det är klart att man hade härdat mer ifall man hade älskat sitt jobb, men jag tror att många i min sits inte älskar sitt jobb utan är glada att ens ha en inkomstkälla. Det är jag iaf, därför jobbar jag kvar. Att plugga kommer snart komma men jag måste fixa lite grejer innan jag tänker kasta in mig i plugget igen.
Ni som säger att man har så mycket tid över, hur fan kan ni säga det. Seriöst, jag kom precis hem från jobbet, 0600-1600. Är helt utslagen, polarna frågade ifall jag ville lira fotboll nu kl 1800 men kommer ej hinna till det, ska istället spela kl 20:00. Till dess ska jag hinna laga mat och äta. vilket gör att det blir knappt att jag hinner och vips är dagen slut. Tänk er då ifall man har jobb nästa dag. Då måste man förbereda matlådor och komma i sängs i tid. hade man inte haft det stressigt utan kunnat i lugn och ro med ett leende på läpparna fixa sina matlådor, dra ut och sparka boll. Kolla på någon biofilm eller vad som helst.
Vilket liv väljer jag? Att jobba 5 dagar i veckan i ett nästan djurliknande beteende och sedan ta mina 5 veckors semester per år, helgen räknar jag inte ens som ledighet när man jobbar 5 dagar i veckan. eller jobba 2-4 dagar, och ha en massa ledighet i veckan. att vila ut hjärnan, kroppen och stjälen. Lägga undan lite pengar och sedan dra iväg någonstans i ett halvår och surfa, bestiga berg. snorkla m.m.
helt klart alt 2.
Som många säger så när man väl satt in det i systemet att slavjobba 5dagar i veckan så kommer man tillslut vänja sig och det är det som är felet. Folk sitter och jobbar i 30-40 år för att sedan upptäcka att nu är det pension och jag har fan inte gjort ett skit med mitt liv, synd för det är irreversibelt dessvärre.
Citat:
Ursprungligen postat av Prabaker
Jag förstår hur du tänker TS. Så länge du bara har dig själv att försörja funkar den livsstilen.
Är det barn i bilden får man helt enkelt jobba för att få det att gå runt.
Barnen ska aldrig behöva stå utan något. Jag undrar även om du får knulla? Hur ser kvinnorna i ditt liv på din livsstil, ditt tankesätt? Finner dem dig intressant, rent av lite rebellisk?
yes, har bara mig själv, bor i en liten etta i en av de större städerna. Sedan barnsben så har jag alltid varit rebellisk av mig och är det fortfarande i vissa aspekter. Nej jag får inte knulla särkillt mycket, jag är vad folk skulle kalla träningsnarkoman, tränar i princip hela tiden när jag är ledig. tränar jag inte så äter/sover/jobbar jag. väldigt sällan att jag går ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
1. Nej.
2. Hur tror du det var för människor för 100 år sedan? 200 år sedan? Vi har aldrig jobbat så lite som vi gör nu. Kallar du det slitigt så är du inget annat än lat.
En vanlig människa jobbar 8h 5 dagar i veckan. Det är 24% av din tid, knappast mycket och du ledsnar på mindre.
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Jag kan dock inte se vad som är så härligt med att gå upp och inte ha något att göra? träna jo det tar väl kanske en timme om dagen det hinner man även om man jobbar, träffa kompisar hur jävla kul är det 24/7? räcker absolut med det man träffas under helger eller kvällar.
Så jag ser inte härligheten med att sitta och glo på något café med sina polare eller hänga på gymmet en hel dag eller i soffan eller sovandes i sängen (där kastar man ju verkligen bort tiden) eller några andra av de saker som folk säger sig göra på sin underbara lediga tid.
Allt detta hinner jag med i tillräckligt stor utsträckning under lör-sön!
Då jobbar jag hellre får mer pengar och kan göra det jag verkligen vill göra när jag är ledig som att ta min porsche till banan och köra en heldag vilket med soppa bensin och övrigt går på några tusen..Detta några ggr/månad sen klarar jag mig super!
Eller bara dra iväg på en weekend på något härligt hotell och slappa (á 5-6.000). Att slapp blir härligare och bättre om man gör det ibland. Hur kul är en fredag kväll när man är arbetslös tex? då kvittar det ju vilken dagjävel det är.
Så kort och gott, mitt liv vore inte bättre om jag fick träffa kompisar mer eller sova mer eller vara mer i soffan.
Det vore kanske helt annat om jag hade 10-100 miljoner och kunde göra precis vad jag vill.
du är begränsad i ditt tankesätt. det är skillnaden på sådana som mig och sådana som dig. Du nöjer dig att gå till den lokala parkeringen och cruisa lite och bli tillfredställd medan vi inte nöjer oss där. Vårt system har inte programerats att jobba och slita 5 dagar i veckan för att unna sig något kul på helgen. Men som sagt, utan de ekonomiska hjälpmedlen så kan vi inte göra saker vi gillar därför många av oss bara jobbar ett tag för att bygga ett kapital och sedan fly någonstans och leva livet.