2020-10-08, 12:40
Medlem
Tullamores avatar
Blindköpte Burberry London då vissa här talat varmt om den. Blev mycket nöjd
Citera
2020-10-11, 02:17
Medlem
Mindmes avatar
Vad tycker ni om Creeds parfymer?
Citera
2020-10-11, 11:32
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindme

Överlag en ganska enkel inkörsport till nicheparfymer. Flera är enkla att gilla och bära. Prisnivån har dock höjts ganska markant på senare år. Fyra av mina favoritdofter kommer från Creed.
Citera
2020-10-11, 16:55
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindme

Aventus är fin
Resterande creed parfymer har jag inte mycket övers för. Tycker inte de är unika nog.
Citera
2020-10-11, 20:03
Medlem
Harry_s avatar
värt att köpa Kilian?
Citera
2020-10-11, 21:46
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
värt att köpa Kilian?

Hur menar du?
Citera
2020-10-11, 22:21
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Hur menar du?

fastnade för Back Phantom
kan man köpa och använda påfyllning?
den är ju halva priset om man jämför

https://www.parfumdreams.se/Kilian/T...dex_69006.aspx
Senast redigerad av Harry_ 2020-10-11 kl. 22:25.
Citera
2020-10-12, 08:02
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
fastnade för Back Phantom
kan man köpa och använda påfyllning?
den är ju halva priset om man jämför

https://www.parfumdreams.se/Kilian/T...dex_69006.aspx

Nu vet jag inte exakt vad som ingår med den refillen. Jag köpte själv en refill av Intoxicated och då fick man ju pipett och en liten atomizer med i förpackningen. Det ser ju lite ut som Kilian har ändrat utseendet på vissa nyare.

Såg ut så här: https://www.parfumdreams.se/Kilian/D...dex_42229.aspx

I värsta fall får du väl skaffa en egen atomizer som du kan hälla över i.
Citera
2020-10-12, 10:53
Medlem
General.Maximus.s avatar
Jag är ute efter att prova på några nya parfymer och efterfrågar tips på vad som skulle kunna vara intresse då jag inte är superbevandrad inom doftområdet. Tanken är att beställa ett gäng (5-10 stycken) prover via någon sida som erbjuder ett brett sortiment.

Jag bor i Sundsvall så de ställen som säljer parfymer här är Kicks och Åhléns så det är rätt många märken jag inte har tillgång till men det finns ju helt klart många i dessa affärer som skulle kunna passa in på vad jag letar efter.

Det jag främst är ute efter är en doft som fungerar till vardags med allt vad det innebär, i princip någon som inte är allt för påträngande på jobbet eller gymmet men som ändå lyckas att sticka ut och inte är något som var och varannan person har. Någonting som skulle kunna vara en allsidig signaturdoft. Skulle jag beställa eller bli rekommenderad någon som inte riktigt passar in i denna bild är det förstås inte hela världen, jag kanske upptäcker någon som passar perfekt till andra situationer än de listade ovan.

Några dofter som jag gillar, men som inte nödvändigtvis passar in i beskrivningen ovan, är:
  • Acqua di Parma - Colonia EdC
  • Creed - Aventus (särskilt fruktnoterna. Rökigheten är jag inte superstort fan av)
  • Reyane Tradition - Insurrection II Pure (som enligt säljaren ska vara utformad för att imitera Aventus)
  • Hermes - Terre d'Hermes EdT
  • Valentino - Uomo
  • Tom Ford - Oud Wood
  • Calvin Klein - Summer 2020 (tycker denna påminner en del om AdP Colonia pga. att jag associerar båda med havsnoter och citrus som inte är för sur.)
  • Calvin Klein - One
  • Kilian - Back to Black
  • Kilian - Straight to Heaven

Några dofter eller märken som jag har haft ögonen på och skulle vilja prova är:
  • Parfums de Marly - Layton
  • Parfums de Marly - Pegasus
  • Chanel - Bleu de Chanel, EdT och EdP (denna ska jag testa i affär)
  • Chanel - Allure Homme Sport, Eau Extréme (denna ska jag testa i affär)
  • Frederic Malle

Alla tips, tankar och idéer är välkomna!
Citera
2020-10-12, 12:14
Medlem
Behöver uppdatera mig lite. Behöver en vinter och en sommarparfym.

Använder mig i dagsläget av Creed Aventus under sommaren och Farenheit dior på vintern (Ja, ja vet...)
Men även Floris - Santal.
Vill ha en sportig doft under sommaren, men har verkligen tröttnat på citrusdofterna.

På vintern vill jag ha något kraftigare. Testat en del från Penhaligon's men tycker att tobaks- och rosdofterna tar över för mycket.

Så vem kan presentera mig en 4 -5 parfymer som lyckas få varenda jävel på fall?
Senast redigerad av Gotlaborj 2020-10-12 kl. 12:19.
Citera
2020-10-12, 12:50
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Jag är ute efter att prova på några nya parfymer och efterfrågar tips på vad som skulle kunna vara intresse då jag inte är superbevandrad inom doftområdet. Tanken är att beställa ett gäng (5-10 stycken) prover via någon sida som erbjuder ett brett sortiment.

Jag bor i Sundsvall så de ställen som säljer parfymer här är Kicks och Åhléns så det är rätt många märken jag inte har tillgång till men det finns ju helt klart många i dessa affärer som skulle kunna passa in på vad jag letar efter.

Det jag främst är ute efter är en doft som fungerar till vardags med allt vad det innebär, i princip någon som inte är allt för påträngande på jobbet eller gymmet men som ändå lyckas att sticka ut och inte är något som var och varannan person har. Någonting som skulle kunna vara en allsidig signaturdoft. Skulle jag beställa eller bli rekommenderad någon som inte riktigt passar in i denna bild är det förstås inte hela världen, jag kanske upptäcker någon som passar perfekt till andra situationer än de listade ovan.

Några dofter som jag gillar, men som inte nödvändigtvis passar in i beskrivningen ovan, är:
  • Acqua di Parma - Colonia EdC
  • Creed - Aventus (särskilt fruktnoterna. Rökigheten är jag inte superstort fan av)
  • Reyane Tradition - Insurrection II Pure (som enligt säljaren ska vara utformad för att imitera Aventus)
  • Hermes - Terre d'Hermes EdT
  • Valentino - Uomo
  • Tom Ford - Oud Wood
  • Calvin Klein - Summer 2020 (tycker denna påminner en del om AdP Colonia pga. att jag associerar båda med havsnoter och citrus som inte är för sur.)
  • Calvin Klein - One
  • Kilian - Back to Black
  • Kilian - Straight to Heaven

Några dofter eller märken som jag har haft ögonen på och skulle vilja prova är:
  • Parfums de Marly - Layton
  • Parfums de Marly - Pegasus
  • Chanel - Bleu de Chanel, EdT och EdP (denna ska jag testa i affär)
  • Chanel - Allure Homme Sport, Eau Extréme (denna ska jag testa i affär)
  • Frederic Malle

Alla tips, tankar och idéer är välkomna!

Har alltid avfärdat Bleu de Chanel då jag tyckt doften är sjukt tråkig. Sen efter att ha använt en after shave-lotion som tydligen var inspirerad av just bdc så har jag försökt testa skiten ur bdc för att se om den är bra eller anus. Köpte hem 5 ml av de tre olika varianterna, edt, edp och parfum. Har kommit fram till att jag tycker edt’n är bäst men prestandan är sisådär. Både edp och parfum doftar helt annorlunda och projektionen känns som den blir ännu tristare med dessa.
Har nästan vänt när det kommer till bdc som just en allround-doft men vettefan om jag tycker den är så kul ändå.

Men har du testat YSL L’Homme? Det är en doft som flygit under radarn för egen del som efter en del testande är rätt trevlig på alla sätt. Väldigt allround också.

Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Behöver uppdatera mig lite. Behöver en vinter och en sommarparfym.

Använder mig i dagsläget av Creed Aventus under sommaren och Farenheit dior på vintern (Ja, ja vet...)
Men även Floris - Santal.
Vill ha en sportig doft under sommaren, men har verkligen tröttnat på citrusdofterna.

På vintern vill jag ha något kraftigare. Testat en del från Penhaligon's men tycker att tobaks- och rosdofterna tar över för mycket.

Så vem kan presentera mig en 4 -5 parfymer som lyckas få varenda jävel på fall?

Creed GIT, Chanel Platinum Egoiste på sommaren, Frederic Malle - Musc Ravageur, YSL Body Kouros på vintern?
Bubblare, Tom Ford Grey Vetiver edp på sommaren, Maya Njie - Tobak på vintern.
Citera
2020-10-12, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Har alltid avfärdat Bleu de Chanel då jag tyckt doften är sjukt tråkig. Sen efter att ha använt en after shave-lotion som tydligen var inspirerad av just bdc så har jag försökt testa skiten ur bdc för att se om den är bra eller anus. Köpte hem 5 ml av de tre olika varianterna, edt, edp och parfum. Har kommit fram till att jag tycker edt’n är bäst men prestandan är sisådär. Både edp och parfum doftar helt annorlunda och projektionen känns som den blir ännu tristare med dessa.
Har nästan vänt när det kommer till bdc som just en allround-doft men vettefan om jag tycker den är så kul ändå.

Men har du testat YSL L’Homme? Det är en doft som flygit under radarn för egen del som efter en del testande är rätt trevlig på alla sätt. Väldigt allround också.

Creed GIT, Chanel Platinum Egoiste på sommaren, Frederic Malle - Musc Ravageur, YSL Body Kouros på vintern?
Bubblare, Tom Ford Grey Vetiver edp på sommaren, Maya Njie - Tobak på vintern.

Stort tack! Hur skulle du säga att att Chanel Platinum Egoiste formar sig? Är det en overall-parfym, och vilka toner är störst?

Tom Ford har jag lite svårt för. Tycker inte riktigt jag kan bära upp Tom ford alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in