt Axe-deos dofta bättre än AdG.

Märkte det... helvete för impulsköp... -200 kr i plånboken då

Någon som har ett tips på en deo som inte luktar som jag nyss nämnde.
Syftar nu självklart på en "parfymdeo" om man nu kan kalla dom så, en deo baserad på en parfymsort... ni hajjar!
Senast redigerad av Inte-Najs 2011-03-23 kl. 18:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in