2011-09-23, 17:38
Medlem
sunderlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cantona1990
jag menar inte bara antal timmar man lägger ned, jag pratar om energin. Jobbar man 8 timmar på ett lager/industri så orkar man inte göra så mycket mer när man kommer hem.

då är du en svag jävel..

Allt är inte som i film, så börja jobba och vänj dig.

Tror du skulle tröttna ganska snabbt på att inte ha ett jobb. Du vill iväg och göra saker, hur ska du finansiera det?

Tänkte du göra roliga saker varje dag i 80 år (give or take), du kommer inte kunna betala för allt det, och ja det mesta kostar pengar.

Så lär dig att leva med att jobba, eller ta livet av dig.

Kommer du hem klockan 16.00 och duschar och äter så är du klar 17.00.

då har du i snitt 5 timmar att göra något kul på. Det blir alltså 25h i veckan.

Plus helgerna!

Gå upp klockan 9. Klar 10. Då har du 12h till roliga saker!

Alltså! 49h kul i veckan! Det är mer än du jobbar hörru
Citera
2011-09-23, 17:51
Medlem
Hanzooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mardi
Vilka pajasar här inne är.

Jag har jobbat sen jag var 19, heltid. Jag har ett jävligt värdelöst industri jobb som är ett jävla kukjobb dessutom "tvingas" jag jobba 8 timmar nästan varje helg. Jag jobbar mellan 7-16 och det känns som 20 timmar istället för 9 för det är så enormt jävla tråkigt. Däremot har jag en bra lön och sköna arbetskamrater o förstående chefer, det är det som gör så man orkar fortsätta som man gör. Dessutom är det sååå jävla sköt när klockan slår 4 och men vet om att man kan gå hem till sin schyssta lägenhet, äta god och bra mat osv, inte behöva leva på snabbmakaroner och falukorv. På helgen när man stämplar ut vid 1 tiden på Lördagen och man knäcker en öl till PL fotbollen eller något då känner man verkligen att man har gjort skäl för den.
Visst fan är det jobbigt men jag var arbetslös i ett par månader i slutet på tonåren och det var den värsta tiden i mitt liv, man gjorde ju för fan inget. Man var en börda för samhället.

Ni som jobbar deltid och säger att ni "klarar" er på det. Visst fan kan man gå runt på det, bo in en äcklig 1a, hyresrrätt någonstans men att inte ha råd att dra ut och resa, unna sig något extra, leta efter reapriser i HM affärer för att kunna köpa ett par jeans, hur bra är det på riktigt? Man har inte varit utomlands med sina polare någon gång. Det är så jävla gött så det är värt att jobba 50 timmar i veckan.

Dessutom har man tid att träffa kompisar, träna, gå på fotboll och allt annat som man vill.

Jag har några ytligt som är arbetslösa/jobbar deltid och dom har det fan inte bra. När man ser dom fyra dagar på rad med samma gamla fred perry tröjja som dom hade sist vi spelade fotboll också så tycker man fan synd om dom.

Nu påstår jag inte att jag är rik, absolut inte men jag har det gott ställt och det har jag fan sätt till på egen hand. Med handen på hjärtat så ser jag ner på folk som "vill" vara arbetslösa, som "vill" sitta hemma och titta på tv en onsdag klockan 1 i sin ensamhet när alla andra jobbar eller "vill" jobba deltid. Okej om man har barn att ta hand om och så men det låter ju verkligen inte som att det är fallet för vissa i bla denna tråden.

Så jävla sant, är själv 20 år. Har flera polare som tycker det är så jevla gött o bara sitta hemma och dega, men ska man ut och festa på helgen eller göra något annat som kostar pengar då jävlar är det för dyrt eller tråkigt.
Kul liv?
Citera
2011-09-23, 17:57
Medlem
Citat:
Ni som säger att man har så mycket tid över, hur fan kan ni säga det. Seriöst, jag kom precis hem från jobbet, 0600-1600. Är helt utslagen, polarna frågade ifall jag ville lira fotboll nu kl 1800 men kommer ej hinna till det, ska istället spela kl 20:00. Till dess ska jag hinna laga mat och äta. vilket gör att det blir knappt att jag hinner och vips är dagen slut. Tänk er då ifall man har jobb nästa dag. Då måste man förbereda matlådor och komma i sängs i tid. hade man inte haft det stressigt utan kunnat i lugn och ro med ett leende på läpparna fixa sina matlådor, dra ut och sparka boll. Kolla på någon biofilm eller vad som helst.

Så vänta, du tycker det är stressigt att behöva laga mat och äta på 2-3 timmar? Om du inte är en katastrof i köket kan du laga riktigt bra mat på 30 minuter, under tiden kan du dessutom göra något annat eftersom du inte behöver stå där varje minut.

För övrigt kan jag förstå du är tröttare om du jobbar 06-16 någon dag ibland istället för kanske 08-16 fem dagar i veckan .

Jag har inga problem med energin trots att jag jobbar heltid, jag har mycket fritid på kvällarna som jag kan spendera på vad jag vill. Sover oftast 6 timmar också så får man ännu mer tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Ruvil
Vad är det för puckad uträkning? 24% Srsly? Vad gör man när man kommer hem? Fixar med mat, tvättar och står i andra vardagsbestyr för att sedan och och lägga sig och sova 8 timmar. När hade du tänkt att man skulle hinna med det som faktiskt gör livet värt att leva, segla eller vad folk nu tycker är kul.

Så du menar att du bara sover, äter, tvättar och står i andra vardagsbestyr om du jobbar? Du får inte fler timmar på ett dygn bara för att du inte jobbar.
Citera
2011-09-23, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mardi
Vilka pajasar här inne är.

Jag har jobbat sen jag var 19, heltid. Jag har ett jävligt värdelöst industri jobb som är ett jävla kukjobb dessutom "tvingas" jag jobba 8 timmar nästan varje helg. Jag jobbar mellan 7-16 och det känns som 20 timmar istället för 9 för det är så enormt jävla tråkigt. Däremot har jag en bra lön och sköna arbetskamrater o förstående chefer, det är det som gör så man orkar fortsätta som man gör. Dessutom är det sååå jävla sköt när klockan slår 4 och men vet om att man kan gå hem till sin schyssta lägenhet, äta god och bra mat osv, inte behöva leva på snabbmakaroner och falukorv. På helgen när man stämplar ut vid 1 tiden på Lördagen och man knäcker en öl till PL fotbollen eller något då känner man verkligen att man har gjort skäl för den.
Visst fan är det jobbigt men jag var arbetslös i ett par månader i slutet på tonåren och det var den värsta tiden i mitt liv, man gjorde ju för fan inget. Man var en börda för samhället.

Ni som jobbar deltid och säger att ni "klarar" er på det. Visst fan kan man gå runt på det, bo in en äcklig 1a, hyresrrätt någonstans men att inte ha råd att dra ut och resa, unna sig något extra, leta efter reapriser i HM affärer för att kunna köpa ett par jeans, hur bra är det på riktigt? Man har inte varit utomlands med sina polare någon gång. Det är så jävla gött så det är värt att jobba 50 timmar i veckan.

Dessutom har man tid att träffa kompisar, träna, gå på fotboll och allt annat som man vill.

Jag har några ytligt som är arbetslösa/jobbar deltid och dom har det fan inte bra. När man ser dom fyra dagar på rad med samma gamla fred perry tröjja som dom hade sist vi spelade fotboll också så tycker man fan synd om dom.

Nu påstår jag inte att jag är rik, absolut inte men jag har det gott ställt och det har jag fan sätt till på egen hand. Med handen på hjärtat så ser jag ner på folk som "vill" vara arbetslösa, som "vill" sitta hemma och titta på tv en onsdag klockan 1 i sin ensamhet när alla andra jobbar eller "vill" jobba deltid. Okej om man har barn att ta hand om och så men det låter ju verkligen inte som att det är fallet för vissa i bla denna tråden.

<33 +1
Citera
2011-09-23, 18:42
Medlem
Citat:
såhär ligger det till, jag jobbar just nu deltid, d.v.s. 60-100timmar per månad. Vilket räcker för att betala räkningar och lägga undan ett par tusenlappar. Skulle jag vilja ha heltid så kanske jag skulle få men nu är problemet att jag inte pallar heltid.

Jag förstår mig inte på folk som jobbar år efter år, fem dagar i veckan för att sedan ta en liten semester på 5 veckor och åka utomlands för att sedan börja om på samma sätt. Jag arbetar oftast 2-3 dagar i veckan och kan således ha ledigt 3-4 dagar i veckan, sova ut hur mycket jag vill. Dra ut ch luffa runt, umgås, träna, filosofera m.m.
Kör jag ett fem dagarspass så räcker inte helgen till något, jag menar lördag är i princip en vilodag och sedan på söndag måste man tänka på nästa dag för att jobba osv. Detta är inget liv. Jag vill inte bli instängd och accepterar inte heller denna livsstil vilket faktiskt gör mig lite förbryllad eftersom de flesta verkar redan ha gjort det.

Det finns så mycket jag vill göra som jag håller på att fundera över men av olika anledningar inte kan sätta planen i verk ännu.

Ska tilläggas att jag är allt annat än lat då jag sliter de dagar jag jobbar och är väl känd som en arbetsmyra.

Så nu till frågorna...

1. Är jag unik eller finns det fler som är förbluffade över detta maniska system som råder idag då alla är princip robotar?

2. Hur orkar folk att i princip jobba ihjäl sig? Inser de inte vad de missar?

Äntligen någon likasinnad

Folk går till jobbet, trots att dom hatar det. DET förundrar mig mest..

Folk ser jobb som en plikt, och de funderar inte på att man kan jobba med nåt KUL. Det finns nåt kul för alla!

Jag utbildar mig för att jobba 3 dagar i veckan. Känns perfekt
Citera
2011-09-23, 18:52
Medlem
arakas avatar
Citat:
såhär ligger det till, jag jobbar just nu deltid, d.v.s. 60-100timmar per månad. Vilket räcker för att betala räkningar och lägga undan ett par tusenlappar. Skulle jag vilja ha heltid så kanske jag skulle få men nu är problemet att jag inte pallar heltid.

Jag förstår mig inte på folk som jobbar år efter år, fem dagar i veckan för att sedan ta en liten semester på 5 veckor och åka utomlands för att sedan börja om på samma sätt. Jag arbetar oftast 2-3 dagar i veckan och kan således ha ledigt 3-4 dagar i veckan, sova ut hur mycket jag vill. Dra ut ch luffa runt, umgås, träna, filosofera m.m.
Kör jag ett fem dagarspass så räcker inte helgen till något, jag menar lördag är i princip en vilodag och sedan på söndag måste man tänka på nästa dag för att jobba osv. Detta är inget liv. Jag vill inte bli instängd och accepterar inte heller denna livsstil vilket faktiskt gör mig lite förbryllad eftersom de flesta verkar redan ha gjort det.

Det finns så mycket jag vill göra som jag håller på att fundera över men av olika anledningar inte kan sätta planen i verk ännu.

Ska tilläggas att jag är allt annat än lat då jag sliter de dagar jag jobbar och är väl känd som en arbetsmyra.

Så nu till frågorna...

1. Är jag unik eller finns det fler som är förbluffade över detta maniska system som råder idag då alla är princip robotar?

2. Hur orkar folk att i princip jobba ihjäl sig? Inser de inte vad de missar?
du kan vara tacksam för att majoriteten orkar jobba mer än du.
Citera
2011-09-23, 18:56
Medlem
sussistapeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogg
Så du menar att du bara sover, äter, tvättar och står i andra vardagsbestyr om du jobbar? Du får inte fler timmar på ett dygn bara för att du inte jobbar.

Han får fler timmar att göra vad han vill på.
Citera
2011-09-23, 19:02
Medlem
sussistapeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Sen är det ju en avgrundsskillnad i att jobba heltid med något man avskyr (de du beskriver) och att ha ett jobb man trivs med, jag är glad varje dag på jobbet givetvis har jg tråkiga timmar ibland men de är inte många. Sen har jag dessutom 6 veckors semester och nästan 100 timmar komp som jag får varje år utan en minut övertid så vill jag sticka på en resa kan jag oftast göra det med eller om jag känner för att sova någon timme längre. Har också flextid så kan börja vid 9-10 om jag vill, just det får ju inte glömma bort friskvårdstimmen varje vecak som jag kan vara ledig för att träna ellr bara åka hem och slappa, eller den subventionerade massagen jag får, eller det betalda gymkortet osv osv...

Vart vill jag komma? jo att jobba är inte = skit och slavgöra utan kan faktiskt vara lönande och väldigt roligt.

Och det förmodligen alla undrar över är..., vad fan jobbar du med? Har man ett sånt jobb så tror jag inte många skulle tacka nej. Inte ens dom slöaste jävlarna.
Citera
2011-09-23, 19:12
Medlem
HAhaas avatar
Oj, det känns som en del behöver växa upp i den här tråden. När man gått ur skolan behöver man växa upp och faktiskt vara lite effektiv även på fritiden om du ska ha tid till fritiden. Stressigt att laga mat efter jobbet?
Ja, det är bara att göra storkok och du har flera kvällar med att bara micra. Att skriva upp vad du ska handla och faktiskt planera ett par dagar framåt spara dig också en hel del tid.
Men kan hålla med om att jobbet inte ska vara allt.
Jag själv reser iväg 2månader varje år, dela upp de på 2 omgångar. Det tycker jag gör mycket för min vardag de gäller bara att hitta sin grej som liva upp de hela lite grann.
Citera
2011-09-23, 19:33
Medlem
Dagens ungdom fyfan! Orkar du inte änns jobba heltid när du är 21 år så kommer du inte få det lätt i ditt liv.
Citera
2011-09-23, 19:43
Medlem
sussistapeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drusken
Dagens ungdom fyfan! Orkar du inte änns jobba heltid när du är 21 år så kommer du inte få det lätt i ditt liv.

Varför skulle han få det så mycket svårare än de som jobbar heltid?
Citera
2011-09-23, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skelex
Jag utbildar mig för att jobba 3 dagar i veckan. Känns perfekt

Vad är det för "utbildning" du går som gör att du kan jobba 3 dagar i veckan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in