2020-10-12, 13:06
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Har alltid avfärdat Bleu de Chanel då jag tyckt doften är sjukt tråkig. Sen efter att ha använt en after shave-lotion som tydligen var inspirerad av just bdc så har jag försökt testa skiten ur bdc för att se om den är bra eller anus. Köpte hem 5 ml av de tre olika varianterna, edt, edp och parfum. Har kommit fram till att jag tycker edt’n är bäst men prestandan är sisådär. Både edp och parfum doftar helt annorlunda och projektionen känns som den blir ännu tristare med dessa.
Har nästan vänt när det kommer till bdc som just en allround-doft men vettefan om jag tycker den är så kul ändå.

Men har du testat YSL L’Homme? Det är en doft som flygit under radarn för egen del som efter en del testande är rätt trevlig på alla sätt. Väldigt allround också.

Vad jag kan minnas har jag inte provat den så jag skriver ner den i listan över dofter att prova i fysisk affär här i stan. Jag har för mig att jag hört gott om den förut från olika källor.
Citera
2020-10-12, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Vad jag kan minnas har jag inte provat den så jag skriver ner den i listan över dofter att prova i fysisk affär här i stan. Jag har för mig att jag hört gott om den förut från olika källor.

Den är god, men något söt. Den gör sig jädrans bra på min kropp enligt sambon, men det är ingenting jag skulle använda under kallare tider.
Citera
2020-10-12, 16:28
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Behöver uppdatera mig lite. Behöver en vinter och en sommarparfym.

Använder mig i dagsläget av Creed Aventus under sommaren och Farenheit dior på vintern (Ja, ja vet...)
Men även Floris - Santal.
Vill ha en sportig doft under sommaren, men har verkligen tröttnat på citrusdofterna.

På vintern vill jag ha något kraftigare. Testat en del från Penhaligon's men tycker att tobaks- och rosdofterna tar över för mycket.

Så vem kan presentera mig en 4 -5 parfymer som lyckas få varenda jävel på fall?

Svårt för sommardofter

Vinter/höst: Layton, kalan, herod
Citera
2020-10-12, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Ståtlig
Svårt för sommardofter

Vinter/höst: Layton, kalan, herod

Hört en del om Layton men aldrig testat.
Vilken skulle du föredra av dessa 3?
Citera
2020-10-12, 21:23
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:

Layton med toner av äpple är grymt bra, Herod har sköna toner av tobak och körsbär. Kalan är mer stram/kryddig mycket peppar och muskot.
Citera
2020-10-12, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Layton med toner av äpple är grymt bra, Herod har sköna toner av tobak och körsbär. Kalan är mer stram/kryddig mycket peppar och muskot.

Där råkade man göra ett blindköp. Hoppas tusan den är bra nu.
Fick nöja mig med 75 ml, Layton.

Blev lite sugen på att fylla på förrådet lite mer. Vilka av nedan skulle ni rekommendera?

Tom Ford - Ombre Leather, Bleu De chanel, Terre D'Hermes Eau Intense, Chanel Egoiste, Armani Code Absolu Giorgio Armani, Explorer Montblanc, Gentleman Givenchy, Luna Rossa Black Parada, Oud For greatness Intio. Sauvage dior. Creed aventus (använder denna just nu).
Senast redigerad av Gotlaborj 2020-10-12 kl. 21:57.
Citera
2020-10-13, 09:56
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Citat:

Jag skulle föredra Layton eftersom den är mångsidig & kan egentligen användas till vilket tillfälle somhelst. Här har vi friskhet i form av äpple & kryddighet i form av peppar samt sötma från vanilj. Det som fick mig totalt hooked på layton var att alla dessa tre ting är så oerhört balanserade
Citera
2020-10-13, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Ståtlig
Jag skulle föredra Layton eftersom den är mångsidig & kan egentligen användas till vilket tillfälle somhelst. Här har vi friskhet i form av äpple & kryddighet i form av peppar samt sötma från vanilj. Det som fick mig totalt hooked på layton var att alla dessa tre ting är så oerhört balanserade

75 ml inhandlat på blindköp. Gav mig dock mer sug att fylla på förrådet.
Några fler rekommendationer?
Citera
2020-10-13, 09:58
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Citat:

Blev lite sugen på att fylla på förrådet lite mer. Vilka av nedan skulle ni rekommendera?

Tom Ford - Ombre Leather, Bleu De chanel, Terre D'Hermes Eau Intense, Chanel Egoiste, Armani Code Absolu Giorgio Armani, Explorer Montblanc, Gentleman Givenchy, Luna Rossa Black Parada, Oud For greatness Intio. Sauvage dior. Creed aventus (använder denna just nu).

Av dessa:

Ombre leather - Enl mig den nästa läderdoften
Bleu de chanel (parfum)

Dessa två innehar jag dessutom själv
Citera
2020-10-13, 11:05
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Stort tack! Hur skulle du säga att att Chanel Platinum Egoiste formar sig? Är det en overall-parfym, och vilka toner är störst?

Tom Ford har jag lite svårt för. Tycker inte riktigt jag kan bära upp Tom ford alls.

Skulle säga att den är ganska overall, skulle funka även på kontoret och nattklubben imo. Jag tänker lite 90-talet och wall street med kostymer och mycket pengar.
Det är ju en hel del blommor i doften med en lätt träig bakgrund. Lavendel är väl kanske den mest framträdande noten för egen del.

Nu är ju Grey Vetiver ganska lättburen, maskulin och lite sportig skulle jag säga. Prestandan är väl lite sisådär men funkar om man inte kräver doft över hela dagen.

Citat:
Där råkade man göra ett blindköp. Hoppas tusan den är bra nu.
Fick nöja mig med 75 ml, Layton.

Hoppas du gillar vanilj...jag kan köpa att Layton är poppis men för egen del så tycker jag vaniljen tar över alldeles för mycket.
Citera
2020-10-13, 11:12
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Ombre Leather är ganska bra, går ju i samma DNA som Tuscan Leather fast betydligt mer lättburen av det jag har testat den.
Ang BdC så skrev jag lite om den för några inlägg sen, testa ALLA varianter noga.
Lägg ner Sauvage direkt, den har väl varenda kotte på stan mer eller mindre.
Citera
2020-10-14, 06:43
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Lägg ner Sauvage direkt, den har väl varenda kotte på stan mer eller mindre.

Helt enig i detta!
Förstår verkligen inte vad som gör sauvage så speciell.. den är så tråkig och simpel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in