Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-03, 00:25
  #13333
Medlem
Euphoria for men tycker jag har bra tyngd. Men var försiktig för mycket skämmer allt. En puff under varje arm räcker inget blaskande på halsen den håller hela kvällen. Du vill ju inte skrämma bort damerna.
Citera
2018-12-03, 00:56
  #13334
Medlem
Grankulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Rekommendera en aftershave som luktar stiligt. Inte billigt och slaskigt.

Vad använder presidenter, kungar, generaler och amiraler? Så vill jag lukta.
Många använder sig av Creed eller tom Ford när dem vill lyxa till sig. Om du bor i sthlm borde du tagga till nk och Åhléns och lukta på dem märkena. Oerhört dyra om man jämför med andra märken, men det är ju upp till en själv om man tycker det är värt det eller inte
Citera
2018-12-03, 10:38
  #13335
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Rekommendera en aftershave som luktar stiligt. Inte billigt och slaskigt.

Vad använder presidenter, kungar, generaler och amiraler? Så vill jag lukta.

Best bang for the buck tycker jag Proraso och Speick är. Den vanliga gröna Proraso är en favorit.
Vill du gå lite dyrare och imo doftmässigt bättre så har du Acqua di Parma. Klassisk Italiens herre har du där. Tycker deras balm är oerhört trevlig på alla sätt. Splashen är också bra men balmen är lite enklare att dosera bra. Vanliga Colonia, Colonia Essenza eller Colonia Intensa är bra alla tre. Mest vilken doft man tycker är bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av Grankula
Många använder sig av Creed eller tom Ford när dem vill lyxa till sig. Om du bor i sthlm borde du tagga till nk och Åhléns och lukta på dem märkena. Oerhört dyra om man jämför med andra märken, men det är ju upp till en själv om man tycker det är värt det eller inte

Är osäker på om NK säljer just aftershaves från Creed eller Tom Ford öht. Parfymer ja, men inte aftershaves. Skulle dock aldrig själv lägga dom pengarna på just en aftershave.
Citera
2018-12-03, 11:54
  #13336
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Best bang for the buck tycker jag Proraso och Speick är. Den vanliga gröna Proraso är en favorit.
Vill du gå lite dyrare och imo doftmässigt bättre så har du Acqua di Parma. Klassisk Italiens herre har du där. Tycker deras balm är oerhört trevlig på alla sätt. Splashen är också bra men balmen är lite enklare att dosera bra. Vanliga Colonia, Colonia Essenza eller Colonia Intensa är bra alla tre. Mest vilken doft man tycker är bäst.



Är osäker på om NK säljer just aftershaves från Creed eller Tom Ford öht. Parfymer ja, men inte aftershaves. Skulle dock aldrig själv lägga dom pengarna på just en aftershave.

Luktar inte Proraso billigt och syntetiskt då?

Jag undrar hur den här luktar. Dock ganska dyr. https://www.gents.se/floris-no-89-af...stomer-reviews
Citera
2018-12-03, 14:29
  #13337
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Luktar inte Proraso billigt och syntetiskt då?

Jag undrar hur den här luktar. Dock ganska dyr. https://www.gents.se/floris-no-89-af...stomer-reviews

Jag tycker Proraso luktar barberare. Det är ingen direkt ”parfymig” doft. Bara fräsch mest och lite skön kylande mentol i. Skadar ju inte att testa med tanke på att den bara kostar lite över en hundring.

Möjligt att gents har prover på Floris dofter. Då borde du få en bra idé om själva doften. Borde ju inte skilja sig jättemycket mot parfymen.
Citera
2018-12-03, 16:56
  #13338
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Luktar inte Proraso billigt och syntetiskt då?

Jag undrar hur den här luktar. Dock ganska dyr. https://www.gents.se/floris-no-89-af...stomer-reviews

https://www.gents.se/floris-no-89-edt-sample
Citera
2018-12-03, 20:24
  #13339
Medlem
Nån som har testat Lacoste L homme?? Söker efter en billig parfym som luktar ok som jag vill ha till vardags. Nån som luktar sådär som gillar.
Citera
2018-12-04, 19:37
  #13340
Medlem
Ninjors avatar
Letar efter Gucci Pour Homme II. Verkar omöjlig att hitta. Någon som bläddrat förbi den på någon utländsk sida som är värd att beställa från?
Citera
2018-12-05, 16:04
  #13341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor
Letar efter Gucci Pour Homme II. Verkar omöjlig att hitta. Någon som bläddrat förbi den på någon utländsk sida som är värd att beställa från?

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med att hitta den, men kan däremot tipsa dig om Hanae Mori - HiM, som doftar väldigt likt men med dubbelt så bra styrka/hållbarhet
Citera
2018-12-06, 19:02
  #13342
Medlem
Ninjors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raevunge
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med att hitta den, men kan däremot tipsa dig om Hanae Mori - HiM, som doftar väldigt likt men med dubbelt så bra styrka/hållbarhet
När jag googlar får jag fram två olika varianter, en ljus flaska och en mörk.

Är det verkligen den mörka, med trä på förpackningen? Isf är det nog världens mest vilseledande förpackning och flaska om man ser till doften jag söker. :-)
Citera
2018-12-06, 19:13
  #13343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor
När jag googlar får jag fram två olika varianter, en ljus flaska och en mörk.

Är det verkligen den mörka, med trä på förpackningen? Isf är det nog världens mest vilseledande förpackning och flaska om man ser till doften jag söker. :-)

Ja, det är den mörka brunaktiga flaskan, HiM.

Den ljusa flaskan heter HM, är rätt så feminin och luktar citrongodis.
__________________
Senast redigerad av Raevunge 2018-12-06 kl. 19:15.
Citera
2018-12-06, 19:43
  #13344
Medlem
Ninjors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raevunge
Ja, det är den mörka brunaktiga flaskan, HiM.

Den ljusa flaskan heter HM, är rätt så feminin och luktar citrongodis.
Då kan jag bara tacka för tipset! Jag ska helt klart kolla upp den.

Trevlig kväll!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback