Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Moderatorer rekryteras generellt för att de är aktiva och uppskattade skribenter i en avdelning. De producerar regelbundet kvalitativa inlägg. Naturligtvis behövs det också en viss kunskap i ämnet, och detta går ju ofta hand i hand med aktiviteten. Att sedan ha koll på regelverket, inte ha några (eller få) tillsägelser och varningar i bagaget och skicka korrekta RP:s är också saker som kollas på. Ett intresse för forumet rent generellt tycker i alla fall jag är (nästan) lika viktigt som intresse för och kunskap i själva ämnet.
För att svara på huvudfrågan: Nej, jag ser det som högst osannolikt att t.ex. någon som är totalt ointresserad av politik blir moderator i något av de forumen. Så det är i allra högsta grad inte slumpmässigt utan ett resultat av långa och ingående diskussioner mellan befintliga moderatorer och admins.
Det låter helt underbart, önskar jag hade andra intressen då vistelsen i avdelningar modererade av sådana medlemmar låter fantastiskt, vilket kreativt bränsle för diskussionen det måste vara.
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Ok, vi vänder på det: De producerar regelbundet inte dynga.

Jag hade nöjt mig med detta, men för vissa av oss är ovanstående en ouppnåelig utopi.
Om jag ställer erfarenheten jag har av den avdelning jag oftast vistas i mot vad moderatorer och andra skrivit här så blir det ett så kallat syntax error i min hjärna, det är något här som inte stämmer.