Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-27, 18:35
  #12133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokowski
Fint Hur mycket är det mesta du beställt för?

Beställt samples för 500-600 om jag inte minns fel - men kan ha varit inkl. frakt. För mig att leveransen tog 10-14 dagar.
Citera
2016-05-27, 21:54
  #12134
Medlem
Tack för alla svar. Tänkte mig beställa runt 10 samples från dem i veckan. Gillar allmänt fräscha samt citrusdofter. Är det någon/några parfymer jag inte får missa att klicka hem en sample på? Kille på 20 år.
Citera
2016-05-29, 15:55
  #12135
Medlem
Testade TF neroli Portofino och kan säga att det doftar citron cologna såndär turkiskt citronvatten parfym eller vad det är.
Sån cologna kostar en spottstyver jämfört mot just neroli portofino
Citera
2016-05-30, 09:30
  #12136
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdnf
Testade TF neroli Portofino och kan säga att det doftar citron cologna såndär turkiskt citronvatten parfym eller vad det är.
Sån cologna kostar en spottstyver jämfört mot just neroli portofino

Tror mycket väl Tom Ford visste vad han gjorde när han "snodde" doften. Ett av originalen är väl vad jag förstår Maurer & Wirtz - 4711 och dom är onekligen lika. Skillnaden är ju att 4711 försvinner lika fort som man sprayar den på sig medan Neroli Portofino faktiskt har bra hållbarhet för den typen av doft. En av få Private Blend-dofter jag faktiskt är rätt sugen på att ha en flaska av nu till sommaren men minuset är som sagt priset.
Skulle hellre spara mina pengar och köpt Clive Christians 1872 for Men, skitdyr men grymt fin doft.
Citera
2016-05-31, 20:36
  #12137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokowski
Tack för alla svar. Tänkte mig beställa runt 10 samples från dem i veckan. Gillar allmänt fräscha samt citrusdofter. Är det någon/några parfymer jag inte får missa att klicka hem en sample på? Kille på 20 år.

http://www.fragrantica.com/notes/

Bara att klicka i vilken typ av citrus du är ute efter

Men en vanlig till ok pris är väl Calvin Klein (ck) - One
Citera
2016-06-02, 07:09
  #12138
Medlem
Bendriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokowski
Tack för alla svar. Tänkte mig beställa runt 10 samples från dem i veckan. Gillar allmänt fräscha samt citrusdofter. Är det någon/några parfymer jag inte får missa att klicka hem en sample på? Kille på 20 år.

Eftersom vi nyss nämnde den så är mitt förslag Aqua Universalis av Maison Francis Kurkdjian. En annan citrus jag kom att tänka på är Chanel Allure Homme Sport Edition Blanche men den kanske du kan testa i butik lika gärna.
Citera
2016-06-06, 00:34
  #12139
Medlem
MP-44s avatar
Jag söker en parfym som är väldigt citrus frisk. Det finns 1000 sorters parfym och jag gillar citrus/fräsh. Men vet inte vad jag ska titta på. Så alla tips mottages.
Citera
2016-06-06, 11:13
  #12140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MP-44
Jag söker en parfym som är väldigt citrus frisk. Det finns 1000 sorters parfym och jag gillar citrus/fräsh. Men vet inte vad jag ska titta på. Så alla tips mottages.

För dagtid på sommaren skulle jag köra Dior Sport, Allure Sport (Chanel), Versace Pour Homme eller varför inte YSL L'Homme. Det finns även lite billigare parfymer som är jävligt fina för varma dagar (dagtid) på sommaren. Några guldkorn är Lanvin Sport, Nautica Voyage eller Perry Ellis 360 RED. Klassparfymer till budgetpriser. Samtiga av dessa har citrus inslag. Aqua di Parma kollektionen är också rätt vass.

För nattklubben på sommaren. Vill du ha mycket komplimanger så skulle jag säga Dior Sauvage eller Paco Rabbane Invictus. Visst, parfymsnobbar förkastar dessa parfymer men faktum är att tjejer älskar dem. De är inte mina favoriter och de är inte särskilt sofistikerade men de går verkligen hem. Även Paco Rabbabes 1 million får räknas till nämnda kategori. Känns dock som att varannan snubbe använder just den. Du kommer inte att lukta unikt. Gillar du Allure Sport så testa Eau Extreme versionen för kvällen. Ännu vassare än vanliga Allure Sport.

Kör du kostym, kör Bleu de Chanel eller varför inte Creed Aventus. Med dem kan du inte misslyckas.
__________________
Senast redigerad av ClayDavies 2016-06-06 kl. 11:19.
Citera
2016-06-06, 12:39
  #12141
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MP-44
Jag söker en parfym som är väldigt citrus frisk. Det finns 1000 sorters parfym och jag gillar citrus/fräsh. Men vet inte vad jag ska titta på. Så alla tips mottages.
Jag gillar Tom Ford Grey Vetiver. Väldigt fräsch på ett citrusaktigt vis utan att för den skull domineras av citrustoner. Sedan är ju Bergamotto Marino som varit uppe till diskussion här tidigare ett antal gånger väldigt fräsch och trevlig.

Har för övrigt beställt Bergamotto Marino från Ebay. Gick inget bra, väntade i typ två veckor, sedan fick jag reda på att den skickats tillbaka till avsändaren eftersom Arlanda vägrade ta emot parfymer via flyg - vilket i sig är konstigt - då den ju redan kommit dit. Undrar om de skickade tillbaka den med lastbil då, eller om den fick flyga tillbaka trots att det är såååå farligt med parfymer på flyg?

Nu har jag gjort en ny beställning från en annan säljare i Italien, bara hoppas att denna går igenom.
Citera
2016-06-08, 17:25
  #12142
Medlem
LillBenets avatar
Har ni klarat er undan tullavgift när ni beställt 3 flaskor i en försändelse? Jag tänker köpa 10 flaskor och funderar på om man ska dela upp parfymerna i 3 paket.

Förra året så beställde jag 7 stycken i samma paket och då kom det ett brev hem från DHL senare med räkning för moms, så undrar hur mycket man ska banta paketen? Har det något med värde att göra? Man borde ju få betala skatt hur lite man än beställer, eller missas dessa paket?

Har märkt att på fragrancex.com så kan man välja att dem skickar den som en gåva, utan prisinformation. Hur räknas skatten ut då?

Detta var mycket frågor, ursäkta. Men det är ju ganska stor beställning så vill inte ha onödiga kostnader om dem går att undvika.

Tacksam för svar.
Citera
2016-06-08, 21:31
  #12143
Medlem
Afrolovers avatar
Försök med gåvoalternativet - det bör funka. Då skall mottagaren ordna så att denne själv betalar aktuella avgifter - och det gör vi naturligtvis .

I princip är du skyldig att betala ev. tull och MOMS från första kronan på allt du importerar från utanför EU/EES. Om du inte gör det ofta går nog "gränsen" i praktiken vid 500 - 700 kr per försändelse.
Citera
2016-06-09, 00:51
  #12144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MP-44
Jag söker en parfym som är väldigt citrus frisk. Det finns 1000 sorters parfym och jag gillar citrus/fräsh. Men vet inte vad jag ska titta på. Så alla tips mottages.

acqua di parma colonia och thierry mugler cologne är båda mycket citrus och fresha , gillar båda skarpt speciellt på sommaren
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback